Bitterlemon

hoi,

ik heb ongelofelijk zin in Bitterlemon.

Maar toen ik een glas nam brak om mij heen zowat de paniek uit!

Want aan het eind van de zwangerschap schijnt bitterlemon de bevalling op te wekken (bakerpraatje?)

En dan kon ik dat toch niet nu gaan drinken???

Eh…

is dat echt zo mag ik nu geen bitterlemon drinken?

ik heb mijn hele zwangerschap door Bitterlemon gedronken en nooit ergens last van gehad ik dronk gemiddeld 2 glazen per dag en ben bevallen met 40 wkn + 2 dgn :slight_smile:

Ook mijn gyn en VK zagen er geen bezwaar in.

Het is zo dat de kinine die er in zit de weeen zouden kunnen opwekken, onderzoeken hebben min of meer bewezen dat het zou kunnen maar dan moet je wel minimaal 6 liter bitterlemon opdrinken om enigsinds een concentratie hoeveelheid kinine binnen te krijgen die dit effect zou kunnen opwekken.

Je kan het dus gewoon met een gerust hart drinken :slight_smile:

Volgens mij is dit een bakerpraatje: de stof die de bevalling op zou wekken heet kinine en zit zowel in Bitter lemon als in Tonic. Maar omdat daar maar zulke kleine hoeveelheden in zitten zou je echt LITERS van dat spul moeten drinken wil het echt effect hebben… Al heb ik viavia gehoord dat zo gauw de bevalling eens in gang gezet is, het wel degelijk het proces kan versnellen :wink:

Maar ik zou zeggen: geniet lekker van je drankje :-*

ik las het ook pas nog, dat je wil dat stofje effectief zijn, en de bevalling eventueel opwekken, je 35 liter bitterlemon in zo kort mogelijke tijd zou moeten drinken :lol: :lol:

En dan nog zou het niet garant staan.

Dus lekker bitter lemon drinken hoor! cheers

Uit ervaring weet ik dat bitterlemon je bevalling (jammer genoeg :roll: ) niet opwekt. In ieder geval niet als je 2 liter per dag drinkt.

dat amg je gewoon drinken hoor, om de hoeveelheid binnen te krijgen die iets zou doen zou je ongeveer een half zwembad leeg meoten drinken!

Héérlijk! Ik zit hier ook aan de bitter lemon hoor!

Gewoon nemen.

Ik heb het ook aan de VK gevraagd en ook zij gaf aan dat je er zoveel van zou moeten drinken om weeen op te wekken dat dat bijna niet haalbaar is.