blauwe plekken door kruipen?

Mijn zoontje sleept zichzelf sinds een paar weken voort waarbij hij zich telkens op zijn buik laat vallen. Op zich prima natuurlijk. Ook hij speelt al een tijdje met een doos duplo/blokken (vooral leuk om met die blokken te meppen ed :mrgreen: ). Nu merk ik de laatste tijd geregeld blauwe plekken op. Hij heeft een behoorlijke op zijn buik, en ik denk dat dit komt omdat hij zich met het ‘voortslepen’ op allerlei speelgoed en blokken laat vallen. Vanochtend zag ik ook 2 hele lichte plekjes op zijn onderbeen. Waarschijnlijk omdat hij zich ook geregeld stoot tegen vanalles en nogwat. Hij heeft nergens last van hoor, en het is ook wel een hele onrustige baby die nog geen minuut stil kan zitten :roll: . Maar ik vraag me af of het ‘normaal’ is dat een baby die begint te kruipen nu al blauwe plekken oploopt :think: .

Voor de duidelijkheid, ik denk nu niet zozeer aan enge ziektes ofzo. Maar ik vraag me af of we meer rekening moeten houden met speelgoed ed (blokken nog niet geven? hoewel hij toch wel naar vanalles op zoek gaat en hij die blokken erg leuk vindt). Of is dit normaal bij baby’s op deze leeftijd?

Ben benieuwd naar jullie ervaring en mening hierover.

Jayden zat vanaf het moment dat ie ging kruipen ook onder de blauwe plekken, en dan vooral net onder z’n knietjes, omdat ie zo ‘stampend’ kroop. Nu heeft ie ook nog geregeld een plek, je houdt het niet tegen hoor, ze zijn op ontdekking…en al helemaal als het ook zo’n druktemaker is wat je zegt (Jayden is net zo 8) )

Je zou Arnikind kunnen kopen, vallen en stoten gel, smeer je 3x daags op de plekken en dan zijn echt ze zo weg, en het zorgt ervoor dat het niet meer zo’n pijn doet. Alleen moet je dat op plekken als buik en knieen meteen heel goed inmasseren, anders zit het alleen maar in de kleertjes en dat werkt niet echt kwam ik achter :wink:

Verder kan je er weinig aan doen, ze worden er vast niet minder van denk ik altijd maar :wink:

Hier ook vaak blauwe plekken op de scheentjes en knietjes. Vooral als ze beginnen te kruipen en te lopen, vallen ze nog als eens of kruipen ze over speelgoed. Hoort er allemaal bij!

is heel normaal hoor! als ze straks gaan lopen wordt het nog erger. Elize ziet er soms niet uit :shifty: andere mensen zouden er bijna wat van gaan denken.

al krijgt de een wel sneller blauwe plekken als de ander, maar dat is ook bij volwassenen zo.

mijn uk knalde zo met dr hooft recht tegen een andere uk dr hoofd aan, die ander had helemaal een blauw voorhoofd, terwijl de volgende dag bij onze uk niks te zien meer was.

Nu heeft ze wel meer blauwe plekken, maar ze is niet erg h andig met drempels ed, waardoor ze flinke plekken aan dr scheenbeen heeft.