Over een aantal weken wordt ik peettante van het kindje van mijn broertje.
En ik wil ze graag een bijzonder/apart cadeau geven, heeft iemand tips of zelf ooit een cadeau gegeven dat erg goed in werd ontvangen ?
Ze hebben eigenlijk alles al voor de babyuitzet.
Het cadeau mag ong 100 euro kosten.
kijk eens bij lytse skat.
Zilveren bestekje, armbandje, bankje/stoeltje laten maken naar het geboortekaartje, dat soort dingen zou ik dan aan denken.
Zelf heb ik voor mijn nichtje een melamine ontbijtbord laten maken met haar naam. Dus een plaatje op het bord en dan de naam erbij. Je kon verschillende motieven kiezen, was wel ‘maar’ ongeveer 25 euro van de 100 die je te besteden hebt. Maar volgens mij kon je ook nog schaaltjes enzo laten maken.
En gekregen hebben we een geboorteklok, gemaakt naar het geboortekaartje, vonden we een leuk cadeau.
Heb trouwens zelf een lakensetje met naam besteld voor mijn jongste, vond ik ook erg leuk
-Ik kreeg voor de oudste een spaarrekening voor hem…
en elke maand stortte ze daar wat geld op,
ene keer 2,50, dan weer 10 euro…
vond het een heel leuk idee toen.
- Ik heb zelf een keer een zilveren kinderbestekje gegeven,
met de naam erin.
En na 8 jaar hebben ze het nog steeds…
- een Kadobon voor een fotoreportage ?
Ik heb bij de geboorte van mijn meisje een puzzel gekregen van haar geboorte kaartje, is heel erg leuk!!
een geboortebord is ook erg leuk
of een zilveren rammelaar met naam erin,onze kids hebben daar ook heel leuk mee gespeeld
Bedelarmbandje, zilver of goud. En bij elke speciale gelegenheid een bedeltje cadeau geven.
neefje en nichtje hebben beide (sint na geboorte) bestekje met naam gekregen.
Vrienden van ons hebben klompen gekregen met print van geb. kaart erop geverft. Erg leuk ook met naam gewicht enz
Ik vind zelf de dingen waar de kinderen NU en later wat aan hebben waardoor ze zich ook bewust zijn van waarom en van wie ze het hebben gekregen heel bijzonder.
Een bestekje… hier aten ze er mee tot een jaar of 4 en toen ineens was het stom en wilden ze gewoon met de kleine vorken uit het normale bestek eten…
Zelf heb ik als kind een eigen serviesje gekregen, gewoon echt aardewerk. Met mijn geboortedatum en naam en een mooie print. Daar heb ik jaren van gegeten… het is pas gesneuveld ergens in mijn tienertijd.
Of idd een spaarrekening…
Of iets heel persoonlijks, een album met foto’s van jullie familie vroeger en wat je de kleine allemaal zou gunnen en wat je voor haar/hem wil betekenen…
Ik eet bij mijn moeder thuis nog altijd met het bestek met mijn naam wat ik van mijn opa en oma kreeg op mijn 1e verjaardag.
Mijn kinderen hebben allebei op hun 2e verjaardag een bestekset met naam van mijn moeder gekregen en daar eten zij ook nog altijd mee.
waar ik nog steeds erg blij mee ben.
zijn de geboorteklompen, hierop is het geboortekaartje geschilderd…
armbandje, bestek en servies heb ik ook, vind ik ook nog steeds erg leuk
wat ik heel bijzonder vind (maar dat kun je nu nog niet geven)
is het eerste schoentje laten verbronzen of verzilveren.
ik heb de eerste schoentjes van mijn man en mij en de kids hier allemaal op een rij staan. staat zo leuk (niet het paar maar een ervan)
ik kreeg voor de jongste een zilveren spaarpot met inhoud… als peettante nu komt, stopt ze er ook vaak wat in (dan 10 ct, dan 5 euro, met wat zij van plan is te geven… zo leuk)
Zilveren spaarpot, zilveren tandendoosje (de oudste heeft er 1 met een zilveren Nijntje erop), zilveren doosje voor eerste plukje haar
Ik vind, als het een meisje is, dat bedelarmbandje heel leuk… Juist omdat je inderdaad met andere gelegenheden steeds weer iets nieuws en passend kan geven zodat de armband uitgebreid wordt…
lbc: Leukk die heb ik opgeslagen.
Kittycat: Een servies met naam ofzo lijkt me ook wel erg leuk, bedankt voor de tip ! Armbandje zou dan goud moeten worden en dat is zo moeilijk te vinden onder de 100 euro. Vorig jaar tig juweliers gehad en een beetje goed armbandje zit je toch al snel rond de 150 a 200 euro.
Gab: Spaarrekening zou leuk zijn geweest, maar vind ik beetje onzin aangezien ze zelf veel geld hebben en waarschijnlijk veel zullen sparen.
Fotoreportage laten ze zelf al doen.
Klompjes/stoeltje etc met geboortekaartje lijkt me ook erg leuk. Heb al erg leuke stoeltjes gezien. :inlove:
Knollie: Dat is indd ontzettend leuk. Zo heb ik de eerste schoentjes van de meiden verkocht. En opeens dacht ik: Hoe heb ik dat ooit kunnen doen, indd om de eerste schoentjes te laten verbronzen. Heb er heel wat avonden buikpijn van gehad, maja kan het toch niet meer terug draaien.
Maar wel al hele leuke dingen voorbij zien komen…
Meer leuke cadeautips zijn natuurlijk nog welkom :-*
Ik heb ooit op een mooi canvasdoek het geboortekaartje van een van de jongens gekregen. Voor op zijn kamer. Vond ik super!