Ik heb afgelopen 2 dagen in het ziekenhuis gelegen! Wat een schrik was dat. Zondag opeens bloed in mijn onderbroek. Meteen naar het ziekenhuis-echo gehad- niks op te zien. Het kindje doet het prima.
Ik moest 2 dagen verplicht plat (wat een drama) en vandaag kwam ik thuis.
Maar wat dat nou geweest is? Ze konden geen oorzaak vinden. Het was ook geen supergrote bloeding ofzo. Maar je schrikt je rot natuurlijk!
Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Ik ben superbang dat het weer gebeurt, want ik wil gewoon niet naar het ziekenhuis…
Bij Mik bloedingen gehad in het eerste en tweede trimester geen oorzaak gevonden.
Bij Tes bloedingen gehad in het eerste, tweede en derde trimester, met 24 weken in het ziekenhuis gekegen met een fikse bloeding en harde buiken, idem met 32 weken.
een echo wees uit dat ik een placenta bilobata had wat de bloedingen KAN veroorzaken, verder had ik een goed doorbloede bmm en dat veroorzaakt ook kleine bloedingen, dat laatste kan dus heel goed van toepassing zijn op jou situatie.
Ik had laatst op vakantie ook een bloeding, weliswaar een kleine maar je schrikt toch. Vk zei dat het wrsch een gesprongen bloedvaatje was, maar wanneer ik meer zou verliezen dat ik direct moest bellen.
Misschien was het zoiets bij jou? Hoeft dus niet ernstig te zijn, maar je schrikt natuurlijk wel!
Nou, je schrikt zeker!
Ik ben ook zo enorm onzeker geworden. Net of je geen controle meer hebt over je lijf. En het ging juist zo goed! (Ik heb wel tot week 11 bloedingen gehad i.vm een afgedreven vruchtje)
Ben nu ook zo bang dat het zich weer gaat herhalen. Ik vraag me ook af of ik er wat aan kan doen. Ja, rustiga an doen, maar ik heb er hier al 3 rondlopen… Hoe deden jullie dat? Ik zit er niet weer op te wachten dat ik plat moet.
Op zich was het geen erg grote bloeding, dus er zit wat in dat het van een goed doorbloede bmm kan zijn. Heb net even gegoogled, maar echt goede oorzaken kan ik toch niet vinden. Ik heb geen pijn gehad (nu af en toe wel een harde buik, maar dat komt denk ik omdat ik 2 dagen plat heb gelegen, heel mijn conditie is weg).
Schrikken zeg :hug:
Oorzaken zouden bijvoorbeeld vasa previa kunnen zijn, of placenta previa. Maar ik neem aan dat ze uitgebreide echo’s hebben gedaan? Ook de ligging van de placenta en de vaten?
Als het goed is, ligt de placenta wel vooraan, maar niet voor de uitgang.
En ik heb de gyn. ook niet gehoord over dat de navelstreng ervoor ligt (heb even gekeken wat die termen allemaal betekenen )
Maar het blijft eng en ik ben het vertrouwen een beetje kwijt nu. Maar wat het nou geweest is…ze hebben geen inwendig onderzoek meer gedaan, i.v.m prikkeling van de baarmoeder. Vond ik allang best.
Hebben ze je getest op blaasontsteking??
Dat kan nl ook bloedingen veroorzaken. Ik heb met 20 weken en 22 weken in het ziekenhuis gelegen ivm heftige bloedingen. Toen konden ze niets vinden. Nadat we erachter waren gekomen dat blaasontsteking ook bloedingen konden veroorzaken heb ik herhaaldelijk gevraagd of ze me daarop wilde testen, maar omdat ik niet de symptomen daarvoor had hebben ze het niet gedaan.
6 weken later kwam ik bij een jonge gynacoloog terecht, die nadat ik mijn verhaal had gedaan toch nog de test wou doen, want ik verloor nog steeds af en toe een beetje bloed en goh… wat een verassing, ik had een blaasontsteking… Of het ook daadwerkelijk ermee te maken heeft gehad is nogsteeds onzeker, maar je kan het maar beter uitgesloten hebben!
Ik heb zelf ook last gehad van bloedingen tijdens mijn zwangerschap.
Ben met 33.3 opgenomen in het ziekenhuis want had een flinke bloeding, uitgebreide echo´s gehad maar er werd niks afwijkends gezien.
Idd eerste dagen complete bedrust daarna weer rustig opbouwen.
Na 5 dagen mocht ik naar huis heb wel constant nog wat bruin oud bloedverlies gehad.
2 weken later begon het weer en mocht ik weer terug naar het ziekenhuis toen ben ik uiteindelijk na 2 dagen bevallen
Na de bevalling is er ook niks gevonden aan de placenta ofzo en ze zeiden ook al dat er vaak geen verklaring gevonden wordt.
Het is echt schrikken want bij bloedverlies gaan alle alarmbellen rinkelen maar hoeft echt niet altijd iets bijzonders te zijn.
Gewoon vooral goed opletten of je de kleine goed blijft voelen en als je het niet vertrouwd gewoon bellen
@ crazymom: Misschien zit daar wel wat in!
Maar voor blaasontsteking moet je toch wel klachten voelen?
Het gekke is dat ik nu wel veel meer voel dat ik moet plassen, of het kindje zwaar op mijn blaas hangt zeg maar. Maar als ik plas, komt er niet ontstellend veel.
Hoe verklaar jij dat dan, een bloeding bij een blaasontsteking?
Wat ik nu verder ook nog heb, is zware (of harde?) buiken als ik loop. Mss. is dat omdat ik ‘lui’ ben geworden na twee dagen liggen? Zodra ik loop, valt alles naar beneden en voelt mijn buik hard. Ik doe het nog steeds maar rustig aan.
Ik heb geen verklaring voor een bloeding bij een blaasontsteking. Toendertijd hebben we zitten googlen en dat kwam heel vaak terug. Maar zelf verklaren kan ik het niet, ik ben geen dokter.
Overigens hoef je geen symptomen te hebben, dat had ik ook niet.