bijvoeding smeuig maken

Onze zoon eet zo goed al met de pot mee, uiteraard nog geen vlees, zout en andere dingen die hij niet zou mogen hebben :wink:

Maar vanavond had ik voor hem brocoli met aardappel gepureerd uiteraard werd het een stevige brei en ik maak het dan dunner met water, maar ik heb het zelf geproefd en eigenlijk is dat gewoon niet te eten :silenced:

bruine bonen maak ik smeuiger door er wat appelmoes door heen te doen, maar omdat nou overal door de doen…

Wie heeft er misscien nog andere ideeen waarmee je bijvoeding evt wat smeuiger mee kan maken??

:-*

Heb je wel eens een potje olvarit oid geproefd? Dat is ook niet te eten… :silenced: (Al zijn er mensen die daar anders over denken.) Ik hoor ook vaak dat mensen er het water waar de groenten in hebben gekookt er door heen doen. Volgens mij hebben die kleintjes daar weinig van; het is nieuw voor ze, ze zijn niet, net als wij, gewend aan zout, kruiden en specerijen ed.

Je kunt er wat melk aan toevoegen ofzo :think:

Beetje groentenat of een klein beetje zuigelingen/opvolgmelk.

Margarine mag ook hoor, gewoon een klontje er doorheen.

Ai, gewoon laten zoals het is…hoe langer het duurt voordat je kindje verpest wordt met suiker en appelmoes e.d hoe beter! wij weten inmiddels dat zoet lekker is etc etc maar baby’s niet! ze eten het gewoon ook zonder toevoegingen en dat is beter voor zijn gewicht en tandjes!! :wink:

@FullOfLove wrote:

Ai, gewoon laten zoals het is…hoe langer het duurt voordat je kindje verpest wordt met suiker en appelmoes e.d hoe beter! wij weten inmiddels dat zoet lekker is etc etc maar baby’s niet! ze eten het gewoon ook zonder toevoegingen en dat is beter voor zijn gewicht en tandjes!! :wink:

hier heb ik niets meer aan toe te voegen! zolang je kindje het eet zie ik geen probleem en went hij ook niet aan zoet. ik doe er nu bij ella (8maanden) vaker een scheutje borstvoeding bij.

Je kunt er een klein klontje roomboter of wat olijfolie doorheen doen. Vet is erg belangrijk voor kinderen en voor de opname van bepaalde vitaminen.

Liefs Moirah

het water waar de broccoli in is gekookt.

Groentennat, (opvolg)melk, klontje bter

Dank je wel meiden! :-*

Klontje boter en groente nat heb ik nog helemaal niet aangedacht :wall:

In het begin wilde ik het ook niet verdunnen hoor, maar als ik het zo dik laat begint hij te koren en krijgt het niet weg, dus vandaar dat ik het wat dunner wil maken :slight_smile: (hij immers nog geen 6 mnd)

Ik verdunde het ook een beetje, hoor. Zeker als je gekookte aardappelen met groente pureert, blijft het vrij droog. Beetje groentenat erdoor en dan is het prima. Aan de smaak verandert dan niks. Ik zou eten niet zoet maken met appelmoes, omdat kindjes ook pure smaken moeten leren kennen, vind ik.

ik maak het niet smeuig met appelmoes hoor :slight_smile: Alleen door de bruine gaat een appeltje :slight_smile:

Idd aardappelen maakt alles zo dik en droog en dan zou ik het zelf ook niet weg krijgen en mijn Binkie dus ook niet, hij begint dan ook echt te koren.