Blauwig rondom mondje/neusje

In de kraamweek had Emma 's nachts een keer een krijsbui, waarbij we dachten dat ze wat blauw rond haar mondje was. De volgende ochtend maar weggewuifd met we halen ons iets in ons hoofd.

Toch vind ik het de laatste tijd nog steeds. Vooral als ze slaapt, dan krijgt ze een wat witter snoetje met een beetje blauwe gloed rond haar mondje (en soms neusje). Heel soms ook als ze heftig huilt. Lipjes zijn gewoon roze en verder ademt ze prima, is alert als ze wakker is, drinkt goed enz en niks verder aan t handje. Het is ook niet van de kou. Zodra ze wakker wordt kleurt ze weer meer roze zeg maar. Na de bevalling had ze ondanks meconium in t vruchtwater en een turbobevalling van 2,5 uur meteen een 9-10-10 score. Ook de controle door de kinderarts volgende dag was prima.

Het bleef me toch niet lekker zitten, ook al merk ik verder niks vreemds aan haar, dus ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Die hadden zoiets van kom maar langs, beter een keer teveel dan te weinig.



Hij heeft dus wat vragen gesteld, en Emma nagekeken. Het was dus weer allemaal prima. Mocht het zijn dat er iets met bijv hartje is dan is het 1e en belangrijkste kenmerk daarvan dat die kindjes voeding al niet trekken. Ook van belang is de kleur van de tong, als die blauw is dan is t ook niet goed. Nou voeding trekt ze over t algemeen prima, kijkt daarna nog lekker rond, maar meer dan een half uur hooguit uur is ze nog niet wakker. Das ook logisch want ze is pas 4 weken. De tong is altijd netjes roze dus ook niks geks. Nu valt ze wel eens in slaap meteen na een voeding, maar ook dat ligt eraan of ze veel gehuild heeft en dus moe is of dat we bijv badje hebben gedaan van tevoren. Dus ook niets op aan te merken. Ze is ook heel actief en als ze dat is dan is ze gewoon roze.

De ha zei dat ik bij twijfel gewoon weer terug mag komen. Hij zegt dat het bij problemen juist iets te zien moet zijn als ze wakker zijn en actief of dus voeding niet trekken en dat doet ze allemaal goed. Waarschijnlijk is in rust haar systeem zeg maar ook in rust en gaat er dus minder bloed naar die plaatsen, waardoor dat er zo uit ziet. Dat het dus voor haar gewoon kan zijn. Ik heb zelfs nog gevraagd of ze t niet benauwd zou hebben enzo en dat is niet zo.



Op zich heeft ie mijn zorgen wel weggenomen, juist ook omdat ik meteen serieus genomen werd en Emma t verder prima doet. Ik wilde niet meteen (bij een nieuwe huisarts haha) de overbezorgde spoken ziende moeder uithangen. Toch ben ik wel benieuwd of iemand dit herkent???



Bedankt!!

Hoi,



Wieniex; meid, hoe herkenbaar!!! Bij Tijn ook waargenomen, en eerlijk gezegd heb ik dit ook telkens weggewuifd als zijnde; zal wel niets zijn, komt zeker door de lichtinval etc…Inderdaad alleen waargenomen als Tijn sliep. Blauwig rond de mond/neus en oogleden. Ik heb ook altijd direct gekeken naar zijn lippen, nageltjes etc… Ook inderdaad in zijn mondje gekeken naar zijn tong. Ik heb dit vooral waargenomen die eerste weken. De laatste tijd niet meer. Ik heb me er eigenlijk nooit echt druk over gemaakt. Ook omdat ik verder niets alarmerends zag. Hij ademde rustig, geen kreunende ademhaling, geen tekenen van benauwdheid etc…



Fijn dat je serieus genomen bent door je HA! Het is belangrijk dat je zelf gerustgesteld bent en het zekere voor het onzekere neemt :thumbup:



gr, Diana :-*

Demy heeft dat ook regelmatig. Wij hebben het ook wel eens aangekaart bij de huisarts en die kon het ook niet echt verklaren, maar zag er absoluut geen ernst in. Inderdaad als ze slaapt zie je het wel, maar nu ook wel als ze bijvoorbeeld erg moe is…Ook zie je het ook vlak boven haar neusje.