bloedverlies,5 weken zwanger,geen buikpijn o.i.d help

Ik moet het even weten/vragen…

Ga net naar de WC en moet drukken…zie ik bloed.Maar als ik mijn schede afveeg zit er niks aan.BIj de anus wel een beetje.Nou heb ik geloof ik daar ook een aambeitje zitten zou die geknapt zijn??Dat zou je toch voelen??

Gisteren had ik wel veel rugpijn.NOu ben ik rugpatiënt dus…

Ik weet het gewoon niet meer.

Is het chliché om te denken dat als je een miskraam krijgt je dan de nodige krampen moet hebben??

Morgen toch maar de VK bellen (had me nog niet aangemeld)

Danielle

Zwangerschapsverschijnselen zoals gespannen borsten en ochtendmisselijkheid nemen soms af vlak voor een miskraam. Vaginaal bloedverlies en soms wat menstruatie-achtige pijn bij een jonge zwangerschap kunnen het eerste teken zijn van een dreigende miskraam. Bij de helft van de vrouwen met bloedverlies of wat buikpijn is er gelukkig niets mis en verloopt de zwangerschap verder ongestoord. Ook hoef je niet bang te zijn voor aangeboren afwijkingen of andere complicaties.



Andere oorzaken van bloedverlies tijdens het begin van de zwangerschap. Terug





Bloedverlies in het begin van de zwangerschap duidt niet altijd op een miskraam. Zo kan er een afwijking zijn van de baarmoedermond, bijvoorbeeld een poliep of een ontsteking, waardoor de baarmoedermond gemakkelijk bloedt. Bloedverlies komt dan vooral voor na gemeenschap of na (harde) ontlasting.



NOu was mijn ontlastin g wel erg hard…ik ben zo zenuwachtig.En dan lees ik ook nog dat boven de 35 1 op de 6 eindigt in miskraam…

Danielle

Boedverlies is altijd vervelend, maar zoals je het omschrijft kan het heel goed van het persen op de wc komen. Bij een miskraam neemt het bloedverlies meestal vrij snel toe (dat is mijn ervaring) en stopt het niet.

Als het niet bij je vagina vandaan kwam en het bloeden is inmiddels gestopt zou ik proberen om me niet teveel zorgen te maken. Rugpijn is ook een echte zs kwaal he?

Sterkte met de onzekerheid :hug:

Wat een fijn antwoord :-* …heel ergbedankt!

Ik wil het me ook niet voorstellen dat het mis zou kunnen gaan.

Ik heb nu geen bloedverlies en hoop echt dat het komt doordat ik moest persen.Het leek zo veel bloed brrr…

Bedankt voor het delen van je ervaring ookal is het niet leuk.

Ik waardeer dat echt

DAnielle

Ik de nk ook dat het van je aambei is, ik had dat deze wangerschap met een week of 7, ook erg harde ontlasting en wekelijk de hele wc lag vol met bloed, ik schrok me kapot!

Ik heb van de huisarts lactulode siroop gekregen en dat hielp erg goed, wellicht ook een tip voor jou.

Ook hier bekend met aambeien in het begin van de zwangerschap en op zijn tijd nog steeds. Het gaat om kleine adertjes die dan zonder dat je er erg in hebt knappen binnenin en dat kan idd veel helder bloed met zich meebrengen. Heb je al een verloskundige waar je terecht kunt???



Heel veel succes en ik ga duimen dat het een onschuldig aambeitje is, komt vast goed meis.



Ik had trouwens in het begin na het vrijen ook wat verlies en zoals anderen ook al zeggen je doorbloeding wordt veel beter tijdens je zwangerschap en je baarmoederslijmvlies is beter doorbloed, daardoor kan je ook wat bloedverlies hebben.



Nogmaals sterkte meis.



Gr. Llaan

Ik heb de VK nog niet ingelicht dat ik zwanger ben.

Heb inderdaad het idee dat het van een gesprongen adertje is.Anders zou ik me toch wel anders moeten voelen bij een naderende MK :think:

Jullie echt heel erg bedankt voor de tijd en genomen moeite om te reageren dat stel ik zeer op prijs.



Van mij mag dit forum gesloten worden



Danielle

Meid, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Het is vast van de harde ontlasing. Had ik ook, een wc-pot vol bloederig water.



En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is geen (onwaar) cliche om te denken dat een miskraam gepaard gaat met buikkrampen. Bij mij deed mijn miskraam veel meer pijn dan mijn ‘normale’ weeën. En je weet dan ook dondersgoed waar het bloed vandaan komt.



Dus relax en geniet van je zwangerschap (en eet veel vezels :wink: )



Groetjes,

Femke