Bloedneus

Als Mara heel erg heeft gehuild, heeft ze heel vaak aan 1 kant een bloedneus. Maar een klein beetje hoor, ik denk dat er dan een adertje is geknapt ofzo.

Herkennen jullie dit? Zou het kwaad kunnen?

Mijn meisje heeft dit ook weleens. Ik dacht altijd dat ze dan gekrabt had zat op randje van der neusje…

Ik heb toch de ha voor de zekerheid gebeld. Mag morgenochtend langskomen. Ik vermoed gewoon gevoelig slijmvlies, maar wil het toch zeker weten. Maak me niet al te veel zorgen hoor, want het stroomt er niet uit, maar ze heeft maar een beetje een rood neusje dan. Maar omdat het wel steeds weer is, wil ik er toch even naar laten kijken.

Kan hij meteen even naar haar tong kijken of ze spruw heeft. Bij het cb twijfelden ze en heb ik wel een gel (Daktarin) gekregen, maar daarmee werd het niks minder. Wil daar ook even advies over.

heb met beide ervaring, maar jayden was niet zó jong… met een jaar ofzo kreeg hij bloedneuzen, idd als hij huilde of een plotselinge beweging maakte.

en ik dacht ook dat hij spruw had (had een witte tong) en kreeg er daktarin voor… maar het bleek helemaal geen spruw te zijn, maar melk… dus goed dat je er eerst naar laat kijken!

@Wijnanda wrote:

Ik heb toch de ha voor de zekerheid gebeld. Mag morgenochtend langskomen. Ik vermoed gewoon gevoelig slijmvlies, maar wil het toch zeker weten. Maak me niet al te veel zorgen hoor, want het stroomt er niet uit, maar ze heeft maar een beetje een rood neusje dan. Maar omdat het wel steeds weer is, wil ik er toch even naar laten kijken.

Kan hij meteen even naar haar tong kijken of ze spruw heeft. Bij het cb twijfelden ze en heb ik wel een gel (Daktarin) gekregen, maar daarmee werd het niks minder. Wil daar ook even advies over.

Toen mijn dochter ong een maand oud was kreeg ze ook spruw.

Heb ik via de huisarts daktarin gekregen.

Ik moest naderhand in het ziekenhuis komen voor mijn dochter en ze hadden NOOIT daktarin mogen geven sommige kindjes kunnen hier zelfs in stikken !!!

Omdat de gel in hun keeltje blijft hangen omdat het zo dik is.

Toen ik de daktarin voor de eerste gaf stond ik ook echt te kijken van hoe kan een baby van 1 maand oud deze dik troep nu doorslikken.

Het kleeft van alle kanten.

Ben ik terug gegaan naar mijn huisarts en had hij in zijn boek gekeken en bleek indd fout te zitten.

Toen heb ik druppeltjes gehad en dat was echt veeeel fijner.

Gek is dat toch. Zal het hier eens aankaarten bij het cb.

Ik gaf Mara echt maar heel weinig en smeerde het heel licht op haar tong. Heb het wel heel goed in de gaten gehouden, want dat van dat stikken stond idd ook in de bijsluiter.

Maar het voelde sowieso niet goed, dus ben ik er zelf al heel snel mee gestopt. De ha heeft er gisteren nog naar gekeken en hij zei dat het er dus helemaal niet als spruw uitzag. En omdat Mara alleen flesvoeding krijgt, heel rustig drinkt en ook geen last heeft van luieruitslag (blijkbaar is dat dezelfde schimmel…), leek het hem ook uitgesloten. Dus, bij deze weer bevestigd…altijd naar je moederinstinct luisteren. :wink:

Die bloedneus kon overigens geen kwaad. Wel in de gaten houden, maar ws idd gewoon een adertje of gevoelig slijmvlies. Als het erger wordt moet ik wel aan de bel trekken of als ze er benauwd van wordt. Maar van dat alles is nu gelukkig geen sprake.