Hallo Allemaal,
Omdat wij allergieën willen voorkomen geef ik nog steeds full-time borstvoeding.
Emily wordt over 19 dagen 6 maanden.
Moet ik nu perse wachten tot 22 juli tot ze exact 6 maanden is met de start van de bijvoeding of kan ik wel een paar dagen eerder starten?
Ben zelf erg allergisch maar niet voor voedsel.
Hoe hebben jullie dit gedaan, volgens mij is Emily wel toe aan wat eten, ze kijkt het echt uit mijn mond.
Alvast bedankt, groeten van Aadje.
Volgens mij hoef je niet per se op de dag dat ze 6 mnd is pas met bijvoeding te starten. Als je het gevoel hebt dat ze er al eerder aan toe is, waarom niet? Ik vind het zelf leuk om te gaan bijvoeden als meneer precies een half jaar oud is en dan natuurlijk gaan filmen! Ik wilde zo lang mogelijk wachten met bijvoeden omdat mijn mannetje erg last heeft van eczeem.
Ik heb de mening dat kinderen zelf ‘weten’, voelen wat goed voor ze is. Voorbeeld is bijvoorbeeld een jongentje dat altijd zout probeerde te pakken te krijgen en te eten. Toen men hem in het ziekenhuis liet opnemen omdat zoveel zout niet gezond was, overleed hij daar. na onderzoek bleek dat hij veel zout nodig had…
Daarom ben ik er ook maar vanuit gegaan dat toen mijn dochter mijn banaan af wou pakken en helemaal wild werd als ze een banaan zag, ze er ook aan toe was en het aankon. Ze heeft vanaf het begin met smaak gegeten en vindt bijna niets raar of smerig… Ik ben met 5 en half maand begonnen (voornemen was 6 mnd).
Dus, als ze interesse heeft, zou ik gewoon beginnen. Mocht je merken dat ze reageert (uitslag, exceem, krampen etc), dan gauw weer stoppen.
Mereltje dat vind ik een aparte redenering. Nika zat gister “droog te eten” bij het zien van haar vader die een PIZZA at… moeten we haar dan ook pizza gaan geven? :think:
Ik wacht met Nika tot ze ongeveer 6 maanden is, misschien enkele dagen eerder/later. Net hoe het uitkomt.
Nee, ik zou dr geen pizza geven, maar als ze zo kauwt zou ik het niet gek vinden wat te proberen wat geschikt voor haar is.
Ik denk niet dat ze zelf kunnen aangeven WAT ze kunnen eten, maar wel DAT ze kunnen eten. E.ke wil ook chili con carne als wij dat eten, nou dacht het niet he…
Waarom zou je eerder beginnen?
Hier ook een meisje wat nog borstvoeding krijgt, maar inmiddels ook begonnen aan een fruithapje. Waarom? Omdat ze inderdaad het eten uit onze mond keek en ik wilde gebruik maken van deze belangstelling door alvast de smaak van fruit te introduceren.
We hebben nu een paar keer een paar hapjes geprobeerd (echt maar een ieniemienie beetje) maar mevrouw moet er niets van hebben. Is wel erg geinteresseerd in de lepel maar dat vieze gezicht :inlove:
Zelf zijn wij helemaal niet allergisch, dus zie ik er niet veel kwaad in om te beginnen. Ze heeft nu belangstelling, het is alleen maar voor de smaak en ik denk dat ze het aanka. Maar ze vind het dus nog niet lekker, we stoppen er even mee en gaan over een paar weken weer eens proberen.
Dus ik zou zeggen gewoon lekker proberen! Het gaat echt niet om die paar dagen…