Meteen nog maar een ander probleem:
In de afgelopen 3 maanden heeft ons zoontje 3 bloedneuzen gehad, snachts.
Als ik dan zijn kamer binnen kom, zit zijn hele gezicht onder, de kussen en onderlaken zitten onder. De eerste keer schrok ik er wel van, was nog tijdens onze vakantie ook. Nu weet ik meteen dat het een bloedneus is geweest.
Ik weet niet of het spontaan gebeurd of dat hij heeft zitten pulken in zijn neus.
Herkenbaar?
Moet ik me zorgen maken?
neuspeuteren :?
Wij dachten ook spontaan, maar nee hoor, ze peutert in d’r neus, vooral in de warmere maanden als je automatisch door stof en pollen meer “snot” produceert. Ze heeft dan last van wat ze zelf noemt “zandsnotjes mama” (harde korreltjes) en die peutert ze er met name uit als ze ligt.
Iedere keer idd een bloedbad, maar echt voorkomen…
We leren haar nu dat neuspeuteren een bloedneus geeft en aangezien ze een bloedneus heeeel naar vind, helpt dit wel.
Op deze leeftijd is het neusslijmvlies nog vrij dun en een bloedneus hebben ze zo gepeuterd helaas :roll:
Mijn broer heeft nooit in zn neus gepeuterd, maar lag wel in zn bloed te baden door bloedneuzen. Tot 3 keer toe laten dichtbranden en uiteindelijk is gebleken dat hij voor heel veel dingen allergisch is. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar het kan toch ook een allergie zijn.
Amy heeft ook vaak bloedneuzen en dit komt niet van het neuspeuteren maar komt echt spontaan.De dokter zegt dat ze er overheen zal groeien,zijn heeft er soms wel 10 in een week en dan een hele poos niet meer,nu is ze er al zo aan gewend dat ze zelf weet wat ze moet doen.