Black tiger prawns recept idee?

Die heb ik in de vriezer liggen :drool:

Ik wil daar iets lekkers mee van het weekend maar ik heb het nog nooit klaargemaakt :oops:





Dit heb ik in huis:

Sojasaus, olijfolie, knoflook en verse rode pepers.

Verder diverse kruiden, piripirikruiden en ik kan natuurlijk nog naar de winkel morgen als ik wat anders nodig zou hebben.





Wie heeft een lekker idee voor me?

:drool: knoflookje uitpersen, in olie fruiten, dan garnalen erbij, beetje peper zout en (vers) citroensap. Als ze bijna klaar zijn (zie je vanzelf, ze verkleuren en de staart trekt krom zeg maar, het worden rondjes) afblussen met een scheutje witte wijn :drool:



Eet smakelijk alvast :mrgreen:

Witte wijn zat ik ook al aan te denken, ik heb een keer in een restaurant piripiri gamba’s gegeten, en wat ik zo proefde zat er witte wijn in dat ovenschaaltje, knoflook, piripiri en olijfolie maar verder?

Laat ik het zo stellen, wat over bleef in dat ovenschaaltje hebben Lydia en ik nog op zitten soppen met brood en dat was zo lekker dat we om extra brood hebben gevraagd maar om Kaat Mossel nou te gaan mailen :mrgreen:



Dank voor je idee, het klinkt heel lekker :-*

Scampi piri piri: six big shrimps baked with olive oil, garlic, pepper, Laos root and sea salt finished with a medium sherry



Van de Kaat Mossel website :wink:

Mijn motto met garnalen en goeie vis is altijd; vooral niet teveel mee doen… :wink:

Je bent heel snel geneigd veel ingredienten te gebruiken omdat kruiden ed er zijn voor de smaak maar dat heeft het niet nodig. :drool: Ik doe ze altijd heel simpel met wat zonnebloemolie (houd minder van olijf), gesnipperd sjalotje of rode ui, knoflook, peterselie maar die het liefst vers als het al gebakken is als ‘tegenhanger’ van de knoflook. Mss nog ietsje gember of chili, niet te hoge temperatuur in de wok en daarna ietsjes laten afkoelen zodat je je vingers niet gelijk brand gni gni. Ik wil bij zeevruchten vooral ook de zee proeven. :thumbup:

Zo maak ik overigens ook mijn mosselen klaar, die kook ik nooit meer maar wok ik altijd. Veel makkelijker, sneller en nog lekkerder ook. :mrgreen: Wel dan even een dekseltje erop want mosselen moeten wel ietsje garen in de stoom.

@Nefarious wrote:

Scampi piri piri: six big shrimps baked with olive oil, garlic, pepper, Laos root and sea salt finished with a medium sherry



Van de Kaat Mossel website :wink:




:lol:



het sausje was heerlijk. Die shrimps mag je zelf houden :angel: