Bloedingen tussen ovulatie en menstruatie

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een regelmatige cyclus, variërend tussen de 26-29 dagen. Anderhalve week geleden, op dag 14/15 van mijn cyclus, heb ik mijn ovulatie gehad.

4 dagen erna, op dag 19 van mijn cyclus kreeg ik wat meer kleur in mijn afscheiding en dit hield een paar dagen aan, zelfs tot helder bloed op dag 22. Dag 23,24 was het ineens weg. En vandaag is het bloeden weer begonnen. Steeds kleine beetjes en heb eigenlijk constant kleine krampjes.

Innestelingsbloedingen duren volgens mij niet zo lang, en houden op een gegeven moment op (als ik het goed begrepen heb). Aan de andere kant kan ik er niets anders van maken en vraag me dus af wat het kan zijn.

Gezien de krampjes is er toch wel echt wat gaande in mijn baarmoeder… Wat denken jullie?

A.s. weekend moet ik ongesteld worden. Ik weet wel dat ik dat moet afwachten, maar ben benieuwd of iemand anders dit ook wel eens heeft gehad. Alvast bedankt voor jullie berichten!

Hier heb ik vorig jaar na mijn miskraam ook last van gehad.

De gyn. noemde het “doorbraakbloedinkjes”. Mijn cyclus was van slag.

Omdat ik een duidelijke ovulatie had en het bloeden pas écht doorzette na zo’n 25 dagen cyclus en een volledige menstruatie bleek, dacht zij dat ik gewoon normaal zwanger zou kunnen worden.

Ik zou “progestan” krijgen als het niet over zou gaan binnen 3 maanden. Binnen 3 maanden werd ik toen wel zwanger. (wat helaas weer een :**: werd)

Het zou kunnen betekenen dat je te weinig progesteron aanmaakt in de tweede helft van je cyclus.

Ben je net met de pil gestopt? Is er iets veranderd waardoor het zou kunnen komen?

Hoi Pé,

Nee ik ben al jaren niet meer aan de pil, er is recentlijk niets veranderd eigenlijk. Heb wel een poosje last van een bacterie, daar krijg ik binnenkort antibiotica voor (mag ik pas nemen als ik ongesteld word), maar ik weet niet of een bacterie hier iets mee te maken kan hebben.

Misschien maar even afwachten en als het een paar keer voorkomt, dan ga ik wel naar de gyn?

Bedankt voor je antwoord!

k ben sinds 6 dagen over tijd, ik heb 7 testen gedaan waarvan 5 testen foutmelding aangaven, 1 test positief en 1 test negatief, nou heb ik eer een test gedaan en die gaf 1 duiudelijke streep aan en 1 onduidelijke streep.

ik slik nu wel weer sinds 3 maanden de pil en daarvoor 2 jaar een spiraal gehad en die is verwijderd omdat ik heel veel buikpijn had dus ben over gegaan op de pil die ik als eerste slikte toen ik net begon met de pil

bij me 1e kindje was ik 2 weken overtijd en ik slikte de pil en was dus zwanger.

ik heb de volgende symptomen

• last in linkerlies constant (had ik bij me 1e kindje ook)
  • last van linkderzij (had ik bij me 1e kindje ook)
  • 6 dagen overtijd
  • soms btje last van menstruatie pijn

iemand advies???