Bloedend naveltje

Hoi hoi,



Desmée is nu bijna 4 weken, maar haar naveltje bloed nog steeds.

Het werd wat minder maar daarstraks met de luier verschonen is het weer open gegaan.

Is dit normaal? De andere 2 haden dit namelijk niet, daar was het naveltje meteen schoon en droog toen het stompje eraf viel.



:-* Wendy

Volgens mij is het niet normaal, ik zou er even naar laten kijken op het CB of door de huisarts.



Als het naveltje nog niet goed droog is, wordt het vaak aangestipt…geen idee of ze dat met bloeden ook doen…maar goed lijkt het me in ieder geval niet, dus ik zou er zeker even naar laten kijken.

dit is inderdaad niet normaal dit hebben wij ook gehad met onze oudste.

ik zou op het moment even niks er aan doen niet schoonmaken me alcohol of water maar maandag even richting cb gaan want daar kunnen ze het naveltje aanstippen doet geen pijn maar dan komt er een zwart laagje op en gaat het dicht.

Heb t met Liedelot ook gehad en bij t cb hier doen ze er niets meer aan zoals aanstippen. Ik moest

er n druk verband op leggen om t bloeden zo tegen te gaan en t schuren van de luier tegen te gaan.

Ik deed n gaasje op t naveltje en dan n stoffe zakdoek om de middel en die zo strak als comfortabel mogelijk was en

die weer vast met n pleister en heb dit geloof ik 1,5 week gedaan en toen was t over, want t bleef bloeden

door t schuren van de luier :wink:

Ik moet maandag toch naar het cb dus dan vraag ik het wel.

Ik zal zodadelijk met verschonen er een gaasje op plakken.



Is het niet erg als het nat wordt? want ik 'doe haar wel gewoon in bad of kan het beter droog blijven?

Hier stippen ze op het CB wel aan (bij Jinthe is het twee keer gedaan). Maar misschien dat ‘gewoon nat’ anders is dan bloeden?

ik zou de boven kant va de luier als je hem vast hebt omslaan zodat je de rand omklapt en je de sluiting dus niet ziet zelf zou ik er geen gaasje op doen als het vochtig is (bloed of wondvocht) gaat het plakken dan moet je hem los halen en zo gaat het nog niet dicht gewoon wijde rompers aan doen en rekening houden met de onderkleding broekjes dat het niet op het naveltje komt zodat het rustig kan worden en kan genezen.



sterkte en een dikke :hug: voor de kleine

Hier bleef het naveltje van de jongste ook lang steeds opnieuw bloeden (wel steeds maar heel weinig). Heb het regelmatig met een vochtig doekje voorzichtig wat schoongemaakt en er vooral voor gezorgd dat het droog bleef (dus idd luierrand omvouwen en na het badderen goed droogdeppen). Is uiteindelijk met 5 weken gestopt met bloeden.