bioscoop met peuter

Hallo Allemaal



Wie is er al eens naar de bioscoop geweest met je kindje.

Hier was Verôn een hele tyd geleden met zijn oppas geweest en dat was heel goed gegaan.

Nu hebben we vakantie en denken we er over vandaag te gaan. Maar toch twijfel ik een beetje :roll:



Dus even benieuwd of er iemand is die net zo gek is als onze oppas :mrgreen:

Gewoon doen :thumbup: Ideaal weer ervoor ook :wink:



Naar welke film willen jullie gaan?

Ik vind het niks voor zo’n kleintje.

Het is heel overweldigend, zo’n enorm scherm en dat harde geluid. Bovendien kunnen de meeste peuters gewoon zo’n lange film ofwel niet uitkijken (wat ook storend kan zijn voor anderen) of iig het complete verhaal niet volgen. Ik zie daarom dus niet echt wat er leuk aan is voor zo’n ukkie… Er zijn zoveel andere dingen te bedenken die veeeel geschikter zijn.

Wij zijn nu met onze jongens 2 x geweest, voor het eerst toen ze denk ik 7 en bijna 6 waren. Een hele belevenis vonden ze het en heel speciaal om dan weer iets nieuws te doen, iets wat ze nog helemaal niet kennen en echt voor groten is.

ligt eraan waar je gaat en naar wat voor film. Ik zou met zo’n kleintje niet naar een echte grote bios gaan, maar bv wel naar een speciale kinderfilm in een filmtheater. Dat is veel minder overweldigend dan zo’n grote bios, vaak ook films die minder ‘heftig’ zijn qua beeld en geluid. En toch heel speciaal voor zo’n kleintje.

onze middelste is vorige week (de oudste was logeren) voor het eerst geweest, hij is 4,5.

En hij vond het nog best een beetje spannend hoor.

Gelukkig vond hij de film helemaal geweldig, dus hield hij het prima vol, maar 1 jaar terug had ik dit nog niet met hem moeten doen.



De oudste is zelfs nog nooit geweest…

Als papa vandaag op tijd terug is dan gaan zij vanmiddag als de middelste uit logeren is bij opa&oma.

Ben met M.ea naar een plopfilm geweest en heeft hem helemaal uitgekeken :slight_smile: terwijl het haar thuis iets minder zegt… ze was toen net 3.



Als je het niet doet, dan weet je niet of het gaat he :wink:

Ik ben met mijn zoon van toen bijna 4 naar de bioscoop geweest. Het was een speciale kindervoorstelling van een mega mindy film. Met aangepast geluid en meer licht. Ook kregen ze een zakje snoep en achteraf een diploma.



Voorlopig ga ik dus niet meer met mijn zoon naar de bioscoop :shifty: . Ik werd echt gek van hem, want hij kon zo lang niet zitten en was meer met andere dingen bezig dan film kijken. Op een gegeven moment wilde hij zelfs voor het beeld langs rennen (vroeg of het mocht).

We zijn geweest bij Sammy’s avonturen… was erg leuk en helemaal uit gekeken hoor.

Op het kdv had hij van de week lego de film gekeken en hij is de enige die met de bso kinderen de hele tijd maar blijft kijken :wink:

Dus in ons geval zeer geslaagt en ga zeker weer :thumbup: