bijwerkingen puregon

Hebben jullie ook veel last van de bijwerkingen die puregon kan geven? en ja zoals wat?



ben wel benieuwd

Hoi Roosje,



Is ikke weer! :mrgreen: Hoe gaat het nu met je?

Negatieve testen las ik op het forum… :frowning: En ook nog steeds niet ongi?



Met de Clomid had ik heel erg veel last van opvliegers en duizeligheid. Toen ik eenmaal over was op Menopur en Puregon had ik nergens geen last meer van! Dat komt doordat Puregon een puur hormoon is, het wordt gemaakt van urine van zwangere vrouwen (Moeders voor Moeders). En het heeft een directe werking op je lichaam. Clomid is een chemisch medicijn. Clomid is ook niet echt een hormoon, het triggert je hypofyse en daardoor moet jij zelf een bepaald hormoon gaan aanmaken. Vandaar ook dat Clomid niet bij iedereen werkt en Puregon wel. Soms is het wel even uitzoeken welke dosis het beste bij jou werkt, maar uiteindelijk kunnen ze altijd eicellen laten groeien.



Het spuiten is echt goed te doen. Puregon spuit je met een prikpen, je voelt er niks van! Je moet alleen even over de drempel om jezelf te prikken, maar dat valt ook wel mee. Heb je al prikinstructies gehad? Uiteindelijk heb ik veel liever Puregon-injecties dan Clomid, omdat ik er dus veel minder last van heb & er veel beter op reageer! Moet je de volgende cyclus met Puregon beginnen?



Groetjes,

Jippie

hey

als ik donderdag een negatieve bloedtest heb dan zal ik moeten wachten op een ongesteldheid

en mag ik de volgende rit met puregon beginnen eindelijk na veel gedoe bij de verzekering

oke ik eb ook erg veel last van bijwerkingen van clomid vandaar me angst ook om naar de puregon te gaan maar dat valt dus prima te doen!

ik krijg donderdag ook meteen de prikinstructie

ja ik heb het momenteel wel weer even gehad weet gewoon niet waar ik nu aan toe ben :pray:

he roosje

ik spuit gonal maar dat is hetzelfe en heb veel minder bijwerkingen hiervan dan met chlomid net als jippie al zegt.

enige is lichte hoofdpijn direct na inspuiten en wat opzwellen van buik, echte bijwerkingen als in flink aankomen en opzwellen heb ik ook gehad maar dat was met ICSI en dan spuit je (althans ik) veel grotere hoeveelheden.

Hier ook geen bijwerkingen van de puregon en het prikken is echt een eitje. Je voelt er nauwelijks wat van.



Maar ik hoop voor je dat je toch geen puregon hoeft te gaan spuiten omdat het gewoon deze maand raak is!

Hoihoi



Spannend een nieuwe periode… Succes en sterkte!!



Even een aanvulling op Jippie:

Puregon had ik nergens geen last meer van! Dat komt doordat Puregon een puur hormoon is, het wordt gemaakt van urine van zwangere vrouwen (Moeders voor Moeders).


Pregnyl® is een injecteerbaar, gezuiverd preparaat van menselijk choriongonadotropine (hCG), verkregen uit de urine van zwangere vrouwen. Toegediend bootst het de normale afgifte van luteïnizerend hormoon (LH) na, die plaatsvindt halverwege een normale menstruele cyclus, en die ervoor zorgt dat er een ovulatie (eisprong) plaatsvindt. In Nederland, waar Pregnyl® door Organon geproduceerd wordt, heeft een publiekscampagne genaamd Moeders voor Moeders de aanlevering van urine door zwangere vrouwen aangemoedigd.

Pregnyl (hCG) wordt gemaakt uit urine dat ingezameld wordt door Moeders voor Moeders.
Puregon is een hormoon dat sterk lijkt op het menselijk FSH en waarschijnlijk daarom zo weinig bijwerkingen geeft. :wink:

05.01 Farmacodynamische eigenschappen
Farmacotherapeutische categorie: gonadotrofines, ATC-code: G03G A06.

Puregon bevat recombinant FSH. Het werkzaam bestanddeel wordt geproduceerd door middel van recombinant DNA-technologie, gebruik makend van een Chinese hamster-ovariumcellijn waarin de genen voor de beide menselijke FSH-subeenheden tot expressie worden gebracht. De primaire aminozuurvolgorde is identiek aan die van natuurlijk humaan FSH. Er zijn kleine verschillen in de suikerzijketens vastgesteld. FSH is noodzakelijk voor normale follikelgroei en -rijping, en voor de gonadale steroïdproductie. Bij de vrouw zijn de FSH-plasmaspiegels mede bepalend voor het tijdstip van aanvang en de duur van de follikelontwikkeling en daarmee voor het aantal follikels dat tot rijping komt, en voor het moment waarop follikels pre-ovulatoire kenmerken krijgen. Puregon kan derhalve worden gebruikt om de follikelrijping en de steroïdproductie te stimuleren in bepaalde gevallen van een gestoorde functie van de gonaden. Voorts kan Puregon worden gebruikt bij geassisteerde voortplantingstechnieken om de gelijktijdige ontwikkeling van meerdere follikels te bewerkstelligen (bijvoorbeeld bij in vitro-fertilisatie gevolgd door embryo-transfer (IVF/ET), bij "gamete intra-fallopian transfer" (GIFT), en bij intracytoplasmatische sperma-injectie (ICSI)).

Een behandeling met Puregon wordt meestal gevolgd door toediening van een hCG-preparaat, teneinde de laatste fase in de follikelrijping, te weten hervatting van de meiose en vervolgens ovulatie, te induceren.