Blaasontsteking en antibiotica

Sjonge … ik blijf maar sukkelen deze zwangerschap… Eerst het zware IVF traject, en dan krijg je ook nog allerlei kwaaltjes op de koop toe :frowning:

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest omdat ik vreesde voor een blaasontsteking. Blaasontsteking heb ik echt chronisch. Het verbaasde me al dat het alweer een tijdje geleden was dat ik het heb gehad. Nog geen overduidelijke blaasontsteking maar de huisarts heeft me zekerheidshalve toch een klein antibiotica kuurtje voorgeschreven speciaal voor zwangeren. Kan dit kwaad tijdens de zwangerschap?? Ik drink me echt al weken suf aan het water met cranberry sap. Omdat ik weet dat ik er zo vatbaar voor ben.

Ik ben toch al zo onzeker over alles. En al die kwaaltjes maken het er niet beter op :cry:

Liefs,

NiBa

welke antibiotica heb je gekregen??

Hangt er vanaf welke antibiotica je gekregen hebt.

Ik ga er even vanuit dat je nitrofurantoine hebt gekregen.

Dat is geen probleem om dat te slikken tijdens een zwangerschap.

je moet het alleen niet slikken vlak voor de bevalling.

Ik heb tijdens mijn laatste zwangeschap wel vier keer een antibiotica kuur gegeven. Het kan helemaal geen kwaad. Ze geven alleen antibiotica waarvan bekend is dat het bij zwangere vrouwen mag. Meestal schrijven ze Amoxicilline voor. Als je de apotheek en je huisarts hebt gezegd dat je zwanger bent dan komt het vast goed. Je moet als je zwanger bent ook niet te lang door blijven lopen met een blaasontsteking omdat je anders een nierbekkenonsteking kan krijgen en dit kan weeen opwekken.

Succes ermee!

Ik neem toch aan dat je huisarts weet dat je zwanger bent en dan een

AB voorschrijft die je als zwangere mag hebben???

En anders bel je de assistente toch op?

Die lijken mij er meer verstand van te hebben dan wij hier op KOK :wink: