Hallo allemaal,
Wij zijn met Isabels eerste verjaardag begonnen met Swarovskicadeautjes: elk jaar krijgt ze een miniatuurtje en dat heeft haar tot nu toe een taartje met één kaars, een telraampje, een uiltje en een pakje opgeleverd. Voor volgende keer heb ik al een klein kikkertje op het oog.
Zoiets willen we later voor Mini ook in het leven roepen, alleen… Swarovski vind ik voor een jongen nu eigenlijk niet zo leuk… :think:
Wat is vergelijkbaar (bijzondere autootjes, etc) en kunnen we hem elk jaar als extra cadeautje geven. Dus iets waar hij niet mee mag spelen, maar wat een soort van symbool staat voor die verjaardag…
'k Hoop dat jullie me op ideeën kunnen brengen (ergens tussen nu en augustus volgend jaar haha) want zelf kan ik niet echt iets bedenken…
wat een gaaf idee.
ik heb geen flauw idee voor een jongetje misschien die oude autootjes ik geloof dat ze dincitoys heten ofzo
groetjes
marlies
leuk he swarovski ik spaar het zelf ook en aangezien ik 1 meid heb is het later allemaal voor haar, maar voor een boy is misschien leuke oud blikken speelgoed ook wel leuk te sparen is net als swarovski ook waarde vast overgens moet je natuurlijk wel de doosjes en certificaten bewaren bij de swarovski.(wat spaarje de trouwens voor haar de memories?)
wat is verder leek voor een jongen buiten het blikken speelgoed :think: :think: :think: moeilijk voor een jongen eigenlijk oude tonko auto’s zijn ook leuk zal nog eens goed nadenken
@marlies wrote:
wat een gaaf idee.
ik heb geen flauw idee voor een jongetje misschien die oude autootjes ik geloof dat ze dincitoys heten ofzo
groetjes
marlies
Grappig, nog voor ik je berichtje las dacht ik ook aan Dinky Toys autootjes

Ja inderdaad, Dinky toys auto’s. Mijn broers zijn een stukkie ouder dan ik en die spaarden vroeger deze autootjes.
Offe… :think: Munten? Van die speciale uitgaven (of hoe noemen ze dat? Die bij een speciale gelegenheid geslagen worden??)
Ik denk nog ff verder…
(Strip)boeken? (die hebben m’n broers ook verzameld, voornamelijk Kuifje. En die staan nu… BIJ MIJ! :lol:
Corgi autootjes
Hornby trein set. Kan hij op latere leeftijd wel mee spelen.
Insecten opgepinned in lijstjes
Leuk
Ik heb dat ook gespaard ( nou bij iedere verjaardag kreeg ik er ook 1 van mijn ouders en opa en oma ).
Ik had er er wel een stuk of 30.
Swarovski cristal memories had ik.
Ik heb ze altijd op mijn slaapkamer gehad in een kastje ook van swaroski.
En moet zeggen de laatste jaren lagen ze in kranten gewikkeld.
En een paar maanden terug heb ik ze allemaal verkocht.
En voor jongens: euhm dacht eerder ook aan auto’s ( formule 1 auto’s helmpjes etc tis wel duur in aanschaf )
mijn lief is VW gestoord :mrgreen:
en spaart de auto’s op schaal…
deze staan in de vitrine… en daar mag echt niemand aankomen…
zitten ook best dure tussen… die moeilijk te verkrijgen zijn…
mischien dat je voor je zoontje ook een bepaald merk kan gaan sparen…
of treintjes…
of vliegtuigjes
idd moeilijk :think:
van die bootjes in n fles
Misschien van die Märklin treintjes, die houden ook hun waarde en als je niet al te grote exemplaren koopt kunnen ze mooi in een vitrinekastje. Niet goedkoop trouwens maar dat is kristal ook niet.
O, en ik bedenk me net, mijn zoon (11) vindt stenen en dan van vooral van die opengesneden stenen met inhoud (gekleurde kristallen) erg interessant. Blijf je een beetje bij je thema ook :mrgreen:
Zag ze een poosje geleden nog bij Artis in het winkeltje, erg mooi, ook leuk in een vitrinekastje, en best wel een jongensding vind ik.
Zoiets bedoel ik dus:
Ik spaar zelf Mini miniaturen (automerk mini ) Meer dan de helft en mn vitrinekast staan nog bij mijn ouders maar de duurdere staan al wel hier :lol: Denk dat ryan die ook ooit krijgt…Maar de komende jaren mag die nog nergens aan zitten…
Wel een super leuk idee!! Succes verder met bedenken :thumbup:
Geld sparen en dan als hij een bepaalde leeftijd heeft een echt mooi horloge kopen?
Ik begrijp je idee erachter wel. En dat vind ik ook erg mooi. Maar zoals Romata geloof ik al schreef heeft ze het op een gegeven moment verkocht. En dat is vast niet je bedoeling.
