blauwe lippen/ blauw onder de neus

Ivan heeft sinds gisteren dat hij wat blauwig is onder zijn neus of blauw op de lippen.

Hij is wel goed verkouden en is 2 week goed ziek geweest.

Iemand een idee wat ik er mee moet?

Zal proberen een foto te laten zien

zijn niet echt duidelijk

Mijn kinders zien er zo uit als ze het koud hebben, maar ik neem aan dat dat je dat al gecheckt hebt? Verder zou ik het ook niet weten. Zijn lipjes lijken zo op de foto ook wat droog, misschien dat hele gebied goed insmeren met olie of weer en windbalsem (weleda), dat is ook meteen verwarmend?

hij voelt verder niet koud aan maar gister had hij het ook toen we van buiten kwamen dus denk dat het toch van de kou komt

Hij heeft het nooit eerder gehad maar hij is aardig wat reserves kwijt door zijn ziek zijn 1,5 kilo afgevallen in paar dagen tijd

Ach, ja dan zou ik toch daar even extra op letten.

Misschien heb je het wel eerder ergens van mij gelezen, maar ik ben erg voor een hemdje van wol/zijde aantrekken, dat houdt je kindje lekker warm, zodat het warmhouden van zijn lijfje hem iets minder energie kost die hij nu wel nodig heeft.

En die weer en windbalsem zou ik even halen voor als je naar buiten gaat, dat blijft een beetje een laagje op zn gezichtje en houdt echt warm, zorgt dat het niet uitdroogt. Hier smeer ik ze bij verkoudheid nog steeds ermee in omdat wij bestwel ver moeten fietsen, zo hebben ze zeker met die koude wind veel minder last van de kou.

dat hemdje doe je dan over de romper? of ipv romper

dat windbalsem ga ik dan ook nog even op halen (kun je dat bij de apotheek halen?)

Bij ons hebben ze het wel in de apotheek, daar ligt veel van weleda. Anders een goede drogist!

Er zijn ook rompers van, maar je kan ook een hemdje over de romper doen. Zeker als je er eentje wilt kopen om het uit te proberen is dat wel makkelijker, blijft het wat langer schoon!

Wol is ook zelfreinigend dus je hoeft het zowiezo niet zoals gewoon ondergoed elke dag te verschonen, mijn kinderen dragen hun hemdjes een dag of drie, dan hang ik ze te luchten buiten (terwijl zij een andere dragen) dan dragen ze het hemdje nog eens een paar dagen en dan was ik ze pas.

Ik heb even voor je gekeken bij de verschillende webshops en Asterra heeft wol/zijde hemdjes met een streepje in de aanbieding voor 12euro vanaf mt 92 en wel met korte mouw, maar dat is ook lekker hoor! Als hij al meer in mt 98 zit zou ik mt 104 kiezen, dit merk klopt wel redelijk qua maat maar de hemdjes zijn wel smal, sluiten bij normaal gebouwde kindjes mooi aan.

Indy heeft dat ook heel vaak, maar door haar komt het omdat ze zo benauwd is.

Maar door kou kan het ook komen…

hoop dat het gauw over is…

Hier hebben beide jongens dat als “jonge” baby gehad, wel steeds in combinatie met ook blauw/paarse handjes. Heb er toen eens naar gevraagd bij de ha en die gaf aan dat het vaker voorkomt als het lichaampje wat kouder word, dan zorgt het lichaam erzelf voor dat eerst de “belangrijke” organen worden verwarmt en handjes, voetjes, lippen volgen later.

Heel af en toe heeft de oudste het ook nog en dan voornamelijk met bijv. zwemmen. Voor ons is het dan een teken dat hij lang genoeg in het water is geweest. En zijn we gewoon thuis en ik zie dat hij het heeft dan krijgt hij een extra shirt of trui ofzo aan.

Maar bij twijfel zou ik toch naar de ha gaan en het even vragen hoor!