Bijvoeding en productiedip

Ailyn is 8 mnd en krijgt vanaf 6 mnd bijvoeding. Ze is een goede eter, hierdoor drinkt ze minder. Ik kolf nu heel weinig 75-85 cc totaal, terwijl ik eerst minstens 200 cc kolfde. Ailyn gaat nu naar kdv en moet dus gaan kolven. Hoe kan ik productie verhogen? Dagje/weekend geen bijvoeding geven maar alleen bv?

Het is toch de bedoeling dat als je bijvoeding geeft, productie omlaag gaat of zie ik dat verkeerd? Je moet je haast voorstellen dat als ze goed eet, ze daarom weinig drinkt. :slight_smile:

Ik vind 200cc heel veel voor een kind van 8 maanden die ook nog naast bv bijvoeding krijgt.

Ik snap dat het logisch is dat de productie daalt. Maar ze gaat nu naar kdv en ik krijg niet genoeg gekolfd voor haar en wil graag bv blijven geven en wil liever (nog) niet dat ze op kdv kv aan haar geven. Ik probeer nu vaker te kolven om productie weer op te hogen. Cb zei dat ze max 1 liter mocht drinken. Ze drinkt nu 4x per dag en dan valt 200 cc toch wel mee?

Ik dacht daarom als ik dit weekend geen bijvoeding geef en ik haar alleen de borst geef, zal ze wrsch vaker komen (soort van kunstmatige regeldagen), waardoor productie toeneemt. Of is dit onverantwoord?

Dat is niet onverantwoord hoor, je kunt het proberen. Maar ik zou eerder proberen om haar wel gewoon de bijvoeding te blijven geven. Maar zelf vaker te kolven op een dag zodat je hopelijk uiteindelijk toch een fles hebt.

Ik vraag me namelijk wel af of twee dagen meer voeden genoeg is om vijf dagen productie te verhogen.

Max 1 liter geldt volgensmij alleen voor fleskinderen, aan borstvoeding zit geen limiet. Of bedoel je dat die 2x per dag 200 cc al kv is?

Ailyn krijgt nog helemaal geen kv (en dat wil ik eigenlijk ook zo houden). Maar goed dat van die 1 liter max maakt verder ook niet uit, want daar komt ze niet aan. Het ging mij voornamelijk om het feit dat ik mijn productie wil verhogen zodat ik voldoende kan kolven voor als mevrouw naar kdv gaat. En ik wilde dat doen door Ailyn 3 dagen geen bijvoeding te geven maar alleen bv (dus zelf regeldagen creeren). Wist alleen niet of het verantwoord was. Ze krijgt wel 's avonds haar groentehap, maar dan niet haar fruithap en haar broodje. Het lijkt nu ietsje beter te gaan met kolven, ik krijg er nu 110 uit vgl met 75-85 een paar dagen geleden.

Ik kolf om de 2 a 3 uur nu.

Zit het kdv dichtbij je werk? In overleg met mijn werkgever mocht ik 2x per dag live voeden.

Nee helaas niet. Ik moet drie kwartier reizen, dus dat wordt hem niet. Volgende week laatste weekje thuis en dan moet ik weer aan de slag!

het is ondertussen 2 dagen later, maar ik zou denk ik gewoon zelf extra kolfmomenten inlassen ipv je dochtertje laten drinken. Zo kan je bijv. 1 hele week 1 extra kolfmoment inlassen ( heb je dan al een kleine buffer door de voeding die je gekolfd hebt) en je lichaam gaat dan ook nog eens extra voeding aanmaken omdat het denkt dat er meer vraag is…

Ja, ik kolf nu dus ook om de 2 Ã 3 uur. Maar dacht dat Ailyn het beter kon regelen. Zij krijgt er ook meer uit en hoopte dat het dan beter zou gaan dan wanneer ik met de kolf m’n productie zou proberen op te krikken.

Dat is ntuurlijk te proberen, maar lees ik goed dat je dus maar twee dagen hebt om haar meer te laten eten? Want ik denk niet dat je dat redt, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe snel jouw productie bijtrekt.

Wat je natuurlij wel kan doen, is haar extra laten drinken en op de dagen dat dat niet kan extra kolven.

4 dagen en daarna om de 2 Ã 3 uur kolven. Weet iemand hoeveel melk (bv) ze eigenlijk nodig heeft? Ik heb dus geen idee hoeveel ze normaal drinkt, meestal wilde ze na de fles (150 cc) nog wel een paar slokjes (?) aan de borst drinken. Nu ze bijvoeding krijgt drinkt ze natuurlijk minder dan voordat ze bijvoeding kreeg, maar wat is zeg maar het minimum dat een baby van 8 maanden aan moedermelk binnen moet krijgen?

@Mouse! wrote:

Max 1 liter geldt volgensmij alleen voor fleskinderen, aan borstvoeding zit geen limiet. Of bedoel je dat die 2x per dag 200 cc al kv is?

Meer dan een liter vocht per dag kunnen de niertjes niet goed aan.

Volgens mij geldt die grens van een liter echt alleen voor kv.Er is geen maximum voor bv.

BV is onbeperkt.

Plus dat bijvoeding nog BIJvoeding is.

Melk is het 1e jaar de hoofdvoeding en ‘moet’ dus op de 1e plek komen. Na het 1e jaar wordt bijvoeding meer de hoofdvoeding. En aangezien live voeden efficienter is dan kolven zou ik daar de voorkeur aan geven i.p.v. het advies liever extra te kolven i.p.v. aanleggen. :slight_smile: Je kan natuurlijk ook allebei doen, extra aanleggen na je werk en 's avonds nog eens kolven bijv.

Dat was dus ook mijn gedachte Selena. Gelukkig heeft het geholpen, ik kolf nu tussen de 150-200 cc. Productie is dus weer op peil :thumbup: