Tes heeft soms haar linkerhandje blauw/paars. Laatst onder de douche was haar linker beentje ook helemaal blauw/paars. Het trekt redelijk snel weer weg, maar ze heeft het toch regelmatig.
Ze heeft na haar geboorte voor andere redenen een uitgebreide hartecho gehad en dit was helemaal ok.
Zijn er mama’s die dit bekend voor komt?
Ik kan je echt voor geen meter helpen, maar kan je misschien wat meer vertellen over de momenten waarop ze dat krijgt?
mijn zoontje heeft dat ook.Hij krijgt vaak blauw paarse handen,die zijn dan ook oud.
Dus ik lees ff mee
Bij de kleintjes is de doorbloeding naar het einde van de ledematen soms nog niet helemaal goed. Staat dus heel vaak compleet los van een hartprobleem of niet. Ryan heeft ook vaak blauwe handjes, niks om je zorgen om te maken.
En onder de douche…ik denk dat dat je haar dan vasthoud? Soms knel je wat af door het vasthouden en worden de uiteinden ook wat blauw. Quin krijgt vaak blauwe beentjes als ik hem te lang vasthoud.
knip en plak van internet:
ls je baby blauwe handjes of voetjes heeft, betekent het dat de bloeddoorstroming van de handjes en voetjes vertraagd is. Het zuurstofarme bloed veroorzaakt een blauwe kleur. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Sommige baby’s hebben in aanleg een wat minder goede bloeddoorstroming van handen en voeten. Dat is onschuldig en je hoeft er niets aan te doen. Iets dergelijks komt ook bij volwassenen voor (wintertenen). Door handjes en voetjes tussen je handen te wrijven, kun je de bloeddoorstroming verbeteren. De kleur wordt dan weer roze. Het hoeft niet te betekenen dat je kind een hartafwijking heeft. Je baby kan ook blauwe handjes en voetjes hebben omdat hij het te koud heeft.
Geen zorgen dus :wink:
Bedankt voor jullie reacties, ik had inmiddels ook al het 1 en ander gelezen op google
Ik maak mij er eigenlijk geen zorgen om hoor, temeer omdat haar hartje ok is, maar het is gewoon zo’n raar en naar gezicht.
Ik ken het niet van mijn oudste…
Nina heeft dat ook, vooral na het slapen. Heb het even op het CB aangekaart, omdat ik het ook niet kende, maar het is vrij normaal. Net als een blauwig mondje.
Gelukkig niet iets om je zorgen om te maken, want het ziet er best griezelig uit.