Vanmiddag, rond 17:15 klaagde Kes dat hij water in zijn oor had. Op zich niet gek want we hebben vanmiddag 3 uur gezwommen! Ik vond het wel een beetje vreemd want hij heeft buisjes (sinds half maart, dus bijna 6 maanden), het leek me dat er dan geen water in kan blijven zitten (in je oor). Maar net, om 19:15, na het badderen zag ik dat er helder rood bloed uit kwam, zonder slijm/pus oid. Wel lijkt het vermengd te zijn met water, beetje waterig bloed dus. Ik kon er niks over vinden op internet dus heb ik de HAP gebeld. Ze zei dat het idd kan gebeuren dat het buisje is uitgevallen en dat het daardoor bloed. Afgelopen vrijdag heeft toevallig de kinderarts nog in zijn oren gekeken en zag dat de buisjes er nog in zaten. Wel toevallig dat hij er dan 2 dagen later uit zou zijn. Heeft iemand ervaring met bloed bij het verliezen van de buisjes?!
Ik kijk zometeen nog even bij hem, hoe erg/of het nog bloed (ik heb maar een handdoekje op zijn kussen gelegd). Hij klaagde niet over oorpijn gelukkig.
Bij mij bleven de buisjes toen resp. 1 en 1,5 jaar zitten. En toen ze eruit vielen heb ik niet gebloedt, had ik geen pijn maar zag ik de buisjes 's ochtends op mijn kussen liggen :think: Ik zou als ik jou was morgen snel langs de ha gaan, als dat kan. Die ziet zo of het allemaal in orde is, want op bloed uit je oor zit je natuurlijk niet te wachten :think:
Sterkte ermee :thumbup: :-*
Stein zijn 1e buisje is er ook uitgevallen en toen bloedde het een beetje. ook helderrood. Toevallig was ik een paar dagen ervoor ook bij kno arts geweest en toen zat alles nog goed :eh:
:oops: Het buisje deed gewoon zijn werk; vuil eruit laten Dat “bloed” was oorsmeer met zwembadwater en dat wil nog wel eens rood/oranje kleuren, aldus de huisarts vandaag. Buisje zat dus nog keurig op zijn plek :oops:
Toch goed dat je even langs de ha bent gegaan dus :think: Gelukkig geen bloed, vond het wel wat eng klinken namelijk :shifty:
@eisblume wrote:
Toch goed dat je even langs de ha bent gegaan dus :think: Gelukkig geen bloed, vond het wel wat eng klinken namelijk :shifty:
Het wás ook eng Gelukkig weet ik het nu ook voor een volgende keer. Maarja, dit was de eerste keer in het 1/2 jaar dat hij buisjes heeft dat er “iets” uit kwam en het was nog rood ook…
hoef je de oortjes dan niet te dichten meer met dopjes of evengoed nog??
ik ben ook wel eens om die rede naar de dokter geweest terwijl er niets aan de hand was.
gelukkig was dat bij hem ook het geval!
bij Tyg kan de huisarts niet zien of ze nog goed zitten… die heeft veel te smalle gehoorgangen.
ik was een dag ervoor nog met hem bij een arts geweest, alles goed, zei die.
een dag later kno arts en die zei dat het buisje nog wel in zijn oor zat, maar niet meer in zijn trommelvlies, dus die lag klaar om eruit te gaan.
allebei de oren trouwens.
maar gelukkig was het alleen maar ‘afvoer’ bij jullie :thumbup:
dave klaagde v d week over oorpijn …hele nacht wakker geweest…
nu dachten wij dat misschien wel kon om dat het buisje eruit is gevallen ofzo…( ook sinds mrt)
maar na die nacht niet meer horen klagen…ik wacht even af…misschien was het toeval ofzo…
anders toch even langs de HA bij een volgende keer oorpijn…
Wessel had vorige week dinsdag opeens bloed uit zijn oor. Hij had al een week (!) een vies loopoor. meestal wordt het na een paar dagen minder, immers… de buisjes doen goed hun werk. Maar nu kwam er dus bloed bij. Ben toen ook bij de KNO geweest en die zei dat dit bloed bij de (heftige) ontsteking hoorde.
Vroeg of we met hem zwommen en of we dan dopjes in doen. Nee… We zwemmen niet (meer…na al die looporen na het zwemmen).
Wessel heeft in beide oren de zgn. T-buisjes. De andere (diabolo-vormige)buisjes waren eruit gegaan zonder bloeden. Ik zag 'm gewoon liggen in de gehoorgang.
Deze kan ik bij zonlicht in z’n oor… en een beejte trekken :mrgreen: :mrgreen: , zelf zien zitten. Maar daar is geen beginnen aan met een pussig loopoor natuurlijk.
Ik had ook gedaan wat jij deed hoor… even een buizen-check.
wist niet dat er verschillende soorten buisjes waren…