Bloed uit wit shirt...wie weet raad?

Anne is net erg hard op haar gezicht gevallen, naast een aantal schaafwonden natuurlijk ook haar tanden door de lip. Heel haar witte shirt onder het bloed. Het is een pas nieuw shirt, iemand een idee hoe ik die vlekken er helemaal uit krijg? Ik heb het al uitgespoeld, shout op gedaan en groene zeep.



Alvast bedankt

Hier doen we er altijd direct melk op, helpt prima. Ik weet niet of dat op "oude"vlekken ook nog helpt.

En natuurlijk een :hug: voor je kleine. Ze zal werd erg geschrokken zijn.

heb je vanish… o.i.d…

gewoon ff heet water met wat vanish er op en zachtjes poetsen en ff laten weken… daarna 40 graden uitwasssen… :thumbup:

Volgens mij moet je het weken in zout en waarschijnlijk helpt ossengalzeep ook wel.

Kijk hier maar eens: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Bloed

Bedankt voor jullie tips…ik heb nu verder niks meer in huis…zout heb ik er nu opliggen en dan maar eens wassen. Ach ja, als het er niet uitgaat heb ik pech, vind het erger dat mn meisje pijn heeft :cry: . Gelukkig is ze wel weer vrolijk, maar die 5 minuten gillen waren oorverdovend :shock: .

Bloedvlekken moet je eerst proberen met koudwater zoveel mogelijk eruit te halen en dan gewoon wassen.



Liefs Marieke

Hier ook wat bloedlippen gehad de laatste dagen. De (witte) washandjes heb ik gewoon met koud water uitgespoeld, niet eens á la minute, en het ging er helemaal uit.



Toen Robin anderhalf was heeft hij eens een gat in zijn hoofd gevallen, echt een hééééél groot gat met héééééél veel bloed, zijn shirt zat er helemaal onder en mijn nieuwe blouse. Ik heb toen alles gewoon in de wasmachine gegooid en op 60 graden gewassen: helemaal schoon en niks aan de hand met de kleren. :thumbup: Dus dat kan je ook nog doen. Ik denk meestal maar zo, als de vlekken er niet uitgaan heb je er ook niets aan, dus je kunt het net zo goed proberen :wink:



Wat een schrik hè, ook voor je meisje! :hug:

Het shirt ligt nu in de wasmachine, ik zag bijna niks meer van de vlekken na de shout, groene zeep en zout…dus wellicht dat er iets goeds bijzat :shifty: . Ik heb er vertouwen in dat het straks zuiver uit de was komt.



Hartelijk dank voor jullie snelle reacties :-*



Ik was me inderdaad rotgeschrokken en Anne ook…het is alweer even geleden dat ze zo hard is gevallen. Op de foto’s is nog nieteens goed te zien hoe ze eruit ziet. Normaal altijd wel een buurvrouwtje op straat te zien en nu niemand :? . Ach ja, ze slaapt nu lekker gelukkig.

ik doe ook altijd zout erop…zout trekt de rode kleur eruit …daarna gewoon wassen als normaal…



:hug: voor je meisje

Manlief heeft behoorlijk wat last van bloedneuzen, en hij gebruikt gewoon van die stoffen zakdoeken.

Ik zet de zakdoeken altijd in de week in koud water, en dan trekt al het bloed er al uit.

Vervolgens in de wasmachine, en ze zijn weer helemaal schoon :thumbup: .

Er zijn al genoeg tips binnen gekomen, maar beterschap voor je meisje. Heeft ze nog veel pijn?

Ah gos wat zielig!

Hoe gaat het nu met d’r?



Als ik bloedvlekken heb stop ik de kleding meteen in een sopje met wasmiddel, en was de vlek met zeep en dan gaat t er gewoon uit hoor!

Succes!

spoelen met koud water , geen warm want dan wrijf je de vlek in het shirt ! hierna gewoon wassen ik krijg bloed er iniedergeval op deze manier altijd uit!





succes meis!

Met Anne gaat het goed, ze heeft nog een los stukje vel aan haar lip en voor de rest wat korstjes. Af en toe zegt ze dat ze pijn aan haar lip heeft en op straat was gevallen…dus ze beseft het terdegen…gelukkig helen kleine kinderen snel.



Bedankt voor jullie reacties