Hallo,
Heeft er iemand ervaring met zwanger worden en een niet goed werkende bloedstolling?
Ik heb nl. de 3e miskraam achter de rug.
We hebben de chromosomen laten onderzoeken, was gelukkig oke.
Nu denkt de arts er aan dat de bloedstolling niet goed was, vandaar de miskramen.
We krijgen hier komende week meer over te horen???
Ken iemand dit probleem??
Alvast bedankt!!
Groetjes Meeltje
ik heb zelf een bloedstollingsziekte genaamd factor V leiden.
Bij mijn eerste zwangerschap wist ik dit niet, dit heeft achteraf bezien wel geleid tot een hoop ellende na de bevalling (enorm bloedverlies, chock en transfusies)
Bij de tweede wist ik dit al wel en heb ik eerst moeten nagaan of ik op andere medicatie kon worden gezet zodat ik "veilig"zwanger kon zijn. Dit is gelukt alleen ben ik vroegtijdig bevallen maar of dat met die ziekte te amken heeft is nooit bewezen.
De miskramen herken ik niet, ik was bij beide kinderen relatief snel zwanger ( 1e na 7 maanden, 2e eerste poging!)
Succes!
Hoi,
Ja, ik heb ook een probleem met de bloedstolling.
Ik heb de auto-imuunziekte APS (anti-fosfolipidensyndroom).
Dit wil o.a. zeggen dat mijn bloed net één stapje te vroeg zou kunnen stollen. Dus bij een zwangerschap zou er net niet genoeg bloed doorstromen naar de vrucht. En zou dus kunnen leiden tot een miskraam.
Deze ziekte bestaat uit meer facetten hoor, maar dit het vakje bloedstolling waar je naar vroeg…
Nu krijg ik bloedverdunners, waardoor ik bij een zwangerschap het stollingsprobleem heb opgelost. Deze bloedverdunners zijn heel onschuldig. (Kinderaspirine oftewel Ascal)
Hier zijn ze net een half jaar geleden ongeveer achtergekomen en omdat ik niet echt snel of echt niet snel zwanger word, kan ik je niet zeggen of het helpt of niet… Sorry…
Ik heb ook al 3 miskramen gehad en vandaar dat ze er nu bij mij achter zijn gekomen…
Veel liefs en dikke knuffel,
Noortje
P.S. Dit was erg beknopt. Als je meer wilt weten, moet je me dat maar even doorgeven.
bij ons in de fam komt trombose, factor 3,4 en factor v leiden voor en van mijn mans kant factor 8
om zwanger te worden brengt die geen risico met zich mee, maar straks bij de bevalling kan dit wel zo zijn en worden er eventueel maatregelen getroffen.
Bij factor V leiden mag je geen hormonen toegediend krijgen en moet je veel drinken en veel bewegen.
ik ben niet bekend met de risiso´s bij het zwanger worden. Waarom vraag je het niet aan de hematholoog, er zijn zoveel soorten anti stollingsziektes
Hallo allemaal,
Bedank voor jullie verhaal.
Nu heb ik het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.
Noortje, zou ik je om meer informatie mogen vragen?
Nogmaals bedankt!!!
Lieve groet Meeltje
Ik heb je een pb-tje gestuurd…
Liefs,
Noortje
@Meeltje wrote:
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met zwanger worden en een niet goed werkende bloedstolling?
Ik heb nl. de 3e miskraam achter de rug.
We hebben de chromosomen laten onderzoeken, was gelukkig oke.
Nu denkt de arts er aan dat de bloedstolling niet goed was, vandaar de miskramen.
We krijgen hier komende week meer over te horen???
Ken iemand dit probleem??
Alvast bedankt!!
Groetjes Meeltje
hoi meeltje
ik heb het probleem met me bloedstolling mijn factor 8 is verhoogd en ik heb dus vorige maand voor de 4 de keer een miskraam gehad
groetjes yvonne