billenschuiver geweest

Ik wist dat niet, maar een eye opener voor mij als leerkracht, maar ook oe ik tegen mijn eigen kind aankijk.



Google ff de woorden, niet gekropen gev olgen motoriek.



enkele arikelen lezende zie ik een aantal dingen waaronder de grove motoriek die achter blijft, houterig lopen etc. Maar ook de gevolgen die het verder kan hebben komende jaren.

Zou je dit wel of niet oppakken voor fysiotherapie, begreep van mijn dirc dat dit zelfs op volwassenleeftijd nog problemen kan geven! :shock: extreem gezien dan he!



onze dochter was namelijk billenschuiver…

En nu? Ga je met haar naar de fysio?



De kinderen van mijn vriendin hebben beide niet gekropen en lopen allebei houterig. Zelfs na fysio.

En wat voor problemen zouden dit dan moeten zijn op lange termijn?



Ik was zelf billenschuiver, maar heb niet echt echt het idee dat me dat problemen geeft, maar ik weet ook niet echt in welke hoek ik die problemen dan zou moeten zoeken?!

maar merk je er nu ook wat van dan? of wil je alleen iets gaan doen, omdat je er over gelezen hebt op google?

oh zeker niet… het valt ons van jongs af aan al op dat onze dochter erg houterig is, zowel in lopen als in bv het zwemmen van borstcrawl, meerdere dingen motorisch tegelijk doen.





NIet dat ik daar direct wat mee wil. Al lezend kwamen er ook andere dingen aan bod zoals concentratie (adhd is al gevallen tav haar) maar kan dus ook daarvan komen.



Ik weet niet wat ik met deze informatie moet, voort doe ik nog niks geloof ik. In elk geval moet ze nog naar de arts op school, controle van vijf jaar, dus zal ik het daar eens bespreken.



Het was ook meer dat ik nooit hebt geweten dat dit toch een heel grote invloed kan hebben bij kinderen, en later volwassenen.



Het hoeft natuurlijk niet…