Blauw mondje

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest met onze kleine meid.

Marith is wel verkouden, maar haar longetjes klinken goed.

Marith is soms erg blauw onder haar neusje (blauwe snor), maar de huisarts vond van niet.

Ik moet zeggen dat ze weer geen weet heeft van het bezoek aan die beste man, want mevrouw sliep gewoon door. Maar als ze huilt/inspant dan wordt het extra blauw, maar dat zag hij natuurlijk niet.

Herkent iemand dit?

Ze is dan helemaal blauw rond haar mondje.

Ik vind het er eng uit zien.

We hadden een foto gemaakt, maar ik vind dat je het er niet goed op kan zien… dus niet de moeite waard om te tonen…

Mijn zoontje heeft dat na zijn geboorte ook gehad. Het werd opgemerkt door de dame die de hielprik kwam geven. Zelf zag ik het niet zo erg maar nadat zij ons erop wees wel.

Bij de huisarts is zijn zuurstof toen gemeten maar er was niets aan de hand. Wat het wél geweest is weten we dus niet en het trok vanzelf weer weg.

Mijn zoontje had in het begin ook wat moeite om zijn temperatuur goed te houden, wie weet heeft het daaraan gelegen?

blauwheid kan wijzen op een hartprobleempje.dat weet ik alleen doordat het dochtertje van mijn broer en schoonzus ook last van van blauwheid na de geboorte.wel even in de gaten houden dus.hopelijk is het bij marith iets totaal onschuldigs :-* :hug:

Olivia had dat ook na de geboorte, maar dan voornamelijk haar handjes.

De wijkverpleegster zei dat ik even naar de ha moest gaan. Heb ik

gedaan, maar er was niet veel aan de hand. Hij heeft geluisterd naar

haar hartje en dat klonk goed.

Hij zei dat het ws kwam doordat ze een wat lichte doorschijnende huid

heeft. Ze was nl wel lekker warm. Voelt Marith ook warm aan?

Van de zomer, als Olivia uit t zwembadje kwam (warm weer natuurlijk)

kreeg ze toch altijd even een blauwig mondje.

Zelf heb ik ook snel, vooral op mn handen.

Moet je niet binnenkort naar t cb? Kun je het daar ook nog eens vragen.

Of anders nog een keer je ha bellen als je niet gerust bent. :-*

mooie naam voor je dochter :wink:

Jep zéér herkenbaar…

Marit heeft dat ook gehad, en nog steeds eigenlijk…een klein blauw maskertje om het mondje… De kraam vertelde me toen, dat dit vaak voorkomt na de voeding, als ze nog een broetje moeten doen, en ik moet zeggen 9 vd tien keer trekt het dan ook weer weg…

Maar nu is ze 14 maanden en heeft ze het nog steeds af en toe…vooral als ze moe is, of niet lekker in der velletje zit…Hier heeft het dus geen kwaad gedaan, maar als je het niet vetrouwd leg je het gewoon nog even voor bij het CB, die hebben het vast vaker gehoord/gezien

hier ook gehad, maar dan met de hele beentjes. de wijkverpleeg zei dat de vaten allemaal nog niet goed zijn ontwikkeld, waardoor er minder zuurstof komt. Vaak is er niks aan de hand met et hart oid.

maar als je het niet vertrouwd… altijd aan de bel trekken!

Casper heeft het zelfs nu af en toe nog. Als hij heel diep slaapt lijkt het of hij ook oppervlakkiger ademt. Dan krijgt hij een ‘snorretje’ en soms lijkt het ook rond zijn oogjes wat blauwer en zijn handjes.

Zijn handjes zijn dan ook altijd heel erg koud.

De KA vertelde dat het niet ernstig is, zijn hartje doet het prima ook ademen gaat prima (het geluid wat hij soms produceert zegt ook veel :angel: ) het is het op gang komen van alle doorbloeding van de kleine bloedvaatjes en het ‘zelluf doen’. Zolang hij geen blauwe lippen krijgt hoeven we er verder niets mee. :thumbup:

Bedankt voor jullie reactie’s.

We letten er nu meer op, bij onze Marith lijkt het vooral evoorschijn te komen als ze (hard) huilt.

Ik hou het in de gaten en 8 dec. hebben we de eerste afspraak bij de arts op het cb.

Zal het daar ook nog wel even noemen!

@~Claudia28~ wrote:

mooie naam voor je dochter :wink:

Jep zéér herkenbaar…

Marit heeft dat ook gehad, en nog steeds eigenlijk…een klein blauw maskertje om het mondje… De kraam vertelde me toen, dat dit vaak voorkomt na de voeding, als ze nog een broetje moeten doen, en ik moet zeggen 9 vd tien keer trekt het dan ook weer weg…

Klopt, mij is dit ook "geleerd" ..
Een verpleegster in het ZH vertelde me dat als je kindje blauw om zijn/haar mondje was (bij Jurjen was dit vaak de bovenlip/snor) dat er dan een boer dwars zat...
NA het boeren gaat dit dan weer weg..

Beide kinderen van mij hebben dat.

xx
famke

@konijn wrote:

hier ook gehad, maar dan met de hele beentjes. de wijkverpleeg zei dat de vaten allemaal nog niet goed zijn ontwikkeld, waardoor er minder zuurstof komt. Vaak is er niks aan de hand met et hart oid.

maar als je het niet vertrouwd… altijd aan de bel trekken!

Idd als je het niet vertrouwd aan de bel trekken !

Maar, dit is mij ook gezegt op het cb, toen ik daar met onze jongste kwam. Die had het in het begin ook steeds, is vanzelf overgegaan.

Vriendin van mij heeft 2 knullen en hebben het beide tot de 2 jaar leeftijd gehad als ze zich druk maakten dat ze blauwe armen en benen kregen. Na de 2 e verjaardag werd het veel minder en bij de oudste (bijna 4) is het nu weg.

Hier beide kid’s die het hebben.

Mik heeft het als baby erg gehad en nu nog, tijdens de kraamtijd van Mik is de ha zelfs eerder op thuisbzeoek geweest daarvoor, maar niets aan het handje zolang de lippen en nagelbedjes niet blauw worden.

Tes heeft het ook en zoals velen van jullie weten tot 2 1/2 week na haar geboorte in het zieknhuis gelegen omdat ze steeds helemaal blauw wwerd en bewusteloos raakte, we zijn elfs in groningen geweest voor een uitgebreide hartecho maar ons meisje is lichamelijk kerngezond.

Tes heeft een lichtere huis als Mik en bij haar zie je het dus ook duidelijker en idd ook om haar oogjes.