Biobimpap (spoed)vraagje

Heb net in de Natuurwinkel een pak biobim pap gekocht. Ik wilde dit af en toe 's middags ter afwisseling gaan geven naast/ipv een boterham. (Als ze het lekker vind natuurlijk :wink: )

Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe je pap met mamamelk maakt… Er staat ook niets over op het pak, ook in SK geen concrete info.

Kan ik de melk gewoon au bain marie opwarmen en dan de biobim er doorheen roeren, of moet ik de melk koken om er pap van te maken/is het noodzakelijk dat de granen eerst koken?? (qua voedingsstoffen in de melk maakt het niet zoveel uit, want ze krijgt verder alle voedingen live)

Groetjes,

Elise

Ik maak altijd eerst melk au bain marie warm en doe er daar de biobim door.

Werkt hier in ieder geval wel. Succes!!!

ik heb allerlei granen-melen gegeven, ook biobim.

heb vaak water gekookt in de waterkoker, dan een scheutje water onderin een mok, 2 eetlepels granen en even laten wellen.

en dan dan in de melk…of in het fruithapje,…of door het warme prakje…

tom vond het :drool:

@Guusje wrote:

ik heb allerlei granen-melen gegeven, ook biobim.

heb vaak water gekookt in de waterkoker, dan een scheutje water onderin een mok, 2 eetlepels granen en even laten wellen.

en dan dan in de melk…of in het fruithapje,…of door het warme prakje…

tom vond het :drool:

Wat een goede tip, ga het morgen ook zo doen :thumbup:

Yona ook bedankt voor de tip!

:-*

als je wilt afwisselen…HOLLE heeft ook maismeel, haver, gierst (was tom-s favoriet), spelt, boekwijt enz en mengelingen daarvan als instantgranenmeel :thumbup:

Wat ik me alleen afvroeg toen ik vanmorgen de pakken vanbiobim bekeek is dat ze ook ‘babymuesli’ vanaf 8 maanden hebben. Dit wordt in het boek van S.Kleintjes ook aangeraden. Bij de ingredienten las ik echter dat er ‘noten’ in zaten (amandelschaafsel en nog iets) en bovendien soja. Dat lijkt me toch helemaal niet aan te raden voor baby’s onder de 1 jaar? :think:

Naar je andere merk zal ik eens kijken als ik weer in de grotere natuurw. ben. :slight_smile:

ja noten kunnen wel, MAAR niet :hand: als er allergieen voor noten in de familie zit.

aangezien ik naar de ehbo sprint na het binnenkrijgen van noten, krijgt tom nog zeker 4/5 jaar niks :shifty:

en nu maar uitleggen aan oma dat marsepein en praline ook niet mogen :wink:

als je het niet lekker zit, dan laat je het toch?

soya kreeg tom wel al vanaf plm. 7/8 maanden via tofu in zijn eten.

holle is heel moeilijk te vinden. hier in de hele regio maar 1 winkel :roll:

claire heeft gisteren de muesli gegeten

ze vond het :sick:

ze spuugde alles uit :smiley:

Heb eergisteren de pap a la Guusje-bereiding gegeven :mrgreen:

Ze vond het erg lekker. Er kwamen alleen nogal wat klontjes in de pap die er niet meer uit wilden. Iemand een tip om dit te voorkomen?

Mijn bereiding is als volgt:

4 el biobim hierbij kokend water gieten. Even laten wellen.

Los hiervan ong. 125 ml mamamelk au bain marie opwarmen

vervolgens dit erdoor roeren.

Wat doe ik fout?.. :think:

Loskloppen na het wellen… Beetje naprakken met een vork of met de lepel.

En anders eten ze maar klontjes, als ze het niet lekker vinden spugen ze het wel uit.