Bijvoeding en omhoogkomende voeding

Ons meisje is een tevreden meisje… sinds ze nutriton in de fles krijgt, afbouwen lukt hier nog niet, ook met een schepje minder wordt ze in een paar dagen een humeurig meiske dat minder goed slaapt. Er is overigens geen onderzoek gedaan naar reflux of wat dan ook.

Nu krijgt ze het een en ander qua bijvoeding en drinkt daar ook wat bij. Ook wordt ze steeds actiever, is veel aan het kruipen.

Een week of twee geleden merkten we dat er weer meer voeding omhoog kwam en hebben we dus de nutriton verhoogd.

Nu merk ik weer dat ze wat humeuriger is en merk na tussendoortje + drinken dat er duidelijk wat omhoog komt, wordt met flink slikgeluid weggeslikt.

Ons meisje spuugt trouwens niet (meer, in de eerste weken wel gedaan), ze slikt het allemaal weg.

Iemand ervaring met dit verergeren van de omhoog komende voeding? En wat heb je ermee gedaan?

Hier spuugt mijn mannetje verschrikkelijk. Hij braakt alles er gewoon uit met heel veel kracht. Consultatie-arts zegt dan: een mondje terug geven is heel normaal hoor. Maar goed dit is geen mondje teruggeven meer! Arts zei verder nog dat hij er wrsch wel overheen groeit, maar ja daar heb ik ook geen boodschap aan…

Soms slikt Sean ook wat omhoogkomende voeding weg (heel vies lijkt mij). Maar dat braken is zo heftig dat hij het niet kan wegslikken. Nutriton helpt enigszins, maar ben ook heel benieuwd naar tips.

De opmerking ‘dat gaat vanzelf wel over’ heb ik ook vaak genoeg gehoord. Zo hard braken is toch niet normaal, begrijpt de arts niet wat je bedoelt misschien? Anders de HA eens bellen? Ze hebben mij ook wel gezegd dat als het echt met kracht er uit komt dat je dan echt wel naar de dokter moet…

Hier is dus nutriton het enige wat we doen, momenteel gaat het gelukkig vrij aardig. Ze drinkt wel rechtop, misschien dat dat scheelt.

T.ygo heeft ook reflux (gehad). Varierend van mondje, tot continu wegslikken en grote golven (soort projectiel).

In overleg met KA en CB hebben wij hem toendertijd de max. dosis nutriton gegeven. Speciale anti spuug voeding kon hier niet omdat hij ook een km allergie heeft. Dat waren dus echt iets van 8 scheppen per fles van 200 cc :o . Maar daar deed hij het super goed op. Af en toe nog maar een klein mondje als we hem te snel op zijn buik legden.

Met de bijvoeding ging het weer even minder. Om de haverklap kwam zijn fruit of avondhap terug…

Toch, langzamerhand ging het langzaam aan beter en konden we stapsgewijs de nutriton afbouwen.

Sinds afgelopen vakantie, dus zeg maar met 1 jaar is hij van de nutriton af :dance: Hij is gaan kruipen en lag minder op zijn buik :wink:

Dus ze kunnen er wel degelijk overheen groeien, en dat geloofde ik eerst ook niet hoor :mrgreen:

Ja ik geloof best dat ze er overheen kunnen groeien… maar ja, als je er wel last van hebt (hier was het een behoorlijk drama) kun je daar helemaal niets mee… als dat zo door was gegaan tot een jaar dan durf ik niet te denken over hoe het hier nu zou zijn (denk dat ik volledig zou zijn ingestort).

Heb je qua vaste voeding ook iets gedaan tegen het spugen?

nee klopt weet wat je bedoeld je zit er maar mooi mee :hug:

T.ygo heeft ook wat afgekrijst vanwege het zuur.

De voeding zelf kun je niets aan doen. Wel liet ik hem lang rechtop in zijn stoel zitten en gaf ik hem er geen water oid bij.

Helemaal vrij van klachten ben je dan niet maar het scheelt wel.

Hij heeft hier wat in zijn stoel gezeten of maxi cosi gezeten :roll:

Eventueel kun je nog kiezen voor kleinere porties verdeeld over de dag.

Hmm, wat je zegt, niets erbij drinken is niet zo’n gek idee… heb het idee dat het vooral omhoog komt als ze erbij drinkt. Maar ja, dan kun je dus geen extra drinken geven buiten de flessen (ze krijgt er nog drie, dus op zich genoeg vocht lijkt me).

Na zijn fruithap geef ik hem wel wat water, omdat het anders zo zoet is. Ik geloof ook wel dat hij er uiteindelijk overheen groeit, maar het is nu gewoon heel lastig en vooral erg zielig voor mn mannetje. Meestal weet ik wel dat het komt, want dan gaat hij zachtjes jammeren en dan komt er echt een enorme golf. Ik ben al meerdere keren ermee naar de HA gegaan en ze kunnen er weinig aan doen zeggen ze. :? Nou, daar ben je dus mooi klaar mee!

Ik ben zelfs een keer midden in de nacht naar de HAP geweest, omdat hij continu aan het braken was (elke voeding moest hij braken), ik was bang dat hij zou uitdrogen. Gelukkig was dat niet het geval, maar hij was wel heel stilletjes, echt heel zielig! De arts zei dat ik het wel goed in de gaten moet houden. Maar verder dus niets…

Het helpt natuurlijk ook niet dat ik een enorme wiebelkont heb, die na zijn eten ook niet rustig stil kan blijven zitten, waardoor het er vaak ook weer uitkomt.