Zo gek. Als ik terug kom van het hardlopen dan zorg ik er voor dat ik eerst even uitzweet en goed drink en dan ga ik lekker douchen. Toch is het me al een paar keer opgevallen dat ik maar niet meer echt warm wordt na het lopen. Heeft dat met de zwangerschap te maken? Op normale dagen heb ik ook wel perioden dat ik het koud heb, maar na het hardlopen is dus van de laatste tijd…
Marion, geen ervaring met het hardlopen, maar hier heb ik het nu (in de zwngerschap) ook zo koud, dus dat herken ik wel.
Das lang leve de progesteron. Die gooit je hele interne kacheltje aan gort. Je krijgt het warm wanneer je het niet verwacht en hoppa koud als je denkt jemig ik zou nu moeten smelten. 8)
Het kan inderdaad puur een hormoonkwestie zijn, daar doe je weinig aan. Maar je zou eens kunnen proberen of het helpt als je vantevoren nog iets (lichts) eet, of naderhand iets met koolhydraten nuttigt (sapje, crackers, een boterham o.i.d.). Wie weet helpt dat net dat kleine beetje om je kacheltje weer op te stoken.
Das een goed idee Cath!
Ik heb sinds mijn zwangerschap ook regelmatig koude voeten, nu ook terwijl het hier toch minstens 25 graden is op het moment overdag nog veel warmer. Voor de zwangerschap had ik altijd warme handen en voeten zelfs in de winter lepel ik nog op open schoenen en iedereen wilde altijd handen warmen bij mij, maar dat kan niet meer.
Jep… Koud zijn is een leuke kwaal :wall:
Ging bij mij pas met een week of 20 over.
Dus eigenlijk nog maar net…
Ik heb het bij deze zwangerschap en die van Suzanne heel erg gehad.
Verwarming kon niet hoog genoeg, en van suus was ik zelfs zo koud terwijl het buiten best lekker was.
Bij mij hielp een lange hete douche altijd wel…