Blauwe vingertjes

Mijn dochtertje van bijna 2 krijgt blauwe vingertjes als we te lang buiten zijn. Haar handjes voelen dan ook ijskoud aan (logisch). Maar nu zei mijn schoonmoeder dat dat geen kwaad kan omdat zij dat ook heeft.

Ik heb in het speciaal onderwijs gewerkt en herken in mijn man heel veel punten van iemand met ADHD.

Mijn schoonmoeder zei dat mijn man als kind zijnde wel druk was, maar dat zijn vader ook druk was, dus “dat kan geen kwaad”.

Ze denkt schijnbaar dat als zij en mijn schoonvader het ook hebben ( gehad) dat het dan geen kwaad kan. Maar voor ADHD zijn weldegelijk medicijnen, zodat de persoon zelf ook wat meer rust in zijn lijf heeft.

Dus nu mijn vraag: Kimberly haar handjes doen zeer als we daarna naar binnen gaan ( tintelingen denk ik), kan dat inderdaad geen kwaad?

Ik ben daar wel bezorgd over namelijk.

Lienke krijgt ook erg koude handjes nu als we een tijdje buiten zijn en die worden dan ook een beetje blauwig. Kom volgens mij gewoon door de temperatuur buiten. Misschien handschoenen aandoen? Blijven de handjes in elk geval lekker warm :wink: .

Groetjes Renate

Hopelijk krijgt ze geen winterhandjes. Dat kan heel pijnlijk zijn. Inderdaad handschoentjes aan en als je binnen bent niet onder de warme kraan houden ofzo want dan warmt het te vlug op waardoor het juist zeerder gaat doen.