Ik heb 3 dagen geleden mijn urine laten controleren op blaasontsteking en het bleek dat ik een kleine ontsteking had… heb er een 5 daagse kuur voor gekregen en zit nu op dag 4…
Sinds gisterenavond heb ik steeds meer krampen en een soort stekerig ongesteldheidsgevoel…
Nu ben ik bekend met een blaasontsteking in de zwangerschap… heb dit bij mijn eerste dochter ook gehad…
Alleen maak ik me zo’n zorgen omdat zij toen der tijd met 36 weken geboren is doordat ik ziek was en niemand mij serieus nam had ik het gevoel…
ik dacht als ik weer ging bellen met klachten dat ze dan dachten ohnee heb je haar weer… en vervolgens schepen ze je af naar de huisarts te gaan en die doet er ook weer te laks over…
Dit gebeurde me nu net weer… :?
Ik zeg dat ik me zorgen maak, zegt ze ja dat begrijp ik…
Nu moest ik dus naar de huisarts bellen en dat heb ik gedaan…
die zegt weer breng je urine maar langs…
maar niemand vraagt of ik even langs kom…
ben ik nou aan het zeuren?? :?
Ik maak me echt zorgen… maar heb het gevoel dat niemand me serieus neemt…
Aan het zeuren ben je zeker niet en probeer je niet af te laten schepen.
Ik ben ook bekend met vele blaasontstekingen; bij mijn dochter had ik ze de hele zwangerschap en leek er weinig last van te hebben.
Nu heb ik het sinds 20 weken en alleen maar krampen en harde buiken.
Ook al die weken áfgescheept’ met alleen maar rusten, maar vorige week was het weer zo erg dat ik zelfs aan het ctg heb gelegen.
De hartslag ging bij de kleine wel omlaag tijdens de harde buiken, maar volgens de gyn niet ernstig en de baarmoedermond was gelukkig nog helemaal dicht. En dit heb ik te horen gekregen nadat ik zelf gebeld had, want de vk wilde mij eerst niet doorsturen en toen ik nogmaals belde mocht ik 2,5 week later naar de gyn.
Toen ik dus de gyn belde zeiden ze daar; je mag geen weken met harde buiken lopen.
Maar blijkbaar heb ik dus zo’n overgevoelige baarmoeder nu dat die constant overprikkeld is en krampen geeft.
Mij geeft het rust dat de kleine er weinig tot geen last van heeft en ik hoop dat die nog even blijft zitten tot een week of 37. ajb niet overtijd, want ik kan al 7 weken helemaal niets meer doen dan alleen maar liggen.
Zodra ik opsta heb ik een constante harde buik en in rust veel minder.
Dus… succes en laat je echt niet afschepen!
oh jee… dus je bent er helaas ook bekend mee…
wat goed dat je toch zelf hebt gebeld!!
zo zie je maar dat je eigen gevoel vaak goed zit he…
Toevallig loop ik al bij de gyn en die kan ik weleens bellen!!
want bij de vk of de dokter nemen ze toch niks serieus…
heb je nu nog steeds harde buiken dan?
wat vervelend ofniet!!
en je moet zo de hele zwangerschap blijven liggen?
wens je veel sterkte want dat lijkt me ook geen pretje…
Liefs…
He mamavanesmee,
Wat vervelend dat je dat gevoel hebt en dat je je afgescheept voelt.
Ik heb zelf altijd blaasonstekingen in mijn zwangerschappen. Ik deed er zelf niet zo moeilijk over, maar mijn vk was wel bezorgd. Zij zei dat het een vroeggeboorte kan opwekken met alle gevolgen vandien.
Het is wel verstandig om even de uitslag van de test of kweek af te wachten. Maar zorgen mag je volgens mij atijd bij je vk neerleggen.
Ik weet dat het heel gemakkelijk gezegd is want ik bel zelf ook niet zo gauw omdat ik me ‘zo’n zeur’ voel. Maar dit kun je ook uitleggen. Je kunt zeggen dat je je zorgen maakt en ook precies waarom en waar je aan denkt. Je kunt ook best zeggen dat je het heel moeilijk vindt om te bellen en dat je graag serieus genomen wilt worden. (Ik denk uiteindelijk dan: dan ben ik maar een zeur.)
