Waar maken jullie je binnendeuren mee schoon? Wij hebben van die gewone dichte, gladde binnendeuren die er zeg maar bij nieuwbouw worden ingehangen.
Nu maak ik die eigenlijk te weinig schoon en als ik er een doekje overheen haal, wordt het gewoon niet schoon. Alle vingerafdrukken blijf je zien. Ik doe het nog wel eens heel grondig met Jif en dat wordt wel schoon, maar daarna moet ik de deuren wel 300 keer afnemen met een natte doek om alle Jif er weer af te krijgen. En dan blijf ik altijd strepen houden. Met gewoon schoonmaakmiddel (Ajax) krijg ik de vingerafdrukken er niet goed af.
Hoe doen jullie dat?
fles met verdunde allesreiniger en een microvezeldoekje. Werkt hier altijd…
Scheutje ammoniak door je emmertje sop, dat werkt ontvettend.
Als je niet tegen de lucht van amonia kan, volstaat een scheutje afwasmiddel ook…
Is nog beter voor je handen ook
Ik gebruik groene zeep (uit een potje) voor de meest moeilijk te verwijderen vlekken . Onverdund aanbrengen met een doekje dan poets je het zo weg. Ook op vlekken in kleding even mee inwrijven en met de was meedraaien werkt :thumbup:
Hier krijg ik de vinger afdrukken er wel af met een microvezel doekje en onverdunde Ajax. Ajax uit die paarse fles met oranje dop (duur :? ) werkt het beste!
microvezeldoekje en glassex of groene zeep of keukenspray van de lidl…ik krijg het altijd goed schoon eigenlijk :think:
Ik ga ook maar van die microvezeldoekjes aanschaffen. Wij gebruiken gewone vaatdoekjes. Thx voor de tips. Ik zal eens aan de slag gaan. Ik denk niet dat ik ammoniak ga proberen in eerste instantie :sick:.
Blue Wonder van Sorbo! En dan het liefst met het blauwe doekje van Vileda. Ik zweer het erbij.
Jif komt bij mij het huis niet in, schuurt je spullen stuk en je hebt uiteindelijk alleen maar doffe plekken op je spullen.
Ik doe het altijd met glassex en gebruik een microvezeldoekje :thumbup:
Ik heb de deuren nog nooit echt schoon gemaakt eigenlijk… :think: :oops: :roll:
Als ik er vlekken op zie, dan haal ik de vlekken weg met een hygiënisch doekje…
Ik maak hier altijd een sopje met Ajax (heb altijd de groene), en met zo’n geel lapje doe ik eens per week mijn hele huiskamer.
Ook de deuren, en die worden daar goed schoon van.
We hebben glas-in-lood en het glas doe ik dan weer met glassex.
dat gele spul van de wibra gebruik ik voor d ekeuken en deuren.
werkt super ontvettend
@mamatally wrote:
dat gele spul van de wibra gebruik ik voor de keuken en deuren.
werkt super ontvettend
Inderdaad! Helemaal vergeten, die zal ik weer eens kopen! :thumbup:
Met Cif Power Cream Badkamer, daar doe ik vrijwel alles mee, het wordt gemakkelijk schoon, het ruikt heerlijk en laat geen strepen achter.
Wel i.c.m. een microvezeldoekje.
Ik had in ons huis Svedex binnendeuren en die zijn dus mat glanzend en idd… je zag er alles op.
Nu hebben we even geschilderde deuren en daar zie je veel minder op.
Straks weer svedex deuren dus die maken we gewoon weer schoon als voorheen.
1 goed soppen met dreft afwas en een scheutje schoonmaakazijn erdoor.
Daarna afnemen met een sanitairzeem van sorbo…
streeploos :thumbup: