biscuit ( taart ) zonder ei

Ik mag een taartje bereiden alleen mag er geen ei in.

Heeft iemand een goed receptje?



En ik weet dat er een taart afdeling is maar misschien ben jij degene wel met een goed recept en kom je niet op die afdeling :wink:



Mag dus absoluut geen ei bevatten.



Alvast bedankt

Deze ben ik ooit eens tegengekomen op het DLTforum.



Ik weet niet of ik een linkje hier zomaar mag plaatsen? Die regeltjes snap ik nog niet zo goed :oops:

Hier dan het recept in een quote.


Cake zonder eieren

225 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram custardpoeder
merg uit 1 vanillestokje of 2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterdsuiker
225 gram boter
1 dl. melk
snuf zout



Doe (gezeefd) bakmeel met custardpoeder, vanille(suiker) zout en basterdsuiker, in de mengkom van de keukenmachine en laat even draaien.
Smelt de boter en klop de melk erdoor, laat de machine langzaam draaien en voeg dit mengsel toe aan het mengsel in de keukenmachine, laat draaien tot alles goed gemengd is.
Doe het beslag over in een ingevette cakevorm en bak de cake ca. 5 kwartier in een oven van 170°C.

Variatie's hierop:

Laat 1 zakje vanillesuiker en de custardpoeder weg, het is zoet genoeg!
Verhoog het zelfrijzend bakmeel naar 300 gram als je de custardpoeder en 1 zakje vanillesuiker weglaat!
Vervang de melk door Spa Rood, vanwege de 'bubbels' wordt het luchtiger!
De melk kan ook vervangen worden bij een koemelkallergie door sojamelk, rijstemelk of Opvolgmelk voor kleine kinderen, zoals Nutramigen.
Gebruik het voor kleine cakjes...pas dan wel de baktijd aan, om de 10 min even 'prikken'!
Voeg stukjes appel toe voor appelcake,
en rozijntjes/appel/kaneel voor 'appeltaart'...enzovoort!!

ik moet even goed denken… ik heb dit al eens voor iemand opgezocht…

Op de LTF heb je een appart topic met allergie vrije recepten staan er echt heel veel in. o.a ook taarten maken zonder ei.

Wellicht staat er wat voor je bij.



Ik ga er vanuit dat ik de link hier niet mag plaatsten dus als je hem wilt hebben dan wil ik hem wel naar je pb’n :slight_smile:

Je kan ei vervangen door een papje te maken van wat lijnzaad met water. Dit laat je staan tot het dik is. Het is 1 el lijnzaad met 4 el lauw water :slight_smile:

En dat is dan 1 ei :slight_smile:

@Thessa wrote:

Je kan ei vervangen door een papje te maken van wat lijnzaad met water. Dit laat je staan tot het dik is. Het is 1 el lijnzaad met 4 el lauw water :slight_smile:

En dat is dan 1 ei :slight_smile:




Is dat ook uit eigen ervaring? Word hij dan luchtig?

Ik ga het morgen eens proberen.