bloedende tepels

Vandaag is Mila wennen op het kdv en toen ik zojuist kolfde was de hele melk bruin. Zag ik ineens dat mijn tepels bloedden :cry:

Ze doe eigenlijk al de hele week pijn maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Nu heb ik al opgezocht dat je gewoon mag voeden met bloedende tepels maar mag ik ook kolven? Dat doet nl. nog meer pijn dan voeden. En die melk met bloed kan ik moeilijk invriezen, toch? Of maakt dat allemaal niet uit? Ik moet natuurlijk wel mijn productie op peil houden.

Bah, het zit niet mee zo, van de ene productiedip in de andere en nu dit weer :? Word er een beetje moedeloos van.

Eerst even :hug:

Dan: heb je enig idee waar het bloed vandaan komt? Ik bedoel komt het uit een kloofje of zo :think: Lijkt me best handig om te weten. Maar hoe dan ook lijkt het mij het beste om contact met een lk op te nemen. Zo van een afstand lijkt het mij lastig om handige tips te geven. Maar misschien weet iemand anders meer…

Succes :thumbup: en sterkte :-*

Het zijn kloofjes, dat weet ik zeker. Ik moet inderdaad maar eens een lk opsnorren, geloof ik.

Ik ga maar eens zoeken.

Bepanthen werkt heel goed en verzachtend tegen kloofjes en het is ook niet erg als je baby daar wat van binnen krijgt als die bij je drinkt. Maar echt veel bloed lijkt me niet goed, zou ook even een lk bij je in de buurt opsnorren.

Precies: Bepantheen is hier ook HET middeltje tegen allerlei kwaaltjes.

Maar: heb je dat kloofje van het aanleggen of van het kolven? En wat voor kolf gebruik je? Misschien gaat daar iets mis :think:

Ik had zelf in het begin ook een beetje last(=pijnlijk gevoel) van het kolven(volgens mij moeten je tepels daar ook weer aan wennen), maar nooit zodanig dat ze bloederig waren :hug: Komt je TSR wel goed op gang tijdens het kolven?

@eisblume wrote:

Maar: heb je dat kloofje van het aanleggen of van het kolven? En wat voor kolf gebruik je? Misschien gaat daar iets mis :think:

Ik had zelf in het begin ook een beetje last(=pijnlijk gevoel) van het kolven(volgens mij moeten je tepels daar ook weer aan wennen), maar nooit zodanig dat ze bloederig waren :hug: Komt je TSR wel goed op gang tijdens het kolven?

Daar vraag je me wat :think: Ik kolf sinds deze week direct na de ochtendvoeding voor een voorraadje en heb dan geen toeschietreflex. Als ik tussen de voedingen doorkolf heb ik ook vaak geen toeschietreflex trouwens. Ik dacht eigenlijk dat dat niet zo problematisch was omdat ik er toch wel 80-100 uitkreeg.

Zou het daarvan komen?

Zoals gezegt ik ben geen expert en van een afstand is het moeilijk wat zinnigs te zeggen, maar zonder TSR kolven betekend dus eigenlijk dat je het eruit ‘zuigt/trekt’, dat je tepels daar niet tegenkunnen, lijkt mij redelijk normaal :wink: , dus misschien eens met de huisarts bellen voor die neusspray die een TSR opwekt(weet helaas even niet hoe dat ding heet) Misschien ben je er dan zo vanaf :-*

Bambi: het zit je ook niet mee hé :hug:

Eiseblume bedankt :thumbup:

Het kwam echt van het kolven! Ik heb het een weekendje laten rusten, bepanthen gesmeerd en mijn tepels doen het weer! Ook de neusspray besteld en vandaag (eerste dag kdv) ben ik weer begonnen met geheelde tepels en neusspray en het gaat weer helemaal goed :dance:

YES :thumbup: :dance: :thumbup: :dance: Wat goed!

Veel kolfplezier dan maar :mrgreen:

(niet dat het zo leuk is, maar 't is in iig leuker zonder bloed)