bloeden doorkomende tandjes?

Lev had altijd 2 tandjes onder, maar net hoorde ik een tandenknarsend geluid en ik zie hem ineens onder het bloed zitten :think:

Net even in zijn mond gekeken en ik zie een doorkomende snijtand zitten, alleen loopt het bloed er nogal uit :?

Heb hem nu maar een mini-ijsje in zijn handen gegeven, dat koelt misschien een beetje.

Maar hij zit dus de hele tijd met zijn 2 bestaande tanden over dat nieuwe tandje te knarsen :? Lekker geluidje trouwens :angel:

Auw,. moest ie niet huilen???

Hij heeft waarscheinlijk met dat knarsen zijn doorkomen iets versneld en het beetje vlees dat er nog overzat weg ‘gesneden’… dat kan idd wel een beetje bloeden dan… en omdat het in je mond is en er speeksel bijkomt kan het heftiger lijken dan het is…

Zo’n ijsje is idd een slimme zet… of een koude bijtring… dan koelt het iets tegen zwelling en hopenlijk stopt het bloeden dan snel…

Wij hadden het bij Joyce met trandenpoetsen een keer toen we haar 1e tandje poetsten en het 2e tandje ernaast op doorkomen zat… begon het ook ineens te bloeden tijdens het poetsen… doe je het nog zo zachtjes, schrok er ook van hoor…gelukkig was het heel snel weer over…

Ai…ja hier ook wel eens gehad…zielig ziet het eruit ook :hug:

Ws. idd het open gedrukt met zijn andere tand,kan geen kwaad hoor.

Knarsen gaat vanzelf over,dat is dan even een nieuwe ontdekking :roll: ik werd er gek van af en toe maar goed…zij deed het vooral als er nieuwe tanden doorkwamen maar ineens was het over :thumbup:

:hug: :hug:

dat knarsen is echt een gruwelijk geluid 8)

Hij zit nu naast me de teletubbies te kijken en ik hoor alleen maar krigkra, kragkkcra uit zijn mond.

:? Hoeft hij geen gewoonte van te maken.

Hier meer mazzel… bij Joyce is nu ook boven tandje door… maar gelukkig niet direct boven de onderste 2 maar ernaast ( raar kind) maar gelukkig dus geen mogenlijheid tot knarsen… ( nog niet tenminste)…

Hopenlijk is ie er snel op uitgekeken…

@mama tina wrote:

Hier meer mazzel… bij Joyce is nu ook boven tandje door… maar gelukkig niet direct boven de onderste 2 maar ernaast ( raar kind) maar gelukkig dus geen mogenlijheid tot knarsen… ( nog niet tenminste)…

Hopenlijk is ie er snel op uitgekeken…

Hahaha geen mogelijkheid? Kijk mijn eerste bericht. Een doorkomende snijtand, dus op dezelfde plek als bij Joyce :mrgreen:

Hij heeft ook nog geen boventanden :wink:

Als hij knarst trekt hij echt zo’n scheef bekkie want het zit er niet boven dus hij moet wel scheef 8)

Haha het zijn me rare dingen he die babietjes haha…

Hopenlijk krijgt ie dan snel kramp in zijn kaken en houd ie er mee op hihi…