Bijvoeden met kv, maar hij lust het niet....

Oke ik heb een probleem.

Het kolven is bij mij geen succes, het wil wel, maar ik doe anderhalve dag om 1 fles te kolven, vannacht heb ik zelfs de wekker gezet om nog een keer te kolven omdat hij anders vanmorgen geen fles had toen ik even weg moest.



Nu heb ik me er nooit druk om gemaakt ik hoef over 3 weken pas weer te beginnen met werken en ik vind het dan geen probleem om hem een fles kv te geven als ik een keer geen bv meer in de vriezer heb. Hij dan al 6 maanden geweest. Geen probleem dus…

De lacdeskundige zei ook dat ik me niet druk moest maken omdat hij tegen die tijd ook al een voeding vervangen zou hebben door vast eten.



Maar meneer blieft geen groente… dus dat hij een maaltijd eet dat gaat nog wel even duren… tot die tijd zit ik dus aan de bv. Geen probleem, ik denk ik probeer alvast even wat kv, dan hoef ik me niet altijd zo druk te maken om dat kolven… maar meneer blieft dat ook niet…

Hij is verslaafd aan mama, wat heel fijn is… maar niet als mama er niet is…





Hoe kan ik hem nu toch aan de kv krijgen? Want met kolven ga ik het niet redden, Ik draai onregelmatige diensten waaronder slaapdiensten. Zo’n dienst krijgt hij 3 voedingen, daar ben ik bijna een week mee bezig, dus hij moet op zulke momenten aan de kv…

Vanmorgen wilde hij een gekolfde fles al bijna niet omdat hij dacht dat het weer van die vieze bende was… Mijn moeder moest echt even flink doorzetten totdat hij de eerste slok proefde en toen was het goed…



Oke wie weet raad??? Ook voor de groente trouwens… Fruit wil hij wel, maar meer ook niet…

Waarom lukt het niet met kolven? Heb je geen toeschietreflex?

Het kan ook even duren voordat het lukt met kolven, mijn ervaring is dat je het moet leren. Voor de toeschietreflex kun je via de HA syntocinon neusspray krijgen. Werkt hier als een trein.

Die neusspray gebruik ik al een tijd, en dat werkt wel. zonder neusspray zat ik op 20 cc nu kolf ik in elk geval 60 tot 80 cc per keer als ik ipv een voeding kolf.

ik kolf nu al zo’n 5 maanden geregeld en de laatste weken bijna elke dag dus ik denk niet dat het ligt aan dat ik het moet leren… en ook alle tips van warmte, wat bakken thee voor het kolven, rust, genoeg drinken en alles zorgt er niet voor dat er meer uit komt…

Eerder kolfde ik met gemak in 1 keer een fles vol, maar de laatste tijd is het bal…

Helaas heb ik geen antwoord op je vragen, maar ik ga wel eventjes meelezen. Hier namelijk ook een beeb diegeen fv wil. Soms erg lastig, dus ik begrijp je helemaal.

he bah waar vevelend dat dat geen oplossing lijkt. Ik kan je ook niet helpen ben ik bang. Zit zelf nog in een BV dip, maar daar ben ik waarschijnlijk wel weer uit binnenkort want het lijkt er op dat mijn dipje met de 1e menstruatie te maken heeft :pray: .



Groetjes Yvette

Niemand…???

ok, niet echt heel erg verantwwoord, maar wij maakten toen anna 11 maanden was de melk aan met roosvicee, anders moest ze hem niet… :oops:

daar heb ik ook al aangedacht… ik dacht ook al aan die nutrix met vanille smaak…

Hoi,

Ik heb er gelukkig een ervaring mee, Veron pakte gelijk de kv…

Ik heb wel gehoord dat je het kan mengen, dus 2/3 bv en 1/3 kv en daarna steeds meer kv en minder bv erin doen… Dus langzaam aan de smaak laten wennen…



succes ermee



gr patricia

Hoi Erika,



Hier wel ervaringen met Lynn die geen kv luste. De keyword is echt mengen van bv met kv. Ik begon 2/3 bv en 1/3 kv en daar trapte ze in. KV begon ik steeds een beetje op te voeren en nu vindt ze het prima.



Verder heb ik gelezen dat er kv merken zijn die meer naar bv smaken. Ik heb dat niet geprobeerd en bij Nutrilon gebleven. Ook helpt het bij mij hoe ik het klaarmaak. Het water moet namelijk niet te warm zijn anders komt er zo’n gekookte melk lucht er aan te zitten.



Laatste tip is dat als ik kv klaarmaak en ik heb het geschud dan hou ik de fles even op zijn kop en controleer of de melk eruit spuit of druppelt. Ik heb een paar keer gehad dat Lynn dus de volle laag over haar gezicht heen kreeg en in haar mond. Dat was dus krijsen. Door nogmaals te schudden voorkom je dit.

Oke dat mengen ga ik dan maar eens proberen!!

Mijn vriendin had het daar ook over, maar haar zoon trapte er niet in… maar het is zeker het proberen waard!!

Het mengen werkt hier ook niet super. Ze drinkt het wel maar niet van harte.





Fietje, ik ga jouw tip eens proberen :oops: . En misschien eens een ander merk proberen.



Erika, ik hoop dat het bij jouw snel werkt. En dat Sem er wel intrapt.

Ik hoop dat jij ook iets vind wat werkt en dan maar roosvicee als het niet anders kan.

Lastig, maar ja je moet toch wat!

Ik probeer het nog even met de nutrix met vanillesmaak en dan ga ik ook mengen eens proberen.

milan heeft het nooit gelust! ik heb hem tot 11 maand bv gegeven (daarna wilde hij zelf niet meer ) en toen ben ik begonnen met gewone melk

Hi Erika,

Ik heb eens op het forum gelezen dat Friso kv het meest op bv lijkt qua smaak. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien klopt het. Ik ben wel erg geinteresseerd in dit onderwerp omdat ik mijn 4 mnd oude dochter binnenkort ook aan kv wil laten wennen. Ik verwacht hier ook wel wat problemen mee, ze is nog niet eens aan een flesje gewend. Als ik een flesje met wat water aanbied dan kauwt ze een beetje op de speen en dat was het wel weer. Hoop voor je dat de rijstebloem werkt, alhoewel…dan is dus èn de smaak anders dan bv èn de substantie ook nog. Nou, succes! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes

Ik heb Friso… maar goed ik geef hem nu elke avond als wij zitten te eten een flesje met kv gewoon om mee te spelen, ik hoop dat hij zo een beetje went aan de smaak en het lekker gaat vinden…

En??? Hoe gaat het?