blindedarmonsteking?

Hallo,



Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk een blinde darm onsteking heb.

Heb wel regelmatig buikpijn, maar had daar nooit wat achter gezocht. tot van de week toen kon ik niet meer rechtop staan of zitten van de pijn.

het is nu weer gezakt dus ik moet het nog even aankijken van de arts



Nu ben ik bijna een jaar bezig om zwanger te worden en vraag me af of het niet door die onsteking komt dat het al die tijd niet lukte?



Misschien zijn er mensen die hier meer van weten.



Groeten Renaat

Hoi Renaat,



een blindedarmontsteking an sich is niet een reden waarom je niet vruchtbaar zou zijn. Maar (en dat heb je je ws zelf ook al bedacht) het zwanger worden is zo complex dat het hebben van een ontsteking in je buik wel van invloed kan zijn. Alles wat je lichaam uit zijn evenwicht brengt kan tegenwerken want voor een bevruchting en innestteling zou alles optimaal moeten zijn eigenlijk. Hopelijk is het dus zo dat wanneer ze dit oplossen je misschien makkelijker zwanger wordt maar het is dus niet andersom; dat je niet zwanger kunt worden met zoiets!



Heel veel succes en laat je nog weten wat de artsen gaan doen?

Hoi Rhiannon,



Bedankt voor je antwoord.

Omdat de pijn uit zichzelf weggezakt is doet de arts nu even niets.

de blinde darm kan zich namelijk wel weer jaren rustig houden.

Als de pijn weer zo heftig wordt dan moet ik rechtstreeks naar de spoedeisende hulp en gaan ze 'm eruit halen.



ik neem aan dat als de pijn weg is ,de ontsteking ook niet echt meer aanwezig is , dus zou ik ook gewoon zwanger moeten kunnen worden.

Nou ja ik zie het wel weer.



Voordat ze wisten dat het m’n blinde darm was hebben ze me eerst naar de gynaecoloog gestuurd die heeft uitstrijkjes gemaakt en daar krijg ik din telefonisch de uitslag van, dan zal ik het ook allemaal nog wel even vragen.



Het blijft allemaal erg spannend :pray:

groeten Renaat

Heb ook chronisch last gehad van mijn blinde darm, al wist ik dat toen niet. Toen ik zwanger raakte kreeg ik weer last en bleek het de blinde darm te zijn. Hij is verwijderd toen ik 13 weken zwanger was. Ben toevallig wel lang bezig geweest zwanger te raken. Sterkte!

Zo dat zal spannend geweest zijn, Linda.

een operatie als je zwanger bent!



Ik hoorde idd van de chirurg dat het zo’n kleine ingreep is dat het ook tijdens je zwangerschap kan en zal wel moeten ook als het accuut is!



Ik weet nog niet of ik zwanger ben deze maand. Ik moet pas over 1 1/2 week ongi worden, maar alle onderzoeken bij de gyn en de chirug wezen dat niet uit.

De huisarts zei zelfs dat mijn bloeduitslagen zo waren dat het dan iig geen goede zwangerschap zou zijn dus dat is ook lekker bemoedigend.



We wachten het maar weer af ik blijf weer stiekem hopen ook al ziet het er niet naar uit.

:?

Renaat, mag je niet wat eigen inspraak hebben in zoiets? Want waarom moet je wachten tot je weer gigantisch veel pijn hebt en dan de eerste hulp in? Ik heb er natuurlijk geen verstand van maar het klinkt een beetje onmenselijk eigenlijk dat ze je eerst pijn laten lijden maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik wil je iig succes wensen en sterkte met je buik.