Ik heb ook een back-up van mijn man, want als ik het echt te moeilijk vind om te bellen, dan belt hij. En ik krijg altijd te horen dat het geen probleem is en dat ik atijd mag bellen. Toch blijft het lastig om voor jezelf op te komen hoor, maar de doorslag is toch wel dat het niet om jou alleen gaat maar om je kindje, toch?
Succes met je plasje en probeer het op een of andere manier echt de vk duidelijk te maken dat je je niet voor niks zorgen maakt.
gr.
Marloes
@mamarloes wrote:
He mamavanesmee,
Wat vervelend dat je dat gevoel hebt en dat je je afgescheept voelt.
Ik heb zelf altijd blaasonstekingen in mijn zwangerschappen. Ik deed er zelf niet zo moeilijk over, maar mijn vk was wel bezorgd. Zij zei dat het een vroeggeboorte kan opwekken met alle gevolgen vandien.
Het is wel verstandig om even de uitslag van de test of kweek af te wachten. Maar zorgen mag je volgens mij atijd bij je vk neerleggen.
Ik weet dat het heel gemakkelijk gezegd is want ik bel zelf ook niet zo gauw omdat ik me ‘zo’n zeur’ voel. Maar dit kun je ook uitleggen. Je kunt zeggen dat je je zorgen maakt en ook precies waarom en waar je aan denkt. Je kunt ook best zeggen dat je het heel moeilijk vindt om te bellen en dat je graag serieus genomen wilt worden. (Ik denk uiteindelijk dan: dan ben ik maar een zeur.)
Ik heb ook een back-up van mijn man, want als ik het echt te moeilijk vind om te bellen, dan belt hij. En ik krijg altijd te horen dat het geen probleem is en dat ik atijd mag bellen. Toch blijft het lastig om voor jezelf op te komen hoor, maar de doorslag is toch wel dat het niet om jou alleen gaat maar om je kindje, toch?
Succes met je plasje en probeer het op een of andere manier echt de vk duidelijk te maken dat je je niet voor niks zorgen maakt.
gr.
Marloes
Ik heb de vk vanmorgen uitgelegd dat ik me zorgen maak en ook precies waarom… het enige wat ze dan zegt is “ja dat begijp ik maar bel maar even de huisarts…”…
erg vervelend… ik wacht nu mijn uitslag van de urinekweek af en als het me niet lekkerzit dan bel in mijn gyn…
Ik “zeur” eigenlijk nooit… maar als ik dan eens net iets kom verwacht ik dat ze mij serieus nemen… de vorige zwangerschap deden ze dat ook niet… zelfs mijn vriendlief dacht dat t allemaal wel meeviel… totdat ik toch had doorgedramd en mocht langskomen… bleek de hartslag op 200 te liggen van ons meisje en werd ik direct doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje… ik werd opgenomen en die nacht braken mijn vliezen en begon de ellende…
Dat heb ik haar dus proberen uit te leggen nu, dat ik daar bang voor ben…
maarja… tevergeefs…
erg irritant en vervelend dit…
ik wil dan ook echt niet als een zeur overkomen… maar ik kom wel voor mij en mn kind op… ik wacht nog even af wat de dokter zegt en als die me weer afscheept dan ben ik het zat… pffff
ik weet dat een blaasontsteking die te lang doorsukkelt weeen kan opwekken daarom wil ik ook duidelijkheid… want ik weet niet hoelang ik er al mee liep aangezien ik al een tijdje last had… en steeds dacht aah gaat wel over… wel erg dom van me… :wall:
hoi,
wou even zeggen dat je geen zeur bent hoor het is gewoon belachelijk dat ze je niet serieus nemen bah!!!
ga op je strepen staan meid.
en laat ze denken wat ze niet laten kunnen hoor.
het gaat om je kleine wondertje en om jezelf.
doordat de gyn niet naar mij luisterde zijn wij ons zoontje kwijd geraakt 3 jaar geleden.
nu is alles wel weer gelukkig goed gegaan maar ik moetst ook wel paar keer opspreken.
dikke knuffel willie
@willie wrote:
hoi,
wou even zeggen dat je geen zeur bent hoor het is gewoon belachelijk dat ze je niet serieus nemen bah!!!
