Blauwig rondom mondje/neusje

In de kraamweek had Emma 's nachts een keer een krijsbui, waarbij we dachten dat ze wat blauw rond haar mondje was. De volgende ochtend maar weggewuifd met we halen ons iets in ons hoofd.

Toch vind ik het de laatste tijd nog steeds. Vooral als ze slaapt, dan krijgt ze een wat witter snoetje met een beetje blauwe gloed rond haar mondje (en soms neusje). Heel soms ook als ze heftig huilt. Lipjes zijn gewoon roze en verder ademt ze prima, is alert als ze wakker is, drinkt goed enz en niks verder aan t handje. Het is ook niet van de kou. Zodra ze wakker wordt kleurt ze weer meer roze zeg maar. Na de bevalling had ze ondanks meconium in t vruchtwater en een turbobevalling van 2,5 uur meteen een 9-10-10 score. Ook de controle door de kinderarts volgende dag was prima.

Het bleef me toch niet lekker zitten, ook al merk ik verder niks vreemds aan haar, dus ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Die hadden zoiets van kom maar langs, beter een keer teveel dan te weinig.



Hij heeft dus wat vragen gesteld, en Emma nagekeken. Het was dus weer allemaal prima. Mocht het zijn dat er iets met bijv hartje is dan is het 1e en belangrijkste kenmerk daarvan dat die kindjes voeding al niet trekken. Ook van belang is de kleur van de tong, als die blauw is dan is t ook niet goed. Nou voeding trekt ze over t algemeen prima, kijkt daarna nog lekker rond, maar meer dan een half uur hooguit uur is ze nog niet wakker. Das ook logisch want ze is pas 4 weken. De tong is altijd netjes roze dus ook niks geks. Nu valt ze wel eens in slaap meteen na een voeding, maar ook dat ligt eraan of ze veel gehuild heeft en dus moe is of dat we bijv badje hebben gedaan van tevoren. Dus ook niets op aan te merken. Ze is ook heel actief en als ze dat is dan is ze gewoon roze.