bijvoeden? hij vindt van niet

Nu mag Lev er dus van alles bij he…

Nou, hij vindt van niet.

Hij houdt van minirijstwafeltjes en van bv en meer niet.

Pap=kokhalzen

fruit=kokhalzen

groente=kokhalzen

of hij het nou in stukken in zijn mond stopt of het van een lepeltje slurpt, hij vindt het gewoon niks.

Nu heb ik dus de neiging om maar potjes te kopen om te zien of hij dat wel wat vindt, maar eigenlijk was ik dit keer van plan het a la rapley te doen.

Houdt het dan in dat we gewoon wachten tot hij wel een keer hapt?

Vertel!

ik zou hem gewoon even wat langer de tijd gunnen.

ik herken dit zo erg.

eindelijk levi was 6mnd ik kon met rapley beginnen vol goede moed begon ik er aan want ik had alleen maar positieve verhalen gehoord.

maar helaas hij kokhalste van alles wat ik hem gaf :frowning: .

ik zou gewoon steeds weer proberen aan te bieden met tussen posses van een paar dagen. en misschien ook steeds het zelfde aanbieden zoals ook bij potjes als ze daaraan moeten gaan wennen.

succes ik hoop dat het binnenkort gaat slagen :thumbup:

even geduld hebben

wij begonnen met geprakte banaan en dat kwam er even hard weer uit. Kindjes hebben een week of vier nodig om te leren eten. Gun hem dus wat tijd en probeer gewoon wat dingen uit. Je zult zien dat het over een paar weken al veel beter gaat (en dan nog belandt de helft op de grond ;))

pardon??? is dat kleine leeuwtje al weer zes maanden??? :shock:

(en je hebt nog eeuwen de tijd joh, ze kunnen nog behoorlijk lang puur op bv (geef je dat nog fulltime?) leven, en met eten gewoon een beetje aanrommelen. komt goed!)

hier zelfde verhaal…

Wat hij nu wel lekker vindt is een broodkorst om op te sabbelen, dat is het eerste dat hij accepteert.

Wat we verder ook voorschotelen, potjes of banaan of iets dergelijks… hij moet er niets van weten… Pap ook bah! (maar dat heeft Merijn nooit gewild, dus vind ik niet vreemd) Maar zelfs potje bruine bonen met appel vind hij niets, terwijl meeste kindjes dit toch heerlijk vinden

Bij Merijn kookte ik alles vers, heb eigenlijk nooit potjes gebruikt… maar zolang Xander nog niet echt wil eten ga ik nog niet koken en oefen ik wel eerst met potjes…

Houdt het dan in dat we gewoon wachten tot hij wel een keer hapt?
Vertel!

Ja..helaas,maar zo simpel is het vaak wel....dat een kindje bijvoeding mag, wil niet zeggen dat hij/zij dit ook meteen wil!

Er zijn niet echt veel gouden tips..wel de standaard:
Even stoppen, later weer opnieuw beginnen, blijven aanbieden, weer even weekje stoppen, elke dag hetzelfde aanbieden.......
Bla,bla,bla...uiteindelijk gaat ieder kindje eten....

Afijn...mijn oudste snapte het pas met 10 maanden..en niets geprakt of van een lepel...alles met de handjes zelf eten.....
Eigenwijs.....

Hoop stiekum dat Elias het wel eerder snapt....nog 1 maandje wachten......we shall see...

Maar bedenk..het is maar BIJvoeding....

is ook zo en hij krijgt idd nog fulltime bv, dus als hij dat best vindt :smiley:

de gastouder heeft het vanmorgen geprobeerd, vier happen appel en toen was het klaar (ik ga mijn gastouder geen rapley aandoen :wink: ze heeft zoveel kinderen over de vloer)

Ik zie dat ook vaak op mijn werk (kdv). Sommige kinderen hebben wat meer tijd nodig. Zolang hij het niet echt nodig heeft zou ik me er niet druk om maken, maar wel blijven aanbieden zodat hij kan wennen. Maar dan wel in kleine beetjes puur om te ‘oefenen’.

Liefs Moirah