Blaasontsteking ?

Sinds ongeveer een week is mijn urine oranje/bruinig van kleur.

Of ik nu veel of weinig plas of drink, maakt geen verschil.

Ik heb gelezen dat tijdens de zwangerschap je urine van kleur verandert, en vroeg me dus af of dit normaal is ?



Wel moet ik zeggen dat ik al bijna een week ziek (snotverkouden, benauwd, hoofdpijn, 1 dag koorts, misselijk, overgeven, pijn met ademen) op bed lig, tegen bronchitis aan en ik dus ook sinds een week paracetamol met coffeine slik (i.v.m. zwangerschap wel maar 1 per keer, max 6 tabletten per dag). Maar in de bijsluiter lees ik niets over gekleurde urine.

Je geeft zelf aan dat je voldoende drinkt dus als dat het niet is maar je wel pijnstillers slikt mss toch raadzaam even wat urine naar de HA te brengen voor onderzoekje? Mss voel je het nu niet maar heb je bv wel een blaasonsteking. Oranje en bruin lijkt mij de combi bloed en urine. :think:

En neee en blaasontsteking hoeft niet perse ondragelijke pijn te betekenen! Ik voel het niet (meer) omdat ik het chronisch heb gehad en kan het voornamelijk ruiken omdat mijn urine dan gaat ruiken naar amoniak en als het uit de hand loopt dat er dus bloed bij zit. :shifty:

Ik dacht eigenlijk meteen aan een blaasontsteking :think: Zou het gewoon even laten controleren weet je het zeker! Of bij je Vk/Gyn als je daar naar toe moet.

@Maar wrote:

Ik dacht eigenlijk meteen aan een blaasontsteking :think: Zou het gewoon even laten controleren weet je het zeker! Of bij je Vk/Gyn als je daar naar toe moet.




dacht ik idd ook aan toen ik het las, even laten controleren!

Inmiddels zijn we een paar weken verder.

Na het stoppen met de paracetamol werd mijn urine gelijk weer de oude kleur, dus ging er van uit dat het daardoor kwam…



Maar nu heb ik denk ik wel een blaasontsteking.

Moet nog meer dan normaal plassen, en het plassen zelf doet ook lichtjes pijn… Maar het ergste van alles, ik heb al 3 dagen buikkramp/buikpijn, die gewoon niet leuk meer is. Het voelt alsof ik heel erg ongesteld moet worden en is zo pijnlijk/vervelend dat ik er al 2 nachten niet van kan slapen. Heb ook al 2 a 3 dagen 1 harde buik. Het trekt ook door naar mijn onderrug en doet gewoon echt pijn dat ik het soms weg moet zuchten. Heb gelezen dat dat bij een blaasontsteking tijdens de zwangerschap kan horen, dus alle symptomen vandaag bij elkaar genomen, heb ik urine afgeleverd… Nu is het gekke dat de uitslag niet duidelijk blaasontsteking uitwees, terwijl ik dat wel verwacht had gezien de last die ik er van heb. Het staat nu op kweek en kan morgenochtend bellen, maar als het echt blaasontsteking was, had dat niet duidelijk te zien moeten zijn ?



Ik ben nu gelijk bang dat het voortekenen van de bevalling zijn. Ik heb namelijk een hoge kans op vroeggeboorte door mijn baarmoeder, dus mijn zorgen zijn wel ‘terecht’. Maar hoe merk je nu het verschil tussen deze behoorlijke pijn van een blaasontsteking (wat er ook bij kan horen tijdens de zwangerschap) en het begin van de bevalling ? :shifty:

@Selena wrote:

Het staat nu op kweek en kan morgenochtend bellen, maar als het echt blaasontsteking was, had dat niet duidelijk te zien moeten zijn ?


Nee hoor, dat hoeft niet. De huisarts kan onder zijn/haar microscoop niet alle soorten bacterien zien die een blaasontsteking kunnen veroorzaken. Ik ben ook wel eens (eigelijk meermalen) weggestuurd bij de ha met een verschrikkelijke blaasontsteking met de mededeling dat er niks aan de hand was. Gelukkig komt dat er met een kweek wel uit.

