blauwe teennagel

sophie heeft dinsdag een slagroombus op haar teen laten vallen.

De nagel werd vrijwel meteen blauw, en nu is heel haar nagel blauw.

Ze geeft aan dat het zeer doet, maar ik vroeg me eigenlijk of of ik daar iets mee moet doen?

of gewoon afwachten hoe het loopt? :think:

Gewoon afwachten. Zal binnenkort wel wat losjes gaan zitten en er dan afvallen. Is hier ook gebeurd bij onze jongste.

bedankt voor je reactie! en kunnen ze daar ooke cht zoveel pijn aan hebben?

Is er ook een zwelling te zien (vergelijkend met dezelfde teen andere voet?).

Als dat het geval is, kà n de teen gebroken zijn.

Dan zou ik toch ff langs spoed gaan om rx te laten nemen om zeker te zijn.

Als er een breuk(je) is, kan de teen ingespalkt worden…

Beterschap voor je meisje !

Gerda

ik mag er niet aankomen, dus kan niet zo goed zien of er een zwelling is…

maar net liep ze voor de verandering weer eens normaal, dus een breukje verwacht ik niet, anders zal lopen ook erg pijnlijk zijn vermoed ik. toch? :think:

ik heb voor twee jaar mijn dikke teen gebroken én die ernaast door een zware plank die er op viel…

en ja !!! lopen deed pijn, dat is zo.

Is het bij haar ook de dikke teen of een andere?

dikke teen draagt je ahw als je stapt, vandaar dat dat meer pijn doet dan een volgende teen.

mss nog effe tot morgen wachten… als ze blijft klagen van pijn, zou ik toch ff laten nakijken.

o ja: zwelling zat bij mij vooral onderaan en opzij van de teen… als je haar blootvoets op tafel zet, kan je kijken zonder aanraken :wink:

Gerda

bedankt gerda! het is inderdaad haar grote teen, en ze begint haar voet nu gewoon goed neer te zetten, eerder liep ze met haar voetr scheef zeg maar.

dik lijkt het niet te zijn, dus denk dat het alleen maar wat gevoelig is.

dan is de kans op breuk inderdaad bijna nihil (zou toch handig zijn hé, als we als mama rx ogen zouden hebben in zo’n situaties :wink: ) als ze nu terug haar voetje gewoon neerzet !

:-*

Gerda

dat zou inderdaad wel erg handig zijn! maar denk dat ik het maar gewoon op een beurs gevoel houd :slight_smile:

bedankt in elk geval voor je reacties!

Hier had dochter van de zomer ook iets op haar teen gekregen en heeft een aantal maanden met een (donker) blauwe teen rond gelopen en ineens werd het blauw minder en was het er van af!

Dus de nagel hoeft er niet af te gaan!

Mijn vader heeft dit ook ooit met een nagel gehad, maar daar kwam druk onder te staan door een bloeding… als ze er last van blijft houden misschien toch even naar de HA :think: ?

Kan gemeen pijn doen, sterkte :hug: !

Groetjes, Anne

Die blauwe kleur is van het bloed wat onder de nagel zit. Als ze erg veel pijn blijft houden dan zou de huisarts er een gaatje in kunnen boren en dan kan het bloed eruit. Je hebt ook kans dat de nagel los gaat laten.

Sterkte ermee :hug:

tygo heeft het pas ook gehad

juf deed de deur open en hij kwam met zijn grote teen onder de deur terecht

hij liep echt heel zielig met zijn grote teen omhoog

tegen de zwelling is koelen het beste en voor de rest afwachten

bij tygo heeft het echt een hele tijd geduurt eer hij weer een normale nagel had

eerst groeide het mee omhoog en laatste stukje is eraf gevallen

nu zit er weer bijna een volledige nieuwe nagel over zijn teentje