ga op je strepen staan meid.
en laat ze denken wat ze niet laten kunnen hoor.
het gaat om je kleine wondertje en om jezelf.
doordat de gyn niet naar mij luisterde zijn wij ons zoontje kwijd geraakt 3 jaar geleden.
nu is alles wel weer gelukkig goed gegaan maar ik moetst ook wel paar keer opspreken.
dikke knuffel willie
Oh echt…?
wat verschrikkelijk…
wat was er aan de hand dan als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
hoef je niet op te antwoorden hoor…
Hoi mamavanesmee,
Ik bedoelde dat ik denk dat anderen mij een ‘zeur’ vinden. Bovendien vind ik zelf ook dat ik ‘flink’ moet zijn.
Maar ik begrijp heel goed dat je gewoon wilt dat je serieus genomen wordt. Dat is ook niet voor niets.
Ik heb zelf ook wat meegemaakt bij mijn derde. Sindsdien is zwanger zijn voor mij echt geen roze wolk. En anderen (vk of gyn of ha) hebben vaak niet de juiste woorden. Je wordt vaak weer met het kluidje het riet in gestuurd.
Maar een blaasontsteking is echt een serieus ding tijdens de zwangerschap en je maakt je terecht ongerust.
Maar, heb je al een plasje gebracht?
Heb je aangegeven dat je graag langs wilt komen? (Dus niet alleen maar dat je je zorgen maakt?) Laat je niet afschepen, houd vol tot je een afspraak hebt. Jammer dan wat ze van je denken (als ze er al iets van denken). :hug: En anders inderdaad de gyn bellen.
(Het kan trouwens ook anders: Toen de vk bij mij een blaasontsteking mogelijk achtte, stuurde ze me ook door naar de ha, om daar urine in te leveren. Ik dacht ‘ik geef even urine af en dat kijken ze na en klaar’, maar nee, hoor, ik moest echt per se langskomen en ze keek alles na terwijl ik er was… Dat vond ik wel netjes. ()
@Mamavanesmee27 wrote:
oh jee… dus je bent er helaas ook bekend mee…
wat vervelend ofniet!!
Liefs…
Bij elke stap die ik zet heb ik een harde buik, al 7 weken lang.
Doorlopen is er ook niet bij, want ze doen verschrikkelijik pijn.
Heb inmiddels wel een rolstoel gehaald om weer wat weg te kunnen, wnt ik word gillend gek in huis.
Maar toch benik daar nog maar 2x mee weggeweest. Enerzijds de schaamte en moeite om erin te stappen en anderzijds het feit dat ik evengoed na te lang weg geweest ben krampen krijg.
We moeten wat voor onze kleintjes over hebben.
Ik heb overigens vanmorgen de gyn gebeld over de uitslag van de kweek. Kan ik half mei terug bellen, omdat het minstens 10 werkdagen zou gaan duren. pffffffffff via de huisarts vond ik een week al lang, wat is dit nu weer voor bijzonders? Vooral omdat er vorige week wel wat inzat, maar wij het perse met steriele urine wilde laten kweken. Het kunnen immers ook bact. zijn van je huid, ook al maak je dit voor het plassen goed schoon en dan slik je weer voor niets antibiotica.
Heb je al een plasje gebracht?
hoi meiden…
heb de uitslag van de huisarts… de urine bleek helemaal schoon te zijn…
dus voor de krampen moest ik bij mijn verloskundige zijn…
ben wel blij dat er geen blaasontsteking meer aan de gang is trouwens…
morgen ga ik bij de vk langs ipv te bellen… en dan zal ik het er eens met haar over hebben…
maar idd je moet wel voor jezelf blijven opkomen… want een ander kan dingen heel anders opvatten en zien als jijzelf… zelf voel je het beste alles aan…!
@san2001 wrote:
@Mamavanesmee27 wrote:oh jee… dus je bent er helaas ook bekend mee…
wat vervelend ofniet!!
Liefs…
Bij elke stap die ik zet heb ik een harde buik, al 7 weken lang.
Doorlopen is er ook niet bij, want ze doen verschrikkelijik pijn.
Heb inmiddels wel een rolstoel gehaald om weer wat weg te kunnen, wnt ik word gillend gek in huis.
