Vanaf welke leeftijd is het voor een kind leuk om naar de bios te gaan?
Oma wil graag samen met mij en haar kleinkinderen naar de bios, de oudste is 61/2 en de jongste bijna 4.
De jongste is nog nooit in de bios geweest, houdt wel van films kijken (Pluk, Toy Story, Chicken Run en Minoes behoren tot haar favorieten) en kan ook een uur redelijk stil zitten…
Hoe oud was jou kind/neefje/nichtje/oppaskindje toen het voor het eerst naar de bios ging?
En welke film is leuk?
Ikzelf wil heel graag “Mijn opa de bankovervaller” zien omdat daar 2 kindjes in meespelen die ik zeg maar eigelijk niet ken maar wel eens wat over lees en zie op het www, maar zie dat die film pas vanaf 6 is.
Ik lees mee ( wil zelf zo graag naar Yogi Bear )
ik denk echt dat het ook een beetje aan het karakter van je kinderen ligt…
De een kan wel heel goed stil zitten, of lang blijven zitten…
de andere weer niet…
4 jaar zou ik persoonlijk niet durven,
maar ja ik heb ook een terror Tim…
mijn oudste is een super rustig kind,
die ging toen hij 5 jaar was al naar de kinderfilmpjes…
die vondt het heel spannend, maar ook weer erg leuk…
ik zou zeggen volg je gevoel,
en miss. als eerste naar een leuke korte tekenfilm ??
Hier waren ze geloof ik zes en zeven, de jongste is nog nooit geweest. Ik geef gewoon liever geld uit aan theater ofzo vind dat leuker voor ze.
Daarnaast is het ook gewoon een hele ervaring en ook leuk om te bewaren voor als ze wat groter zijn, toch? Is het geen optie er een speciaal uitje van te maken voor je oudste en de jongste even elders onder te brengen?
onze oudste is afgelopen week voor het eerst geweest… met school :shifty:
Was er eerder nooit van gekomen, maar hij vond het geweldig!
Met de middelste ben ik in de herfstvakantie heen geweest, hij was toen 4,5 en dat ging prima. Hij vond alleen de stoelen niet leuk, hij was niet zwaar genoeg om ze uitgeklapt te houden namelijk :lol: .
Maar verder heeft hij zich de hele film prima vermaakt, ben alleen wel expres gewoon hier gegaan en niet naar Groningen/ Pathé omdat ze daar geen pauzes hebben en DAT leek me iets teveel van het goeie.
Oh ja hoor… 4 kan makkelijk…
Laurens is voor te eerst geweest toen hij 3,5 was naar de film van Ernst en Bobbie en hij vond het geweldig :thumbup: .
Beide kinderen zijn voor het eerst geweest vlak voordat ze 4 werden.
Ik ben met zoon in Groningen geweest (Wicky) en daar was gewoon pauze hoor! :think: Zoon was ook al 6 toen we naar de bios gingen.
Mijn moeder kan kaartjes krijgen voor Pathé, vandaar.
En meestal gaat mijn moeder iets doen, buitenshuis, samen met alleen de oudste, maar de jongste krijgt dat nu ook door en wil ook mee.
We (moeder en ik) hebben gisteravond nog even naar de films gekeken die er draaien en toen kwamen we eigelijk uit op “Het geheim”. :think:
mischa was net 4 toen we naar de sint film gingen. Hij heeft peper in zijn kont en stil zitten was ook wel lastig dus, maar toen hij in de pauze rond mocht rennen met de andere kids was hij heeeeel blij hahaha.
Het ging redelijk, maar met een kinder film heb je altijd wel wat meer geroezemoes denk ik. Als hij maar fluisterd en bij zijn stoel blijft vind ik.
Y.uri was 4 jr en 3 mnd toen hij voor het eerst naar de film ging.
Morgen gaat hij opnieuw samen met papa naar Yogi bear :inlove:
Hier ook vanaf 3-4 jaar.
Zowel Bios al theater
Vind beide belangrijk.
wij gaan al een paar jaar 2e kerstdag standaard naar de bios.
helemaal leuk.
is nu al traditie
theater vind ik net zo leuk trouwens, je hebt tegenwoordig erg veel leuke kindervoorstellingen!
Ik denk dat het wel kan hoor. Ligt idd ook beetje aan karakter. Stein kon het wel met bijna 4.
MAAR kijk goed naar welke film.
Mijn opa is bankovervaller is een kinderfilm die redelijk moeilijk te snappen is. Zitten ook punten in waar je moet omschakelen in het verhaal.
Met Thomas zal het al te doen zijn maar weet niet of je meisje dat dan wel al kan.
Laura is voor het eerst naar de bioscoop geweest toen ze net een week 3 jaar was. Naar een film die ze volgens mij niet helemaal snapte (Kungfu Panda), maar ze was helemaal onder de indruk van het grote scherm en het geluid, dus de film zelf was eigenlijk maar bijzaak voor haar die eerste keer.
Toevallig ben ik gisteren met haar naar ‘Mijn opa de bankrover’ geweest, maar die vond ik nog iets te hoog gegrepen eigenlijk (voor mijn bijdehante 5,5 jarige).
Uit de voorstukjes kreeg ik de indruk dat het wel een vrolijke film was, maar dat zijn dan ook net de enige vrolijke stukjes uit de film, het is meer een soort drama, met een redelijk ingewikkeld verhaal (voor een kind dan). Ik moest Laura tijdens de pauze en na afloop echt even bijpraten en toelichten wat er gebeurd was.
Ik vond hem zelf wel erg mooi, het is zeker een goede en ook af en toe aangrijpende film, maar voor jonge kinderen geen echte aanrader vind ik.
Hoewel Laura zegt dat ze het wel een mooie film vond, dus wat dat betreft weet je nooit hoe het over komt.
Ik denk dat we maar gewoon gaan.
Oma heeft kaartjes gekregen en wil dit graag doen en ze vindt het sneu om zusje steeds niet mee te nemen (ze gaat ook vaak met de oudste naar het zwembad enz.) en dan ga ik ook mee, gezellig!
Theater gaan we ook zeker nog weer doen,
doen we ook al wel vaker (mijn moeder maakt zelf ook theater dus dat zit wel snor).
Nu nog even de film uitkiezen.
Ik heb het gevonden!
Bij ForumImages, draaien ze deze week “De avonturen van het molletje”. Staat bij dat het vanaf 3 jaar is. Maar ik weet zeker dat mijn oudste dit ook helemaal super gaat vinden!
Mijn moeder vindt het ook helemaal leuk, het is hetzelfde molletje uit “Die Sendung mit der Maus” en daar keken wij vroeger altijd naar!
( mijn moeder heeft de gratis kaartjes voor Pathe nog niet, maar wou toch graag “uit” met ons, dus nu maken we er een gezellig dagje van!)
:dance:
Het was echt zoooooooo leuk!
De kinderen zaten echt te glunderen met een doosje chips en een flesjes prikkel bionade en ze vonden de filmpjes van het Molletje echt helemaal geweldig! :inlove:
En daarna nog naar de Mc, komen we daar een klasgenootje van zoon tegen, best grappig!