bleeehhh spataderen....nu steunkousen? wie heeft dit ook?

Hoi hoi,





De titel zegt al genoeg eigenlijk. Ik krijg steeds meer spataderen in mijn knieholtes, gewoon niet leuk meer. Nu zijn er steunkousen geadviseerd :oops: .

Ik vind dat echt iets voor oude mensen, en zou ze dus zelfs niet eens aan durven doen denk ik, bang dat iemand het ziet.



Dus mijn vraag of er hier nog meer meiden zijn die ze dus wel al hebben/ dragen.





Alvast bedankt, groetjes van mij

Draag geen steunkousen,ben zelfs nog niet langs huisarts geweest.

Maar ik heb er ook behoorlijk last van.

Soms stap ik uit bed met het gevoel dat ik al een hele dag gelopen heb.

Zo vermoeiend gevoel.

Jij ook?

Maar adviseerde de huisarts dat? En met steunkousen alleen aan gaan ze toch niet weg???

Mijn zus moest ze in de zomer dragen met haar zs, dus wat dat betreft zit je nu nog redelijk qua seizoen.

Ik ben ook erg gevoelig voor spataderen, dus hoop van harte dat ik ze niet nodig zal hebben. Maar als het ervoor zorgt dat het niet meer/erger wordt zou ik het zeker doen!

Ik heb ze langdurig moeten dragen helaas… (meerdere trombose’s)



Steunkousen zijn er in verschillende drukklassen.

Als je een lichte drukklasse hebt dan lijkt het op een wat dikkere panty(kous)



Maar als je een zwaardere drukklasse hebt dan zijn ze dik als een dikke maillot en dus echt vreselijk om te zien.



De laatste die ik dus MOEST dragen was van die dikke soort en geluk van tenen tot lies voor mij.



Gelukkig zijn de richtlijnen in mijn geval veranderd en hoef ik er géén meer te dragen :dance:



IK raad je aan de vraag goed voor te leggen als je gaat aanmeten zodat je de juiste klasse krijgt die je dan ook wilt gaan dragen!

Ik heb ook steunkousen en draag ze al een aantal maanden, ook op de warme zonnige dagen.

Ik heb ook vaak een heel pijnlijk en moe been als ik wakker wordt.

En smorgens zijn de spataderen soms al heel dik.



Het is niet leuk, maar als ik de steunkousen een dag niet draag dan heb ik 's avonds een rusteloos been en heel veel pijn… en dat wil je ook niet !



Na mijn zwangerschap zal ik er waarschijnlijk aan geopereerd moeten worden, die van mij zijn te dik om weg te spuiten…



En niet met je benen over elkaar heen zitten, zoals we meestal wel doen.

Als je er op gaat letten, merk je wat voor gewoonte dat is.



Het staat inderdaad niet heel sexy, maar ik draag de steunkousen ook als ik een rok of korte broek aan heb.

Je moet er even doorheen…



Ik heb de 1e keer zitten janken toen ik ze voor het eerst thuis zelf aan moest trekken…

Ik ben wijkverpleegkudige, dus ik kijk er misschien zowiezo wat anders tegenaan, maar ik zou echt adviseren om ze gewoon te dragen hoor!!



Je krijgt geheid pijn als je ze niet draagt. Daarnaast is het mooie weer voorbij, dus niemand die het ziet onder een lange broek. Dun kousje eroverheen en klaar ben je.

Ja beter om ze wel te dragen, het wordt niet voor niks aan geraden en je went er wel aan…

En het is maar tijdelijk, na je zwangerschap kun je ze waarschijnlijk ook weer uit.

Hoihoi,



Bedankt voor al jullie antwoorden!



Ik had ze dus toch maar weer aangedaan.

Aan de bovenkant zit een rand die de kous op moet houden, maar die slaat continu dubbel, ja, en dat gaat zeer doen. Geen flauw idee hoe ik dat goed moet krijgen.

Dus uiteindelijk eind vd dag maar weer uit gedaan.



Hebben jullie misschien nog tips?



Blij om te weten ook dat ik toch niet de enige ben…want je hoort het bijna nooit dat iemand ze tijdens de zwangerschap nodig heeft.



Groetjes van mij

@brabbel wrote:

Hoihoi,



Bedankt voor al jullie antwoorden!



Ik had ze dus toch maar weer aangedaan.

Aan de bovenkant zit een rand die de kous op moet houden, maar die slaat continu dubbel, ja, en dat gaat zeer doen. Geen flauw idee hoe ik dat goed moet krijgen.

Dus uiteindelijk eind vd dag maar weer uit gedaan.



Hebben jullie misschien nog tips?



Blij om te weten ook dat ik toch niet de enige ben…want je hoort het bijna nooit dat iemand ze tijdens de zwangerschap nodig heeft.



Groetjes van mij




Trek je ze wel hoog genoeg op?

Ik heb nooit dat het dubbel slaat, in het begin wel eens jeuk door die siliconen nopjes, maar daar heb ik ook geen last meer van.

Ik krijg ze steeds moeilijker aan omdat mijn buik al aardig in de weg zit.

Gister een dag niet gedragen, i.v.m. zwangerschapszwemmen, maar dan’s avonds wel een pijnlijk en rusteloos been.

Ik denk dat je de kous juist te hoog hebt zitten. Zijn het hoge (tot de lies) kousen of kousen tot de knieholte?



Om de kous nog goed te krijgen terwijl je ze al aanhebt kun je van die rubber huishoudhandschoenen gebruiken. Van die gewone gele weet je wel? Daarmee kun je plooitjes gladstrijken, of de kous nog iets draaien, of iets naar beneden strijken als het nodig is. De kous doe je dan gewoon met je handen aan zoals altijd, en daarna trek je de handschoenen aan voor het ‘nabewerken’ zeg maar. :wink:

hoihoi,



Het zijn kousen tot aan de lies. En idd even gebeld met iemand vh ‘kousenspreekuur’ in het zkh. Zij vroeg ook al of ik ze wel hoog genoeg had opgetrokken. Nou, dat ga ik dan nog maar es proberen,

ben benieuwd. Zou toch wel fijn zijn als ik wat meer uitgeruste benen

krijg zoals jullie dat ervaren.



Bedankt he voor jullie snelle reactie :-*



Groetjes van mij