Maar toch benik daar nog maar 2x mee weggeweest. Enerzijds de schaamte en moeite om erin te stappen en anderzijds het feit dat ik evengoed na te lang weg geweest ben krampen krijg.
We moeten wat voor onze kleintjes over hebben.
Ik heb overigens vanmorgen de gyn gebeld over de uitslag van de kweek. Kan ik half mei terug bellen, omdat het minstens 10 werkdagen zou gaan duren. pffffffffff via de huisarts vond ik een week al lang, wat is dit nu weer voor bijzonders? Vooral omdat er vorige week wel wat inzat, maar wij het perse met steriele urine wilde laten kweken. Het kunnen immers ook bact. zijn van je huid, ook al maak je dit voor het plassen goed schoon en dan slik je weer voor niets antibiotica.
Heb je al een plasje gebracht?
Jeetje wat duurd dat dan lang bij jou ofniet?
of zetten ze die echt op kweek ofzo… zoiets haal ik namelijk uit je verhaal…
misschien helpt een lekkere warme kruik wel tegen je harde buiken?
wens je veel sterkte meid… je moet er idd wat voor over hebben voor je kindje… het is niet helemaal eerlijk dat het voor jou zo moet gaan he meid… :hug:
@Nienke123 wrote:
Heb je aangegeven dat je graag langs wilt komen? (Dus niet alleen maar dat je je zorgen maakt?) Laat je niet afschepen, houd vol tot je een afspraak hebt. Jammer dan wat ze van je denken (als ze er al iets van denken). :hug: En anders inderdaad de gyn bellen.
(Het kan trouwens ook anders: Toen de vk bij mij een blaasontsteking mogelijk achtte, stuurde ze me ook door naar de ha, om daar urine in te leveren. Ik dacht ‘ik geef even urine af en dat kijken ze na en klaar’, maar nee, hoor, ik moest echt per se langskomen en ze keek alles na terwijl ik er was… Dat vond ik wel netjes. ()
ja ik begon met de zin dat ik graag een afspraak wilde omdat ik me ongerust maakte, en toen waarom…
maarja…
morgen nog maar eens proberen!
wel fijn dat ze zo snel de urine hebben nagekeken trouwens… heb geen blaasontsteking meer!!!
Heeft de ha het niet op kweek laten zetten? Volgens mijn ha moet dat bij alle zwangeren!!!
Bij mij komt er met het stickje ook steeds niets uit en als het dan een week gekweekt is blijken er toch weer meerdere bact. in te zitten.
Volgens de gyn vorige week kan het nu zo zijn dat ook al is de blaasontsteking weg dat de baarmoeder zo geprikkeld is dat hij hard blijft worden, dus stiekem hoop ik dat dat weer een beetje slijt voor die laatste 3 maandjes.
Helaas heb ik vandaag ook weer giga last van mijn bekken, dus zelfs in huis verzet ik geen stap zonder pijn. Hopelijk komt mijn mannetje een beetje bijtijds thuis, want mijn kids zijn net weer thuis gebracht.
Voel mij er zooo schuldig over, naar de kids, naar mijn man en de gehele verbouwing waar ik niet meer mee kan helpen, maar ja het is even niet anders.
Ja, de urine moet op kweek! Mijnverhaal: weken lang harde buiken bij elke stap die ik zette. Blaasontsteking geconstateerd, AB-kuur en daarna ging het gewoon door. Mijn urine is daarna wekelijks gecontroleerd maar niet op kweek gezet. Uiteindelijk ben ik met 34 weken bevallen.
Mijn huidige VK denkt dat het destijds toch een lichte blaasontsteking is geweest die niet zonder kweek te vinden was, maar die wel mijn baarmoeder aangezet heeft tot weeën. Het kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest, dat is nu niet meer te zeggen. Maar mijn urine had op kweek gemoeten!
Inderdaad, wel de urine op kweek laten zetten hoor! Ik ben ook bekend met blaasontstekingen in de zwangerschap en bij mij bleek na de kweek dat ik streptokokken B bij me had die tijdens de bevalling gevaarlijk kunnen zijn voor het kindje. Ik ben daardoor bevallen in het ziekenhuis met antibiotica. Is overigens allemaal goed gegaan hoor. Maar laat het maar even goed checken!