Een vraagje:
Jara’s urine ruikt de laatste dagen erg, nu dacht ik dat het kwam doordat we een keer een pak Huggies hadden gekocht ipv Pampers, maar nu weer over op de Pampers en het ruikt nog…Ik d8 wellicht een blaasontsteking? Maar ze heeft geen koorts/verhoging. Slaapt ook erg veel…
Tanja ik heb geen idee… Maar een blaasontsteking zou bij een kleintje ook wel heel zeer moeten doen of nie, tenminste bij ons doet dat wel enorm zeer met plassen. Misschien even een belletje naar de huisarts als je het niet vertrouwt… of de wijkverpleegkundige… Hier kan ik 24/7 bellen naar een speciaal telefoonnummer van het kruiswerk met vragen, weet niet of dat bij jullie ook kan?
Heeft ze koorts of moet ze overgeven? Dat zijn vaak duidelijke symptomen van blaasontsteking van baby’s.
Sterk ruikende urine op zich niet, maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon even de huisarts bellen! Je kan maar beter een keer teveel bellen dan te weinig!!!
Rhodé had met 8 mnd een nierbekkenontsteking (een blaasontsteking die dus in een ver gevorderd stadium was) we hebben gewoon NIKS aan haar gemerkt totdat ze loei hoge koorts had met koorststuipen. Door die stuipen is ze toen opgenomen en zo kwamen ze erachter dat ze een blaasonsteking had.
Dus nogmaals…als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen!!!
Hoe is het nu?
:mrgreen: Over!!!
Ik denk dat het toch te maken had met de andere luiers :think: het rare is alleen dat het een paar dagen aanhield en ik het gevoel had dat ze minder volle plasluiers had…ik heb nog een half pak van die andere luiers, kan dus nog ‘testen’ of dat het was…
Volgende week gaan we naar de CB-arts, dan zal ik het evengoed even melden…ik heb nl zelf regelmatig urineweginfecties soms ook nierstenen (en een te nauwe urinebuis die is opgerekt…au)
Op dit moment heeft ze dus nergens last van en ruikt het weer fris (nou ja vergeleken met vorige week dan…)