Pfff… ik heb al 3 dagen een bloedneus, die niet te stoppen is. Nu las ik al op internet dat bloedneuzen niet ongebruikelijk zijn tijdens zwangerschappen. Manlief stelde voor om naar de HA te gaan, omdat hij het niet normaal vindt, zelf vind ik het nogal suf om voor een bloedneus naar de HA te gaan (ik ga vrijdag naar de vk en wil het daar voorleggen als het nog niet over is). Heeft iemand nog goede tips voor het stoppen van een bloedneus (afgezien van neus dichtknijpen en hoofd naar voren)?
Ik had er ook zoveel last van tijdens mijn zwangerschappen. Ik ben dan ook zo’n nuchtere, het hoort er eenmaal bij. Ik zou het gewoon bespreken met de vk en niet naar de huisarts gaan. Je bloedt nu eenmaal sneller tijdens een zwangerschap.
Maar echt niet te stoppen als in continu bloed wat er uit komt?? Dan zou ik na 3 dagen toch echt wel even de vk of ha bellen hoor!
Een bloedneus is wel normaal, maar het is niet normaal dat het drie dagen doorgaat. Zeker de huisarts even bellen!
je hebt speciale tampons, hierin zit een goedje wat helpt het bloeden te stelpen, ik zou zeker even naar de HA gaan als het zolang duurde, niks geks aan.
Eerst heel goed uitsnuiten! door bloedstolsels hou je het vat vaak open, daarna gelijk goed dichtknijpen voor zeker 10 minuten. ( en dat duurt dus langer dan je denkt) en idd je hoofd voorover anders wordt je kotsmisselijk van al het ingeslikte bloed.
Helpt dat dan nog niet, dan even naar de huisarts of Hap. dan kan er een merocel tampon in.
Helpt dat dan nog steeds niet moet je door naar de KNO arts om het opspelende vaatje dicht te laten branden.
Maar mijn ervaring is, dat die laatste stap zelden nodig is.
Maar het kan wel hoor, zo’n hefige neusbloeding die niet te stelpen is, heb er zelfs wel eens iemand door in shock gehad, maar dat is bij jou nog lang niet het geval. ( anders typ je hier geen berichten! :mrgreen: )
succes met je neus. :thumbup:
In shock door een bloedneus?!? Wow, das wel heftig. Ik bel morgen wel ff met de HA!
Ja, ik heb ook eerst goed gesnoten en daarna pas mn neus dichtgeknepen voor minstens 10 minuten. Hielp helaas niet. Vervolgens een ijsblokje tegen mn neus gehouden (door kou krimpen haarvaatjes), hielp een beetje in die zin dat het niet heel hard stroomde, maar zodra ijsklontje werd weggehaald, begon het weer, superirritant dus!! Maar goed, morgen maar ff HA bellen.
@RainbowR1 wrote:
In shock door een bloedneus?!? Wow, das wel heftig. Ik bel morgen wel ff met de HA!
Ja, ik heb ook eerst goed gesnoten en daarna pas mn neus dichtgeknepen voor minstens 10 minuten. Hielp helaas niet. Vervolgens een ijsblokje tegen mn neus gehouden (door kou krimpen haarvaatjes), hielp een beetje in die zin dat het niet heel hard stroomde, maar zodra ijsklontje werd weggehaald, begon het weer, superirritant dus!! Maar goed, morgen maar ff HA bellen.
Dat was ook bij iemand die bloedverdunners gebruikte hoor!