Billen afvegen.

Hoe leer je ze de billen afvegen?

binnenkort gaat ie naar de kleuterschool en ik hoop dan dat ie zelf zn billen kan afvegen, maar hij kan er nog helemaal niet bij.

Hoe moeten ze dat doen, toch via de achterkant?

Of van de voorkant, dus met het papier tussen de benen door ?

Van acher naar voren wil ik ook niet aanleren. Zeker niet bij een meisje :? .

Maar ze kan er echt nog niet bij van de achterkant.

Ik zat me dus ook al af te vragen of er uberhaupt al kinderen waren die er wel bij konden :think: .

Voor meisjes lijkt het me helemaal lastig, maar ik heb een jongen, dus ik dacht misschien doen die het wel tussen de benen door.

ik vind het ook zo lastig…

Ik ken eigenlijk geen enkel kind van deze leeftijd dat het WEL kan… hoe kunnen ze dan op school verwachten dat kinderen het in de 1e kleuterklas al kunnen?

Merijn roept ook altijd , ik kan er niet bij… zucht…

Hoi,

Daan (wordt volgende maand 3 jaar) kan tot mijn verbazing keurig zijn eigen billetjes schoonmaken. Ik heb het hem niet eens geleerd. Hij blijft op de wc zitten en leunt met zijn ene handje naar voren om steun te zoeken, zijn billetjes komen zo iets omhoog waardoor hij met zijn andere hand keurig de billetjes kan schoonmaken en het closetpapier laat hij vervolgens in een beweging door in het toilet vallen. Hij doet het nog beter dan zijn oudere broer Sam (bijna 5 jaar) :))) dus het kan wel op deze leeftijd…

groetjes Shams