bijwerkingen antibiotica bij baby

onze kleine vent krijgt preventief antibiotica. Sinds donderdagmorgen krijgt hij een keer op een dag een dosis van 4 ml, ter voorkoming van nog vaker oor en keel ontsteking.

Maar nu spuugt hij enorm veel sinds vandaag en heeft hij sinds gister waterdunne ontlasting. Kan ik wachten tot maandag? of moet ik eerder bellen om te vragen naar andere antibiotica? Het drinken is ook matig, maar verder is hij wel erg vrolijk.

Ik zou even de HAP bellen voor advies.

Ik denk dat hun je beter kunnen vertellen wat je wel en niet moet/kan doen :slight_smile:

:hug:

Zou ik ook even doen, gewoon bellen voor advies. Zij weten waarschijnlijk wel of dat kwaad kan of niet.

Diarree is volgens mij wel een veel voorkomende bijwerking. Maar als het je niet lekker zit, zou ik toch even de hap bellen.

Dit klinkt idd als een bijwerking van de antibiotica.

Ik zou de hap bellen om te vragen of ze je iets anders kunnen geven.

Succes

Mijn zoontje heeft vanwege een urineweginfectie vlak na geboorte eerst 4 weken antibiotica in het ziekenhuis gehad en daarna nog 6 maanden preventief antibiotica dmv elke avond voor het slapengaan een paar ml. antibiotica op siroopbasis.

In het ziekenhuis heeft hij lichte diarree gehad als bijwerking en vanaf de preventieve antibiotica vrijwel niks, op af en toe iets dunnere ontlasting na dan.

zal nog ff uppen hier… hij kan verder dn wel dicht.

Die diarree toen werd een complete ramp. Hij was uitgedroogd, nachtje ziekenhuis en toen was hij er weer.

Maar de diarree bleef, poep o pkwee en heeft hij een bacterie. Hij kreeg dus preventief een kuur net als pearl jou kindje, maar die mag hij niet meer en moet hij na het afmaken van deze kuur maar kijken of het weer een keel of ooronsteking gaat worden.

De kno wil hem nog niet opereren, dat vinden ze nog te risicovol.

Afwachtne dus maar.

Ach arm ventje!

Wat naar dat hij zo ziek is geworden.

T.ommy is met 6 maanden al geopereerd aan zijn oren, buisjes erin gezet vanwege de vele infecties.

N.oah was ook onder het jaar toen ze het deden.

Wat een ellende he, zo’n klein ventje dat zo’n zeer heeft.

Even nieuwsgierigheid, waarom vinden ze het te risicovol?

Liefs Suzanne