Nou, heb net gebeld en de uitslag is binnen, maar de huisarts wil het me graag zelf vertellen. Moet tussen 1 en half 2 bereikbaar zijn op de telefoon. :think:

Dat vind ik wel een beetje gek voor een blaasontsteking, ik hoop dat het niet echt iets ernstigs is

hmm ben benieuwd! :pray:

Ik snap er weinig van, het is géén blaasontsteking in ieder geval.

Vannacht leek het iets beter te gaan (had een warme kruik in bed genomen) maar zojuist in de douche werd het weer erger. Zulke menstruatiekrampen dat ik het gewoon weg moet zuchten. :frowning: Dit gaat zo al 3 dagen incl. harde buiken en rugkrampen… Ik begin me zorgen te maken eigenlijk. :frowning: :cry:

maar waarom bel je niet je VK-GYN dan?

Hun kunnen het goed controleren, wat het doet met je lijf!



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=102979

Jou klachten lijken een beetje op de mijne, zie onder spoiler mijn topic. Waartoe dit gisteren geleid heeft… :hug:

Klinkt vast stom… maar durf niet zo goed. :frowning:

Ben ook alleen thuis (vriendlief werkt en is vanavond 12 uur pas thuis, wel geregeld dat hij met de auto is zodat hij altijd terugkan)…



Loop al naar het boekje te zoeken waarin staat wanneer je moet bellen, maar die kan ik niet vinden. Elk moment dat het er even níét is denk ik: zie je, het valt wel mee, wacht nog maar even af… :frowning:

nou ja ik liep er ook al eventjes mee, maar uiteindelijk toch gebeld.

En het waren toch echt wel weeen, die weliswaar gelukkig niks deden met mijn lijf maar als ik was doorgelopen was het misschien wel erger geworden.



Je kan ook gewoon bellen voor informatie, zo van; luister dit ervaar ik, deze krampen, wat nu?



Gewoon echt bellen hoor! :hug:

Zou wel ff bellen voor de zekerheid, ik heb dr nu ook last van hoor heb veel voorweeen en heel veel harde buiken op een dag…maar ze doen gelukkig niks heb alleen verplichte rust (ja met 2 kids heel moeilijk maar neem zoveel mogelijk) lig ook al nachtenlang wakker van de pijn in mn buik :?



Mn nichtje heeft het gehad met 28 weken en dat waren wel degelijk weeen en zat gelijk aan de weeenremmers, zij dacht ook het valt wel mee totdat ik zei en nu bel je…



Beter voor niks dan dat het wel wat is hoor :hug: :-*

Pff, nou vriendlief is thuis vandaag gelukkig.

Kijken het nog 2 uurtjes aan, en als ik er dan nog last van heb gaan we bellen. Zijn echte krampen in onderrug en onderbuik, continu aanwezig met af een toe een ‘scheut’ er door heen die ik echt moet wegzuchten. Maak me gewoon zorgen, dus vandaar. :frowning: Neem aan dat dat ook in het weekend kan als je naar verloskamers belt ?

Ja je kan gewoon bellen hoor je kan daar 24 uur per dag terrecht :thumbup:



Wel doen hoor omdat jij al een verhoogde kans hebt met vroeggeboorte, heb je er ook last van met heel veel rust??



Als ik bezig ben heb ik meer last als ik gewoon op de bank/bed lig ook maar dan is het minder kwa pijn dan hoef ik niet elke paar minuten even rustig staan/zitten te puffen…



Sterkte hoop dat alles meevalt meid en de pijn verder niks met je bmm doet en je gewoon weer naar huis kan en gerustgesteld bent :hug:

Vorige week dinsdag was mijn bmm nog keurig 3,5 cm…

Kan dat snel veranderen ? :think:



Ik heb het ook in rust. Als ik douche, gewoon zit, of zelfs in bed lig met al een kruik er tegen aan…

Nou probeer ze al 3 keer te bereiken maar ze nemen niet op :frowning:

Ja het kan heel snel gaan hoor, bij mn nichtje zat hij dicht en na een avond zeurende pijn en krampen (was met 28 wkn) was de boel al verweekt had ze al 3 cm ontsluiting :shock: bij haar is het heel snel gegaan (uiteindelijk is ze bevallen met ruim 39 weken haha).

Heb hier op kok toen nog een topic geopend erover, als de krampen en zeurende pijn echt weeen zijn dan kan het heel snel gaan.



Echt even belllen meid voor de zekerheid :hug: :-*

Heb je ze al kunnen bereiken? :hug: