bloedarmoede + obstipatie (Movicolon)

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 14 wkn zwanger van mijn 1e kindje. Nu is bij mijn 12 wkn echo bloedarmoede geconstateerd. Nu maak ik me wel een beetje zorgen over mijn kindje. Kan bloedarmoede kwaad tijdens de zwangerschap? Ik heb nu staaltabletjes gekregen bij een HB-waarde van 6.8. Voel me al wel ietsjes fitter maar nu komt het…

Mijn stoelgang was al slecht voor mijn zwangerschap :oops: dus met die staalpilletjes wordt het er niet beter op :thumbdown: . Nu heeft mijn gynaecoloog me ook Movicolon voorgeschreven. Een poeder om op te lossen in water. Maar ik ben nogal huiverig :shifty: voor dergelijke oplosmiddelen.

Zijn er hier zwangeren die ook Movicolon gebruiken of hebben gebruikt tijdens de zwangerschap?? En wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes,

NiBa

ja ik heb ook movicolon gebruikt… Alleen was dat meer op het einde van de zwangerschap…

Bij mij hielp echt niks, vezels eten en veel water drinken, kiwi’s op nuchtere maag, alleen de movicolon hielp…

Mag ook samen met bv en heb het toen ook een paar keer nodig gehad…

Je kan met movicolon zelf goed schipperen, om de dag gebruiken ofzo, net zoals je denkt dat voor jou goed is en je stoelgang regelmatig is…

gr patricia

Ik heb ook staaltabletjes gekregen na een gehalte van 4,9.

Helaas dus ook verstopping gehad. Bij mij helpt qua normale produkten; thee op nuchtere maag, kiwi’s en donkerbruin brood.

Verder heb ik lactulosestroop gekregen, dat kun je zonder recept gewoon kopen bij de apotheek. Beetje vaag smaakje. Moest 2x per dag 15 ml nemen en na 1 dag zat er schot in!! Heb het aantal weken gebruikt en nu gaat het weer zonder gelukkig.

Ben ook na mijn tweede IVF zwanger geraakt :smiley: En ben nu nog maar 14 wkn zwanger, daarom ben ik ook zo voorzichtig met allerlei middeltjes als Movicolon … Als ik nu wat verder ben voel ik me ook weer wat zekerder denk ik en dan durf ik het beter. Eerst maar even aan de pruimen en het roggebrood dan maar :wink:

Je hebt ook Roosvicee Lacto of Laxo ofzo dat helpt je misschien ook! :stuck_out_tongue: