bijvoeding/slaapritme

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje en ik ben erg nieuwsgierig naar de reacties van anderen.

Lars krijgt sinds 2 weken fruit. Hij vindt dit helemaal geweldig. En sinds zaterdag ook groente. Helemaal geweldig. Nu vind ik het wel lastig om de groente in te plannen, aangezien hij 's avonds nog een uurtje slaapt. Ik zal hieronder het schema neerzetten hoe het nu is:

07.00 uur fles van 210 water met 7 schepjes

08.30 slapen tot ongeveer 9.45

10.00/10.30 uur fruit (heel potje 125 ml)

12.00 uur fles van 180 water met 6 schepjes

13.00 uur slapen tot ongeveer 15.00

15.30 uur fles van 180 water met 6 schepjes

17.00/17.15 groente (half potje 60 ml)

17.30 uur slapen tot 18.30

19.00/19.30 uur fles van 180 met 6 schepjes en 2 eetlepels rijstebloem.

Daarna naar bed.

Heel schema zo. Nu is het alleen zo dat hij de ene keer wel wil slapen en de andere keer niet. Soms is hij zo moe dat hij om 17.00 uur wil slapen en dan moet de groente nog. Dit doe ik dan nog wel voordat hij naar bed gaat, anders lijkt het me dat de papfles er te dicht op zit.

Nu is mijn vraag: hoe doen jullie dit? Hebben jullie tips? Slapen jullie kleintjes ook nog “s avonds”? Vanaf wanneer mogen ze een toetje??

Morgen moeten we sowieso weer naar het CB en daar zal ik het ook vragen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook liever jullie mening hoor.

Het is een heel verhaal, maar ik het graag.

Alvast bedankt!!

Heeft hij echt een vast slaapschema?

Lucas heeft eigenlijk niet echt een heel vast schema, en ik leg hem op bed als ik zie dat hij moe is.

Soms is dat een hele poos hetzelfde qua tijd ongeveer, maar zodra de dagindeling veranderd, moet hij gewoon mee.

Ik heb hier nog een zoon, en die moet ook naar school, dus Lucas moet daarin meegaan, wat betreft brengen en ophalen.

Ik zou gewoon die groente doen ookal is hij moe, of bijv om 16.30/16.45 zodat hij toch rond 17.15 naar bed kan.

Eet hij ook slechter zijn groente als hij erg moe is?

Het is niet zo dat hij echt een slaapschema heeft. Als hij moe is, leg ik hem op bed en dan slaapt hij ook. Toevallig is dit wel altijd op dezelfde tijd.

Of hij slechter zijn groente eet als hij moe is, dat denk ik niet. Ik ben er pas afgelopen zaterdag mee begonnen (half potje). En hij keek me aan: van krijg ik niet meer. Ik denk dat dat nog wel meevalt.

Ik denk ook wel dat het “avondslaapje” van 17.30/18.30 er nu aan het afgaan is.

Wij zitten ook op 4 flessen en twee tussendoortjes.

Dit is ons schema:

7.30 uur 210+7

8.30 uur groente (ja ik weet het, het klinkt gek)

9.00 uur slaapje (een uurtje)

12.00 uur 180+6

12.30 uur slaapje (1,5 tot 2 uur)

16.30 uur 180+6

17.30 uur papje van rijstebloem met 60 water en 2 voeding

18.30/19.00 uur naar bed voor de nacht

21.30 uur laatste fles

Soms gaat hij hier ook nog naar bed na de 3de fles. Ik geef die dan een half uurtje eerder. HIj slaapt dat maximaal een uur en als hij langer slaapt, dan maak ik hem wakker.

Ook omdat anders de tijd tussen de fles en het papje te lang is en dan heeft hij niet genoeg aan het papje.

Uiteindelijk wil ik uitkomen op:

7.30 uur 210+7

9.30 uur fruithapje

12.30 uur boterham + fles

16.30 uur warme maaltijd

19.00 uur pap (eventueel in de fles)

Jullie geven hetzelfde alleen binnen een korter tijdsbestek. Jullie laatste fles is een heel stuk eerder dan hier (wel veel fijner hoor!). Altijd weer even puzzelen he als ze hun ritme veranderen??? Over een paar dagen heb je het ineens. :thumbup: