Blauwe melk???

Hallo!

Ik kolf eigenlijk full-time, alleen de eerste voeding rond 5 a 6 uur geef ik de borst. (Jesse drinkt lanzaam aan de borst en komt vaak binnen of vlak na 2 uur alweer en dat kan (lukt) niet ivm een rondlopende ‘dikke donder’ peuter)

Bij het kolven na de eerste voeding kolf ik altijd een behoorlijke hoeveelheid (zo rond de 250 cc).

Vanochtend was de +/- 1e 70 a 80cc blauwig/grijzig en vrij doorzichtig, daarna begon het een beetje meer op melk te lijken.

Betekent dat nou dat ik te weinig voedingsstoffen in de melk heb zitten???

Je hoort wel eens mensen zeggen: mijn melk was blauw/grijs, er zaten geen voedingsstoffen in.

Was me al een paar keer opgevallen dat mijn melk niet altijd wit is (vooral als het ff staat in de koelkast bijv.). nou weet ik dat eten er ook invloed op heeft, maar dan moet het toch wel melk zijn en niet doorzichtig, toch?

Ik heb mijn borsten maar goed leeg gekolfd (320cc!) en dat gemengd met de blauwe/grijzige melk. Zo lijkt het weer meer op gewone melk.

Er zit btw wel altid een vet/room laagje op mijn melk (5mm), komt dat ook op melk met weinig of geen voedingsstoffen???

Blauwe melk is prima. Net als gele, roze, doorzichtige, witte etc. NIks aan de hand;-)

Je hoef tniet bang te zijn voor te weinig voedingsstoffen: dat is een fabeltje. In je melk zitten gewoon voldoende voedingsstoffen ongeacht de kleur van je melk.

Ook het laagje room op je melk zegt niks over de voedzaamheid.

Geen zorgen maken dus!

Mijn melk is blauw/grijzig en mijn vent groeit prima (2 kilo in 8 weken!!! :shock:) Is dus helemaal niets aan de hand…

Lekker doorgaan. Zolang je beebje zich goed ontwikkeld en tevreden is, hoef jij je geen zorgen te maken! :-*

Voed voordat ik moet werken altijd rechts, ze wilt dan de tweede niet (li).

Op werk als ik dan kolf ik de rechter borst altijd witte melk en de linker blauw/grijzig melk.

Geen idee hoe dat komt maar doet het er nog steeds goed op…al wordt het steeds minder :cry:

Bij mij is de eerste melk die ik kolf vaak wat blauw-grijziger van kleur, vooral als mijn borsten erg vol zitten. Ik heb het idee dat het de voormelk is (minder vet, maar met voldoende suikers als voeding). Als ik relatief kort na een voeding of kort na een kolfsessie weer kolf komt er heel gauw geel-witte melk ipv het meer doorzichtige blauwige.

Maar zoals de anderen al gezegd hebben: het kan alle kleuren hebben en zolang ze er goed op groeien is er niks aan de hand.