Blijven zitten.

Kunnen jullie kinderen blijven zitten met eten?



Fruit en koekje probeer ik meestal aan de salontafel.

En brood en avondeten zit ze in de kinderstoel (en we proberen de losse triptrap).



Maar ‘los’ werkt voor geen meter.

Ze kan die vrijheid echt niet aan.

Dan gaat ze zitten draaien(achterstevoren/op de kop), speelgoed halen enz enz.

Terwijl als ze eenmaal in de kinderstoel (vast) zit; ze rustig gaat eten en er ook echt een rust over haar komt om daar even tijd voor te nemen.

Ze wil alleen nu zoooo graag stoer op een krukje of op de triptrap zitten dat we dat dus regelmatig proberen maar ze halverwege altijd alsnog in de kinderstoel beland omdat ze niet kan blijven zitten.



Kunnen jullie kinderen blijven zitten?

nou bij mij was dat oko eneprobleem dus heb ik ze gewoon weer terug in de kinderstoel gezet zodra hij eraf ging… en na een tijdje werkte dat oko hij bleef dan netjes zitten.



celesta

Nee, hier niet, Luuk zit dus los op een stoel maar dat heeft geen nut, hij gaat en staat waar hij wil.

Nu wil ik een stoelverhoger kopen zodat hij bij ons op een gewone stoel kan zitten.

Kan hij nu ook wel maar dan komt ie net met het hoofd boven tafel uit dat eet niet lekker. :mrgreen:

nee, hier kan levi ook niet ztil blijven zitten.

hij is al een erg bezig bijtje dus stil zitten voor een broodje oid zit er niet in. hij zit daarom ook nog steeds in de kinderstoel.

ze groeien er vanzelf overheen, Ethan kan nu al aardig stil zitten met een broodje maar als hij klaar is dan is hij ook echt klaar en zal hij niet wachten tot dat anderen klaar zijn. hij pakt nu ook zelf zijn stoeltje om bijvb een appeltje of een koekje te eten bij de salon tafel.



het enigste wat ik je kan aan raden is om toch steeds even te laten zitten aan de salon tafel en dan hopen dat er een dag komt dat ze het doorheeft en blijft zitten :mrgreen:



levi gaat nu ook op de 1ste tree van de trap zitten te eten staat ook zo stoer :lol: .

Yep, herkenbaar. Saba zit sinds kort op de “grote mensen stoel” aan tafel, maar op zo’n zitverhogertje die wel eens in auto’s gebruikt worden. En dat vindt ze helemaal stoer en volwassen, en vanaf dat moment geen probleem meer. Zelfs als we wel eens gaan uit eten gaat dat ding mee en blijft ze netjes zitten :shock: :mrgreen: .

Hee dat is wel een idee Jassie. Ga ik ook eens voor kijken. Joost vindt het ook erg moeilijk om te blijven zitten. Daarom eet hij sóchtend gewoon al spelend.

Ik zet zijn bordje op de salontafel en hij komt af en toe hapjes halen.

S’middags geef ik hem ook vaak een broodje in de hand en alleen sávonds gaat hij in de kinderstoel aan tafel . Hij begon zo’n hekel aan dat ding te krijgen …

Nu hij nog maar 1 x per dag aan tafel eet kan hij zich ook beter concentreren en blijft hij soms zelfs wel 15 minuten zitten( :mrgreen: )

Maaike kan wel blijven zitten als ze vast zit :mrgreen: ; nee serieus dan houdt ze dat wel 2 uren vrolijk vol (eten maken en uitgebreid eten bijv.).



Ik zet haar met warm eten nu ook op de triptrap en waarschuw steeds.

Als ze te vaak gaat staan enz dan gaat ze vast in de andere stoel.



Maar eigenlijk was ik gewoon benieuwd op welke leeftijd het echt een beetje lukt dat aan tafel blijven zitten.



Spelend eten vind ik niks; dan zit alles onder de jam/chocopasta en daar heb ik geen zin in. Het is een enorme smeerpoets!

Vind het trouwens ook goed dat ze leert dat ze even moet blijven zitten.



Maar 2,5/3 jaar zouden ze het dan kunnen?

Of zijn er al wel kindjes die jonger 30 min aan tafel kunnen blijven zitten?

Nou hier eentje van drie die nu wel “los” zit maar daar nog steeds niet erg veel geduld heeft hoor. 30 minuten is ook wel lang voor een kind denk ik…

Yuri zit 's avonds op een gewone stoel aan tafel, maar hooguit een 10 minuten dan is hij het zat en gaat lekker spelen.

Ontbijten doen we voor de tv… :roll: En koekjes oid eet hij gewoon lopend/spelend. De stofzuiger doet zijn werk wel weer 's avonds.

Hier eten we aan tafel en allebei de kids in de tripp trapp (heel af en toe ontbijten we voor…als we lekker laat zijn, maar ook dan zitten ze op een stoeltje).



Ik dacht een tijdje terug ook dat Isabel wel zonder beugel in haar stoel kon…nou…niet dus.

Ze gaat dan vervelend doen en er steeds vanaf.

Ik laat dus gewoon de beugel er nog op en probeer het later nog eens.

Eva blijft wel aan tafel zitten maar als ze moe is gaat ze hangen, achterstevoren zitten enz… Ze zit los op de tripptrapp.



Tijdens de lunch probeert ze wel eens speelgoed te halen enzo maar dat kap ik meteen af. Doet ze het na 3 keer waarschuwen toch, gaat ze gewoon in de hoek , zonder broodje, zonder speelgoed.



Ik leg iedere keer duidelijk uit dat het niet de bedoeling is dat ze gaat spelen want we zijn aan het eten. Als ze haar broodje op heeft, mag ze van tafel.



Het gaat redelijk goed moet ik zeggen.

hier nu ook al 3 avonden op de trip trap blijven zitten :dance: .

En van de week met fruit op haar krukje 25 min :o :slight_smile: . Ik vroeg een paar keer of ze al klaar was maar ze zei nee :mrgreen: ; tot dat ze zelf alles op het dienblad had gezet :mrgreen: en toen zei ze ‘zooo klaar’.



Volgens mij komt het op korte termijn wel goed :thumbup: .