Daarnaast weet je natuurlijk niet of het de smaak is van je dochter. Mijn moeder vindt het mooi maar het past op zijn zachtst gezegt absoluut niet in mijn huis.
Als onze kinderen straks oud genoeg zijn. ( kan 18 zijn maar even goed ouder, ligt eraan of ze er aan toe zijn) krijgen ze van ons een Rolex. Echter als we zien dat ze er absoluut geen waarde aan hechten dan krijgen ze iets anders. Ik vindt het jammer om een verzameling of een enkel duur iets aan te schaffen en dan te merken dat mijn kinderen er niets aan vinden en het verkopen ofzo.
@ariel wrote:
Maar zoals Romata geloof ik al schreef heeft ze het op een gegeven moment verkocht. En dat is vast niet je bedoeling.
Dat zou me niet veel uitmaken. Wat ze nu krijgt zijn overigens ook de goedkopere dingetjes van rond de dertig euro. We willen in elk geval zo rond die prijs, maar zeker niet boven de vijftig euro gaan. De certificaten en zo bewaren we niet, het gaat ons echt om iets moois en glimmends als extraatje met een leuke gedachte erachter. Het taartje met één kaart voor haar eerste verjaardag, op haar tweede was ze bezig met tellen en werd het een telraam, het jaar daarop vonden we haar zo wijs dat we voor een uiltje kozen en nu was het een cadeautje omdat dat altijd leuk is natuurlijk.

Ik had zelf ook aan Dinky Toys gedacht, maar vind het jammer dat een hoop van die autootjes er lelijk (afgebladderde verf, etc) uitzien en nog zestig euro kosten… dan heb ik liever iets heel nieuws… :think:
Bedankt trouwens voor jullie ideeën tot nu toe!
Wat moeten ze met een Rolex dan?
Haha zulke dingen bedenk ik me gewoon niet geloof ik :oops:
Qua verzamelingen ook niet hoor.
We hebben wel voor beiden tijdschriften gekocht.
Echt van alles; Revu, Esquire, Glamour, Object, Quote, Libelle, Viva, Opzij, Autotrader, en nog veel meer. Alleen van hun geboortemaand dan he dus voor AS de bladen van december 2001 en voor Lev van juli 2007.
Daar hebben ze volgens mij niks aan :lol: maar we vonden het zo leuk om het tijdsbeeld rond hun geboorte mee te geven.
Ik heb de krant van de geboortedag bewaart :thumbup:
Ach ja een rolex :inlove: Ik vindt het mooi en manlief ook. Manlief heeft er nu twee en ik wil er ook eentje. Wat ik ook heel prettig vindt is dat ze waardevast zijn. Dus wat je er nu voor uitgeeft krijg je er ook minstens voor terug. Betere aanschaf dan een auto bijvoorbeeld.
Vrienden van ons hebben voor elk kind een wit tafellaken en met hun verjaardag wordt er een tekening naar keuze bijgetekend. (wel zo dat na het wassen de tekening er nog duidelijk op zit :mrgreen: ) Ik vindt het elke keer dat we daar komen met een verjaardag weer jammer dat ik dat neit heb gedaan.
Misschien kun je een boeken verzameling aanleggen? Elk jaar een boekje wat echt bij zijn leeftijd en intresse hoort. Misschien voorin een verhaaltje schrijven met foto van het afgelopen jaar. ( gelukkig heb ik nog een neefje die pas 5 mnd is, kan ik het bij hem gewoon nog doen :thumbup: vindt het namelijk wel een leuk idee :lol: )
Het is al door iemand anders gezegd…edelstenen…
Daar heb je goedkope van…maar ook duurdere…en…ze hebben vaak een betekenis…ze staan ergens voor…
Mijn zoon van 7 is er helemaal weg van…
Of… dingen met de naam van je kind verzamelen…
Wat een mooie gedachte!!
Het zoontje van mijn vriendin is ook dol op edelstenen. Zij kopen tussendoor gewoon af en toe een mooie steen, maar ik vind het wel een mooie gedachte om dat voor zijn verjaardag te doen ipv een beeldje.
inderdaad, edelstenen!
wij waren deze week op vakantie in een mineralenmuseum, echt, die jongens van ons keken hun ogen uit!
mooie gladde edelstenen in verschillende kleuren
grovere stenen met een goudglans
opengesneden stenen met binnenin prachtige kleuren
stenen die licht geven in het donker
plakjes gesneden uit gekleurde stenen, heel bijzonder
mooie stukjes quartz
echt super om een verzameling van te maken
onze oudste zoon zit nu al hele middagen op onze kiezeloprit om de mooiste steentjes eruit te zoeken, dus ik vind het echt wel iets bijzonders voor een jongen!