Hoi hoi,
Een vriendinnetje van mij is gestopt met de pil, na 12 jaar, en ze heeft nogal last van bijwerkingen. Nu heb ik nooit echt de pil geslikt, dus heb geen idee of dat normaal is en we kunnen het ook niet echt vinden op internet.
Zijn er ervaringen???
Dank jullie wel!
hallo meid
wat bedoel je precies voor bijwerkingen ?
Als je stopt met de pil kan je lichaam ineens wel wat anders “voelen” zich gedragen.
Er worden ineens minder hormonen aangemaakt, en alles moet weer op zijn eigen beloop gaan.
Het ritme wordt verstoord.
Wat je kunt vernemen na stoppen met de pil is,
wat buikpijnklachten, als of spanning hebt
wat meer hoofdpijn of juist wat duizelig zijn,
en sommigen rommelen wat met hun gewicht aan,
en wat je wel es hoort is meer/minder puistjes.
Het gekke is dat als je START met de pil je “bijwerkinken” hebt, maar als je stopt dit evengoed kan zijn .
Het is het “ontwennen” van je lichaam…
Ms heb je hier wat aan kwa info ??
Iig succes voor je vriendin en alle goeds met zwanger willen raken en de weg er naar toe !!
LIefs bianca :-*
in principe zijn het geen bijwerkingen… het zijn eigenlijk reacties van je lichaam die je altijd zou hebben gehad, maar door de toevoeging van hormonen uit de pil onderdrukt werden. Nu die extra hormonen niet meer toegediend worden, manifesteert je lichaam dus weer zijn eigen verschijnselen. Je lijf moet wennen aan het feit dat het het weer op eigen kracht moet doen… en dat kan wel ff kosten…
Ik heb ook wel wat ‘bijwerkingen’ na het stoppen met de pil.
- Mijn haar wordt veel sneller vet nu
- Kreeg meteen weer pukkels,heb ik nu gelukkig spul voor :mrgreen:
- Ben ook 5 kilo afgevallen
- Zit wel lekkerder in m’n vel
Hey meiden, dank jullie wel!!
Ik ga het aan haar doorgeven!
:-* :-*
Meer puistjes inderdaad… :?
Beter humeur en meer zin in sex ook hier!
Wat ik wel minder vind is dat ik veel meer van de menstruatie voel, met pil had ik daar geen last van. Maar met de pil duurde het bloeden altijd langer (7/ 8 dagen), nu bijna altijd maar een paar dagen. Dus dat is weer een voordeel.
:-* Deedee
Je lichaam moet inderdaad even wennen en weer opstarten.
Ik werd pas na 4 maanden weer ongesteld. Ondertussen had ik de volgende klachten: vermoeidheid, bijkomen gewicht, vocht vasthouden, steken in mijn baarmoeder en pijnlijke borsten.
Nu ben ik ook nog steeds niet ongesteld geweest na de bevalling. Ik heb dezelfde klachten maar dan in mindere mate.
Ik heb nu naar een 2 maand veel pukkels gekregen
ben nog steeds niet ongesteld geworden (niet zwanger hoor)
voor de rest neit.
Ik merk ook dat ik sneller vet haar heb en meer pukkels. Ook ben ik minder dagen ongi (4-5 ipv 7)
Komt me heel bekend voor, na het stoppen met de pil (Mercilon) na 11 jaar gebruik ben ik pas na 5 maanden en 4 dagen weer ongesteld geworden en na het stoppen had ik o.a. de volgende klachten:
- Erg opgeblazen gevoel rond de dagen dat ik met pil ongesteld had moeten worden
- vette huid en pukkels
- vet haar
- zere borsten
- steken in mijn lies
- koortslip
- last van mijn rug
Ben vast nog wel weer wat vergeten maar dit is het wel zo’n beetje
Ik voelde me eigenlijk alleen maar beter nadat ik met de pil ben gestopt! Het heeft wel een jaar geduurd voor ik echt het idee had dat ik regelmatig ongesteld was (niet dat ik daarvoor nou onwijs onregelmatig was maar goed) en toen ik met de pil ben gestopt ben ik een jaar migraine-vrij geweest. Helaas is dat inmiddels weer teruggekeerd en heb inmiddels ook meer menstruatiepijn als met de pil, maar gezien mijn verbeterde humeur, meer zin in seks en verminderd gewicht heb ik zoiets: nooit geen pil meer!
Haaruitval!
Iemand ook strontchagrijnig :x en niks kunnen hebben na het stoppen van de pil?
@ Klaproos: ik ben ook emotionele sinds ik 5 jaar terug gestopt ben met de pil. Ik voelde me gewoon echt weer mens daarna.
Rare hormonen wat die allemaal met een mens kunnen doen…
Hoe lang duurde het voordat je weer mens was dan???
Na het stoppen van de pil voelde ik me weer helemaal mezelf. Had geen stemmingswisselingen meer.
Wel heb ik de 1e paar mnd veel puistjes op mijn rug en mijn gezicht gehad. En als bijwerking van het stoppen heb ik 3 mnd na het stoppen van de pil heb een heftige tussentijdse bloeding gehad.
Volgens mij waren daarna alle hormonen weer op pijl, want ook geen puistjes meer gehad.
Helaas slik ik nu weer de pil vanwege een eierstokcyste (de pil heeft dus toch ook positieve bijwerkingen )…en wat denk je? Heb weer puistjes en last van stemmingswisselingen. Ben blij als ik er weer me kan stoppen.
@ Klaproos…
Hmmm, ik ben de laatste week ook vaak niet te genieten, maar ik gaf de schuld aan de stress voor het boeken van onze vakantie…maar misschien komt het wel door het stoppen met de pil? hmmm…
Ik ga het even in de gaten houden…
Ik ben ook heel benieuwd of ik ‘bijwerkingen/afkickverschijnselen’ ga krijgen. Ik stop over een klein maandje.
Dat snauwerige is er hier nu wel vanaf…
Wel iets anders vaags vandaag… mn schaambeen voel ik met lopen :shock: